close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Noaptea alba a creatorilor si designerilor de produs, editia a IV-a



| Organizator:
    Asociatia Atelierul de Creatie
| Categorie:
    Arta si cultura
| Problema de fond
    Proiectul Noaptea Alba a Creatorilor si Designerilor de Produs s-a conturat in jurul ideii de promovare a designeri si creatori de produse in spatii culturale. In cadrul activitatii noastre online (www.revista-atelierul.ro) am observat nevoia acuta de promovare a artei contemporane in domeniile designului vestimentar, designul de bijuterie contemporana si de produs laolalta in cadrul unui proiect/eveniment care sa tina pasul cu dezvoltarea continua a acestei industrii creative in spatiul cultural romanesc la nivel national.

| Scopul proiectului
    De la inceput, ne-am propus sa realizam un proiect diferit fata de ce exista deja si astfel, ne-am concentrat pe doua aspecte importante: selectarea atenta a participantilor in cadrul expozitiei in vederea valorizarii produselor de autor si extinderea evenimentului in afara Bucurestiului, in vederea promovarii designerilor si creatorilor de produs la nivel national, nu doar local.
Alte obiective importante alte proiectului au fost: promovarea tinerilor designeri si creatori de produse, promovarea accesului la cultura contemporana, valorificarea si promovarea insolita a produselor de autor


Noaptea alba a creatorilor si designerilor de produs, editia a IV-a Noaptea alba a creatorilor si designerilor de produs, editia a IV-a Noaptea alba a creatorilor si designerilor de produs, editia a IV-a

| Aria geografica
    Bucuresti, Cluj Napoca, Timisoara

| Rezumat
    Noaptea alba a creatorilor si designerilor de produs, finantat de AFCN este o oportunitate viabila pentru creatorii si designerii de produse importanti sa se prezinte cu aceasta calitate intr-un mediu adecvat si sa se poata exprima corespunzator in cadrul unor evenimente profesionist organizate. Sustinem astfel abordarile alternative de prezentare in spatii de consum de cultura a produselor create de designeri si creatoride produse. Incurajam prin intermediul selectarii acestor trei orase mobilitate culturala, interventia culturala in spatiile de consum de cultura publice- facilitand astfel si accesul si consumul de cultura si consideram ca in doi ani aceste evenimente vor avea loc in alte zece orase din Romania.

Atat creatorii si designerii de produs trebuie sa devina constienti de importanța brandului sub care activeaza si evenimentele la care participa. De asemenea si publicul targetat al acestor evenimente de profil: femei pasionate de produsele unicat, intre 21-35 ani, cu studii superioare absolvite, stabile in orase mari si cu un statut financiar mediu sau mare, trebuie sa cunoasca mai bine creatorul si designerul de produs de la care achizitioneaza produsele.
Produs de design a spart bariera artei contemporane si a capatat statutul de obiect de arta.
Suntem in fata a trei transformari majore: a creatiei artistice, care apartine mai intai imaginatiei artistului si ulterior societatii, a institutiilor de arta, care, dupa ce si-au definit si independenta, devin spatii de cultura adaptate artistului contemporan, si a publicului de arta, care are acum dreptul de a avea o parere, care devine emancipat, isi pune intrebari asupra lucrarilor de arta pe care le observa si nu se mai multumeste doar cu o simpla prezentare din partea unui critic de arta avizat.


| Date beneficiari
    Beneficiarii directi sunt designerii expozanti din cele trei orase participante (70% cu renume, 30% creatori debutanti si designeri de produs la inceput de drum), peste 4.500 de vizitatori/oras (publicul tinta in proportie de 60%, iar restul de 40% interesati de acest domeniu al industriei creative), dar si cei 50 de voluntari ai asociatiei, 11 de bloggeri oficiali si membrii ai echipei organizatorice. Beneficiarii directi (peste 10.000 de persoane) ai acestui proiect au avut acces la ideile antreprenoriale si proiectele de succes ale colegilor lor de breasla prin catalogul trilingv tiparit al evenimentului. De asemenea, in cadrul evenimentelor a fost incurajata comunicarea constanta intre expozanti si vizitatori, in vederea initierii unui dialog pe tema designului contemporan romanesc, dar si stabilirea de parteneriate.

| Date beneficiari
    Beneficiarii indirecti ai proiectului Noaptea alba a creatorilor si designerilor de produs au fost persoanele interesate de acest domeniu al industriei creative, care au acces la informatiile prezentate in cadrul acestui proiect prin catalogul trilingv al evenimentului, disposibil in format print si online. Am estimate un numar de peste 3000 de beneficiari ai catalogului in format print si peste 9.000 de beneficiari ai catalogului in format PDF (online). Tot in categoria beneficiarilor indirecti ai proiectului sunt inclusi toti creatorii, designerii de produse unicat activi si cunoscatori de limba romana, engleza si franceza, organizatiile cu profil similar evenimentului organizat de noi (aprozimativ caste trei astfel de orgaanizatii/oras), dar si participantii si vizitatorii evenimentelor colaterale.

| Activitati
    In implementarea proiectului am urmat o serie de pasi, care ne-au ajutat sa mentinem un plan organizatoric eficient:

Strategia de comunicare
•Realizarea structurii grafice pentru materialele promotionale (afise, bannere online, communicate de presa, etc)
•Stabilirea de parteneriate cu distribuitorii de media, atat online cat si offline.
•Moderarea si actualizarea paginilor asociatiei pe site-urile de social media: Facebook si Twitter. Aici am promovat detalii despre eveniment, artistii invitati, am promovat creatiile designerilor participanti.
•Apel pentru evenimentele colaterale.

Activitatea de cercetare si contact
•Contactarea designerilor selectati pentru participarea la eveniment.
•Stabilirea continutul catalogului
•Intrarea in contact cu posibilele formatii si DJ care sa asigure un ambient placut evenimentului.

Activitatile redactionale
•Realizarea si corectarea materialelor pentru catalogul evenimentului
•Tehnoredactare si layout design
•Tiparire si distributie prin reteaua de parteneri

Organizarea propriu-zisa a evenimentelor
•Selectarea spatiilor in care vor avea loc Noptile Albe
•Comunicarea cu cititorii Atelierul
•Transmiterea de comunicate de presa catre partenerii media
•Desfasurarea evenimentelor

Monitorizarea rezultatelor
Direct: prin feed-back de la organizatorii evenimentelor colaterale, participanti si vizitator.
Indirect: prin monitorizarea vizualizarii articolelor

Diseminarea rezultatelor
-Postcomunicate de presa
-Realizarea unui PDF


| Rezultatele proiectului
    Un rezultat anticipat al acestui proiect este formarea pe termen lung a unei comunitati a designerilor si creatorilor de produs la nivel national. Un alt argument pentru atingerea acestui rezultat asteptat, participantii la editia din 2015 a Noptii albe a creatorilor si designerilor de produs au venit din zone diferite ale Romaniei pentru a fi prezenti la eveniment.

Identificarea unor noi lideri de opiniei in acest domeniu, a unor noi specialisti (manageri culturali) in acest domeniu in plina expansiune in spatiul romanesc a fost un alt rezultat așteptat.

Participantii prin cadrul acestui proiect interactioneaza cu personalitati deja consacrate in domeniul creatorilor si designerilor de produs. Participantii la acest proiect primesc sprijin atat din partea Asociatiei Atelierul de Creatie pentru dezvoltarea unei viitoare afaceri prin oferirea de spatiu de prezentare a afacerii in paginile catalogului, cat si din partea altor profesionisti din domeniu sau organizatii de profil.

Consideram ca peste 40% dintre tinerii creatori si designeri de produse participanti la Noaptea alba a creatorilor si designerilor de produs isi consolideaza brandul, astfel incat aceasta industriei creativa a design-ul de produs romanesc se va imbunatati si mari. De asemenea peste 50% dintre vizitatorii acestui eveniment apreciaza produsele de autor, si inteleg de ce un produs de autor este o investitie buna.

Prin participarea in numar mare a vizitatorilor la acest eveniment capacitatea organizationala a unor astfel de evenimente de profil se va intari si dezvolta.


| Bugetul
    42000,00

| Parteneri
    AFCN, Centrul de cultura urbana Casino din Cluj Napoca, AMBASADA (Timisoara), Institutul Cultural Roman (Bucuresti), Yep It's Funcilicious, Studio 26,

| Website proiect
    http://www.revista-atelierul.ro/2015/11/30/review-noaptea-alba-a-creatorilor-si-designerilor-de-produs/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes