close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



FESTIVALUL AMBASADELOR



| Organizator:
    Asociatia ESCU
| Categorie:
    Arta si cultura
| Problema de fond
    Festivalul Ambasadelor este o initiativa care s-a nascut din motivatia fireasca de a transforma Bucurestiul intr-o capitala multiculturala si din dorinta de a dezvolta nivelul de cunoastere, respect, educatie si interactiune ale publicului român vis-a-vis de manifestarile si specificul unor culturi diferite, care sunt reprezentate in Romania prin ambasade si comunitatile de expati. Este o initiativa prin care tarile care au misiuni diplomatice la Bucuresti sunt invitate sa isi prezinte specificul cultural si national, aducând oamenii in spatiul public pentru a-i educa, pentru a le creste gradul de implicare in activitatile sociale si culturale ale orasului si pentru a dezvolta sentimente de toleranta si apropiere pentru celelalte culturi si natiuni ale lumii.

| Scopul proiectului
    • Facilitarea dialogului si interactiunilor interculturale intre publicul din Romania, mediul de business si institutii cu misiunile diplomatice si comunitatile straine.

• Diversificarea mediului socio-cultural din Bucuresti prin prezentarea unor programe trans-nationale, printr-un schimb inovativ de produse culturale.

• Consolidarea accesului publicului larg la cultura minoritatilor si a expatilor si determinarea unei mai bune intelegeri a diversitatii culturale locale, inclusiv a culturii minoritatilor si a reprezentantilor mediului strain din Romania.


FESTIVALUL AMBASADELOR FESTIVALUL AMBASADELOR FESTIVALUL AMBASADELOR

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    Festivalul Ambasadelor este un eveniment fara precedent in peisajul cultural romanesc, prima editie fiind realizata printr-o serie de evenimente si expozitii care au promovat cultura si arta diferitelor tari cu misiuni diplomatice. Timp de 5 zile au avea loc, in diverse locatii din Bucuresti, mai multe serii de evenimente si momente artistice, care au transformat capitala intr-o destinatie a multiculturalismului, a diversitatii, artei contemporane, dansului, muzicii, artizanalului, filmului si teatrului. Au fost reprezentate peste 50 de ambasade, institute culturale si organizatii internationale, reprezentand 6 continente, care au avut ocazia sa-si deschida portile pentru publicul din Romania, intr-un eveniment cultural unic prin care vizitatorii au calatorit in jurul lumii din propriul oras, iar Bucurestiul a devenit un azimut al turismului cultural, contribuind la revigorarea economiei culturale locale.
Este un proiect interdisciplinar, care vizeaza urmatoarele zone artistice: arte vizuale (pictura, grafica, sculptura, fotografie, film), muzica, dans, moda, design de produs, arhitectura, teatru, cultura urbana si traditionala (artizanat, specialitati culinare). Festivalul functioneaza ca un ansamblu expozitional, cu activitati artistice si de divertisment, cuprinzand o panorama a culturii internationale, care va fructifica relatiile diplomatice straine cu publicul romanesc.
Artele spectacolului, cadrul expozitional si dezbaterile culturale sunt toate formule de expresie ale notiunii de diplomatie culturala, iar aceasta formula a fost aleasa de organizatori pentru a ilustra diversitatea existenta pe mapamond si de a recrea ideea de o “calatorie culturala in jurul lumii” la scara mica, chiar din propriul oras al participantilor.


| Date beneficiari
    - Reprezentanţii Misiunilor Diplomatice care beneficiază de o platformă de promovare și expunere - Instituții și administrații publice din România - ONG-urile sau operatorii turistici/culturali privați sau publici care vor putea beneficia de o expunere internațională a produselor culturale. - Comunitatea de expați din România - Partenerii financiari, media și logistici care se afiliază festivalului - Publicul spectator prezent în Bucureşti, comunitatea locală - Agenţii de turism, companii aeriene și sistemul hotelier - Instituţii culturale de tipul muzeelor, care ar putea atrage mai mulţi turiști în circuit în acea perioadă - Instituţii de învățământ superior - facultăți de profil (Comunicare, Relații Internaționale, Drept, Afaceri Europene etc) care ar putea benefica de un număr mai mare de studenți interesați să dezvolte o carieră în domeniul diplomatic sau alte domenii conexe - Centre Culturale, Galerii, Spații alternative, care și-ar putea dezvolta programele multiculturale prin formarea unor parteneriate specifice.

| Date beneficiari
     Grupuri ţintă şi beneficiari a) Grupurile ţintă ale proiectului cultural - Mediului diplomatic străin din România - Mediul diplomatic român din străinătate - Instituţiile de resort ale Statului Român care sunt partenere și participă activ în cadrul proiectului - Partenerii mass-media, lideri de opinie, jurnaliști - Asociațiile nonguvernamentale partenere - Comunitatea de expați din România - Mediul de afaceri străin din România și mediul de afaceri intern interesat de dezvoltarea proiectelor și schimburilor de know-how autohton-internațional - Turiști locali și internaționali care fac parte din categoria turismului cultural/de patrimoniu și de evenimente- vizitatori care caută evenimente sau obiective culturale și/sau de patrimoniu pentru a le vizita în timpul liber, ei dorind să facă din petrecerea timpului liber un scop pentru îmbogățirea lor pe plan cultural sau educațional. - Tipologie public- Persoanele neconvenționale cu care dețin mijloacele și mentalitatea de a explora, de a călători, care sunt în căutare de experiențe culturale autentice. Persoane deschise, curioase şi cu un nivel ridicat de toleranţă, care se bucura de autenticitatea culturală și de ideea unui experiment cu un amestec global de divertisment, de la tradițional, la clasic și contemporan. În mare parte își culeg și consumă informațiile zilnice de pe platforme moderne de comunicare (smartphones, tablete etc), în preponderență din mediul online, sunt amatori de media experiențială și digitală și rețele de socializare - Tinerii profesioniști, cu vârsta cuprinsă între 20-55 de ani, urbani, cosmopoliți, care au efectuat cele mai multe călătorii interne în ultimul an și excursii internaționale în ultimii trei ani. Ei călătoresc în scopuri: pentru petrecerea timpului liber (33%), în interes de afaceri (55%), în scopuri educative (7%), altele (5%). - Femei: 58%, Bărbați: 42% - Situație financiară: angajați/liberi profesioniști -74%, studenți/elevi și pensionari 26% - Căsătoriți 74%; necăsătoriți 13,5%; Copii 25%;

| Activitati
    Educarea in spiritul multiculturalitații prin crearea unei platforme de dialog intercultural, reprezentat de conceptul de diplomatie culturala.
Pentru organizatori, Festivalul Ambasadelor a insemnat si inseamna o mare onoare de a avea ocazia sa se alature demersurilor oficiale, institutionale de diplomatie culturala si in mod deosebit, de a putea transmite cat mai transparent si mai veritabil valorile culturale romanesti.

1. Metoda cinematografica – prezentarea de filme artistice si documentare din diverse tari ale lumii care sa prezinte culturi diferite publicului bucurestean.

2. Metoda expozitionala – organizarea unor expozitii de catre ambasadele participante in cadrul careia fiecare misiune diplomatica sa aduca in atentia publicului simboluri culturale esentiale pentru zona din care provine.

3. Metoda interactiva – standuri expozitionale in aer liber ale ambasadelor participante unde publicul este invitat sa interactioneze direct cu reprezentantii misiunilor diplomatice, sa deguste mancaruri si bauturi specifice (cultura gastronomica) sau sa participe la diverse activitati de tip atelier experimental (cantatul la un instrument traditional, lectii ad hoc de limbi straine, body painting etc).

4. Metoda scenica – spectacole artistice de muzica, dans, teatru din diverse zone ale lumii prezentate publicului larg in spatiu deschis.


| Rezultatele proiectului
    Proiectul Festivalul Ambasadelor este un concept inedit atat in Romania, cat si in zona de sud est a Europei, este gandit ca un proiect de tara, care va deveni o traditie si se va organiza in fiecare an cu ocazia Zilelor Diplomatiei Romane. Acesta a reusit sa atraga in anul 2015 nu mai putin de 50 de ambasade si un public spectator si participant la evenimente de aproximativ 50.000 de persoane. Festivalul a dovedit a avea un potential exceptional de punere in valoare a culturii autentice, atat romanesti, cat si internationale prin implicarea unor institutii cu o reputatie culturala semnificativa. Au fost aduse in atentia publicului momente in premiera nationala cum sunt: expunerea unui vas apartinand Culturii Cucuteni sau a costumului popular romanesc ce a apartinut Reginei Maria etc. Publicul a putut vedea astfel Bucurestiul drept o metropola in care se regasesc comunitati din toate colturile lumii.

Proiectul a reusit sa atraga cu succes sustinerea unora dintre cele mai prestigioase si importante institutii publice romanesti, care au girat cu credibilitate si cu efort logistic pentru infiintarea primei editii - organizate in parteneriat cu Ministerului Afacerilor Externe, precum si cu sprijinul Ministerului Culturii, Bibliotecii Nationale a Romaniei, Primariei Generale a Municipiului Bucuresti, Autoritatii Nationale pentru Turism, Uniunii Cineastilor din Romania, Institutului Cultural Roman, Muzeului National al Taranului Roman, Asociatiei Bucharest Tourism Board, Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si InfoCons-Promovarea Programelor si Strategiilor.


| Bugetul
    108,190

| Parteneri
    Sub Patronajul Ministerului Afacerilor Externe, precum şi cu sprijinul Ministerului Culturii, Bibliotecii Naţionale a României, Primăriei Generale a Municipiului București, Autorității Naționale pentru Turism, Uniunii Cineaştilor din România, Institutului Cultural Român, Muzeului Naţional al Taranului Roman, Asociaţiei Bucharest Tourism Board, Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi InfoCons-Promovarea Programelor şi Strategiilor.

| Website proiect
    http://www.festivalulambasadelor.ro/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes