close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



GHID EDUCATIONAL DE CUNOASTERE INTEGRATA PENTRU ELEVI, APARTINATORII ACESTORA SI TURISTI



| Organizator:
    
| Categorie:
    Incluziune socială
| Problema de fond
    Elevii, si in general, tinerii de astazi au nevoie de formule noi de invatare, de metode inovative in pas cu progresul tehnologic.
Necunoasterea adevarului si metodele de a ajunge la acesta, conduce la intelegeri gresite si fake-news-urile pot determina chiar plecarea tinerilor din tara, definitiv.
Bogatia obiectivelor de orice fel din zona tinta a proiectului poate sugera ca se pot dezvolta noi afaceri necesare atat pastrarii valorilor identitare cat si asigurarea subzistentei/dezvoltarea materiala a celor implicati.
Scoala este centrata pe materii si cunostinte de interes general, nu dezvolta gandirea critica, nu familiarizeaza elevii cu cercetarea istorica, nu se fac actiuni de recuperare a memoriei trecutului si nu sunt incurajati tinerii sa se implice in comunitatea locala.
Absenta acestora este vizibila peste tot in societate.



| Scopul proiectului
    O educatie atractiva, valorizarea identitatii locale, gandire critica.
Realizarea unui ghid educational integrat care dezvolta pe paliere elevul si alti beneficiari.
Introducerea unor metode si tehnologii inovative care sa incite la citit, cercetare, dezvoltare.


GHID EDUCATIONAL DE CUNOASTERE INTEGRATA PENTRU ELEVI, APARTINATORII ACESTORA SI TURISTI GHID EDUCATIONAL DE CUNOASTERE INTEGRATA PENTRU ELEVI, APARTINATORII ACESTORA SI TURISTI GHID EDUCATIONAL DE CUNOASTERE INTEGRATA PENTRU ELEVI, APARTINATORII ACESTORA SI TURISTI

| Aria geografica
    Predeal/Brasov, Busteni, Sinaia, Azuga, Comarnic/Prahova

| Rezumat
    Dupa cum se poate observa in societatea romaneasca, cetatenii pentru a duce mai departe aceasta tara au nevoie de o educatie in acord cu timpurile actuale, si care sa fie si reala pentru a nu aluneca in greseli care conduc la comportamente neadecvate sau extremiste.
Prin urmare, educatia adecvata trebuie sa fie comuna tuturor varstelor cu accente pe cei tineri care trebuie sa dezvolte intelegeri clare, principii morale si identitare.
Obiectiv 1: alcatuirea unui ghid educational care sa cuprinda elemente istorice, culturale, religioase si turistice din zona regionala mentionata.
Obiectiv 2: elementele sa fie aranjate intr-o maniera atractiva, sa dezvolte imaginatia, scrisul de mana si sa contina tehnologii noi.
Activitati:
-realizarea, in baza informatiilor actuale de pe piata si personale, a unei baze de obiective turistice (cunoasterea acestora impune/dezvolta o cultura generala) pe fiecare localitate, care sa completeze materiile scolare: Istorie, Geografie, Educatie Civica, Educatie Antreprenoriala.
-realizarea unor fotografii la zi cu obiectivele respective
-identificarea acestora pe Google Maps si exportul in cod QR
-alcatuirea unui istoric cu informatii corecte.
Rezultate:
-integrarea cunostintelor de istorie, geografie, cultura locale intr-un model ilustrat cu foto si text, la care s-a adaugat spatiu de completare pentru beneficiari si cod QR.
-gasirea unui titlu pentru acest ghid si tiparirea sa.


| Date beneficiari direcţi
    Elevi de la toate scolile din zona proiectului: circa 4000 elevi.
Parintii acestora (estimativ:7000 persoane)
Turisti din Valea Prahovei (nu poate fi estimat).


| Activitati
    Activitati:
- identificarea si fotografierea obiectivelor turistice
- documentarea despre importanta scrisului in procesele cognitive ale elevilor
- consultarea a peste 30 de manuale de tip ghid destinat imbunatatirii calitatii in educatie
- prelucrarea foto si simularea aranjarii in pagini a textului, note de completare etc.
- imprimarea fizica a unui model pentru a se gasi dimensiunea optima pentru scanarea unui cod QR
- alegerea unor obiective de interes pentru beneficiari
- stabilirea unui format atractiv adecvat scopurilor si obiectivelor propuse.


| Rezultatele proiectului
    Proiectul a produs si produce schimbari continue, fiind o componenta durabila in educatia locala. Poate fi introdus si ca manual-auxiliar in unitatile de invatamant, existand promisiuni ca acest lucru se va intampla in anul scolar urmator.
Proiectul, dupa indeplinirea etapelor de sustenabilitate a obtinut o forma fizica (de print), cu peste 200 de pagini, structurate pe localitati (Sinaia, Predeal, Busteni, Azuga, Comarnic, Posada).
Titlul cel mai potrivit al acestui ghid educational este "Jurnalul tau de calatorie in Valea Superioara a Prahovei - Exploreaza-Observa-Noteaza".
Pentru a mentine un interes crescut, la final au fost adaugate mai multe pagini goale pentru a se lipi in acel loc bilete de calatorie, aplica stampile, lipi tichete de vizitare muzee etc.
Practic, beneficiarul cauta un obiectiv cu ajutorul codului QR, are un mic rezumat al informatiilor despre acel obiectiv, are spatiu de completare date/opinii personale/diverse observatii, iar la final mai are posibilitatea de a construi si alte amintiri.
Evident, titlul initial a fost altul, insa natura proiectului a impus schimbarea intr-o denumire mai potrivita.
Beneficiarii pot merge intr-o aventura a cunoasterii si la propriu si la figurat, dupa care pot pastra cartea-jurnal in biblioteca personala. Se imbina astfel: mersul pe jos, scrisul de mana, cunoasterea cu imaginatia, tehnologia cu construitul unei carti prin efort ce tine de fiecare persoana.
Efecte neintentionate: unele administratii locale au inteles mai greu proiectul, altele au parut ca nu doresc sa-l inteleaga.


| Bugetul
    243 LEI

| Parteneri
    Licee si primarii din localitatile enuntate

| Despre organizator
    Am dorit ca experienta mea din diferite domenii de activitate, o experienta cuantificata mereu in fapte si exemple de buna practica, sa fie pusa la indemana societatii. Pe cat posibil se identifica si se raspunde nevoilor din comunitatile locale din Valea Prahovei.

| Website proiect
    Proiectul nu a avut un website, comunicarea s-a efectuat de pe site-ul buceginatura200.com si de pe conturile elevilor. Exista de asemenea un grup de Whatsapp.



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes