close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Schimbă PET-ul cu Biletul



| Organizator:
    Act for Tomorrow
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Traficul, poluarea aerului și gestionarea incorectă a deșeurilor sunt printre principalele probleme cu care se confruntă oraşele lumii. Aprox. 90% din locuitorii orașelor din Europa sunt expuși poluanților în concentrații peste nivelurile de calitate a aerului, transporturile fiind răspunzătoare de o parte importantă din emisiile de gaze cu efect de seră ale UE. Autoturismele produc 70% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră asociate transporturilor. 5.296.239 tone de deșeuri municipale au fost generate în România în 2018, iar rata de reciclare pentru acestea a fost de 11,08%. În 2018, doar 30% din deșeurile din UE au fost reciclate, 17% compostate, în timp ce 28% au fost incinerate și 24%, depozitate, deși conform Directivei privind gestionarea deșeurilor statele membre ar fi trebuit să atingă ținta de reciclare de 50% în 2020.


| Scopul campaniei
    Reducerea poluării urbane, prin încurajarea folosirii transportului public și promovarea colectării și reciclării deșeurilor care, în acest context facilitează și accesul locuitorilor la transportul public. O1. Creșterea gradului de utilizare a transportului în comun la nivelul orașelor reședință de județ O2. Creșterea gradului de colectare și reciclare a deșeurilor de plastic și ambalaje O3. Promovarea la nivelul populației a infrastructurii de colectare Tomra din magazinele Kaufland O4. Transformarea deșeurilor în noi resurse O5. Replicarea campaniei în cel puțin alte 5 orașe.


Schimbă PET-ul cu Biletul Schimbă PET-ul cu Biletul Schimbă PET-ul cu Biletul

| Client campanie
    -

| Autor campanie
    Act for Tomorrow

| Acoperire campanie
    Constanța, Craiova, Iași, Timișoara, Buzău, Galați, Sibiu.

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    „Schimbă PET-ul cu biletul” este prima campanie din România care a introdus plata cu deşeurile pentru transportul public. Campania a reprezentat o premieră în România, ce a avut atât obiectivul încurajării folosirii transportului public, cât și al promovării colectării și reciclării deșeurilor care, pe lângă faptul că au fost transformate în noi resurse, au facilitat și accesul locuitorilor la transportul public. #SchimbaPETulCuBiletul a luat naștere ca răspuns la două dintre problemele cu care se confruntă România în prezent: poluarea aerului și reciclarea deșeurilor. La începutul anului 2021, România a primit 20 de proceduri de infringement pe probleme de mediu, cele mai multe fiind în domeniul deșeurilor și al calității aerului. Mecanismul campaniei, de a transforma 5 deșeuri în bilete de transport în comun, a fost gândit pentru a putea mobiliza persoane care provin din diverse medii: tineri, persoane cu studii superioare, pensionari, muncitori, oameni cu situație financiară precară, care au fost încântați că efortul lor de colectare este răsplătit. Campania a fost organizată inițial la Constanța, timp de 6 ediții. Alături de Kaufland România am decis extinderea campaniei la nivel național și implementarea ei în cât mai multe orașe din țară, îndeplinind obiectivul de scalare a campaniei, prin replicarea în alte orașe. Astfel, campania a ajuns în 6 noi orașe din țară: Craiova, Iași, Timișoara, Buzău, Galați și Sibiu. În total, campania a mobilizat peste 6.000 de persoane care au colectat 2.645 kg deșeuri, depășind obiectivul inițial de mobilizare a 3.000 de persoane în vederea participării la campanie, dar și a obiectivului de colectare a minim 2 tone de deșeuri reciclabile în cadrul automatelor de reciclare, puse la dispoziție de Kaufland România.


| Date beneficiari direcţi
    Beneficiari direcți - 6.078 de persoane din toate categoriile sociale tineri, persoane cu studii superioare, cu interes pentru mediu, pensionari, muncitori, oameni cu situație financiară precară.
Beneficiari indirecți - 11.357.750 persoane la care a ajuns informația campaniei din mediul online și presă.


| Strategia și implementarea campaniei
    1: Dezvoltarea conceptului – Activitatea a constat într-un proces de creație și cercetare derulat de echipa proiectului, prin care a fost identificat mesajul cheie al campaniei, conceptul grafic, modele de bune practici din alte state ale unor campanii similare. 2: Lansarea campaniei Campania a fost lansată în mediul online prin intermediul canalelor oficiale ale Act for Tomorrow și partenerilor și prin eveniment pe Facebook, iar la nivelul mass-media, comunicatul de presă de lansare s-a bucurat de peste 100 de preluări în presa națională și locală. În ziua primului eveniment a avut loc un eveniment de lansare, la care au participat Primarul și Viceprimarul Municipiului Constanța și o conferință de presă la care au luat parte numeroși jurnaliști de la publicații locale și naționale. 3: Desfășurarea campaniei și organizarea Caravanei – Au fost organizate în total 11 evenimente - 6 în Constanța și câte unul în Craiova, Iași, Timișoara, Buzău, Galați și Sibiu. 4: Mobilizarea și formarea voluntarilor de la nivel local care au fost prezenți pe durata evenimentelor la punctele de colectare. 5: Colectarea și reciclarea deșeurilor – în edițiile de la Constanța s-a realizat în infrastructurile de colectare în formă de animale marine gigant, iar pe perioada Caravanei în automatele de reciclare din parcările magazinelor Kaufland. Green Ambalaje, partener în cadrul proiectului s-a asigurat de colectarea, sortarea și transmiterea deșeurilor către fabricile de reciclare


| Impactul campaniei
    Campania #SchimbaPETulCuBiletul a fost demarată în Constanța, unde au fost organizate 6 ediții în care am reușit să mobilizăm 5.285 de oameni care au colectat 2.185 kg. deșeuri. Ulterior, campania a continuat în Craiova, unde 225 de oameni implicați au reușit să colecteze 130 kg. deșeuri. Pentru a îndeplini obiectivul de scalare a campaniei, prin replicarea ei în încă cel puțin alte 5 orașe a luat naștere Caravana Schimbă PET-ul cu biletul, începută în 24 septembrie și finalizată pe 22 octombrie, care a ajuns în Iași, Timișoara, Buzău, Galați și Sibiu. În total, campania a reușit mobilizarea a peste 6.000 de persoane care au colectat 2.645 kg deșeuri, depășind obiectivul inițial de mobilizare a 3.000 de persoane în vederea participării la campanie, prin prezența lor la punctele de colectare, dar și a obiectivului de colectare a minim 2 tone de deșeuri reciclabile în cadrul automatelor de reciclare, puse la dispoziție de Kaufland. Pentru promovarea proiectului în presă a fost organizată o conferință de presă și au fost trimise 4 comunicate naționale și 7 locale, care s-au bucurat de 229 de preluări și peste 10.000.000 de vizualizări. Cele 57 de postări în social media construite pe parcursul campaniei au ajuns la 653.039 persoane, având de 70.418 de interacțiuni și 8.656 reacții. Campania bucurându-se de un reach total de 11.357.750 persoane atât din mediul online cât și offline. În coordonarea campaniei au fost implicați 72 de voluntari și au fost oferite 11.500 de călătorii.


| Buget
    10.000 - 25.000 Euro

| Partenerii campaniei
    

| Website campanie
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes