close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




 

Participanti & Proiecte



Suflet de Copil



| Organizator:
    Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
| Categorie:
    Tineri de bine
| Problema de fond
    Grupul țintă al proiectului sunt copiii din școlile din Turda. Am ales acest grup tinta, deoarece vrem să oferim șansa copiilor de gimnaziu de a realiza consecințele bullying-ului în școli și de a reduce rata acestuia în rândul lor, pentru a crea un mediu educativ cât mai plăcut. Beneficiarii direcți ai proiectului sunt 750 de elevi, care studiază la școlile gimnaziale din Turda. Aceștia au beneficiat de training-uri și workshop-uri realizate în școli care au contribuit la crearea unui mediu mai plăcut și mai sigur pentru elevi.

| Scopul proiectului
    Beneficiarii au luat parte la jocurile psihodramatice prezentate de către tineri. Aceștia au interacționat, au pus întrebări în cazul în care au existat și, la rândul lor, au răspuns la întrebările adresate pentru consolidarea informației.

Suflet de Copil Suflet de Copil Suflet de Copil

| Aria geografica
    Echipa a fost formată din membri cu vârste cuprinse între 16 și 23 de ani.

| Rezumat
    Misiunea acestui proiect a fost cea de a preveni comportamente negative în rândul elevilor și de a crea un cerc virtuos de acțiuni, printr-o abordare inovativă a bullyingului. Pentru a îndeplini această misiune, ne-am stabilit următoarele trei obiective:
1. Dezvoltarea a două tipuri de jocuri psihodramatice de înțelegere a fenomenului și acțiunilor.
2. Specializarea a opt tineri în punerea în aplicare a jocului.
3. Dezvoltarea a 750 de elevi către a înțelege efectele negative ale fenomenului și cum pot proceda în aceste situații.


| Date beneficiari direcţi
    TERMEN SCURT: consultarea a 20 de cadre didactice cu privire la problema bullying-ului și la frecvența sa ne-a ajutat să aflăm nevoia unei intervenții. Un alt impact adus a fost cel asupra tinerilor specializați în lucrul cu elevii, în domeniul bullying-ului. Aceștia au avut parte de un training în care au învățat cum să abordeze problema bullying-ului și cum să angreneze elevii în activitățile realizate. Nu în ultimul rând, schimbarea atitudinilor a 750 de elevi, contribuie la rezultatele proiectului.
TERMEN MEDIU: prin intermediul acțiunilor realizate am pus bazele unei dezvoltări durabile în comunitate. Faptul că proiectul a reușit să își pună amprenta asupra atâtor persoane, ajută la formarea unei conștientizări comunitare, față de bullying și de cum poate fi prevenit. Mai mult decât atât, formarea unei echipe de voluntari specializate, constituie o resursă umană esențială în dezvoltarea a viitoare inițiative de acest gen.
TERMEN LUNG: crearea a noi moduri de abordare a bullyingului, prin aplicarea jocurilor psihodramatice. Această abordare a deschis perspectivele elevilor, dar și a profesorilor implicați, legate de bullying. Totodată i-a ajutat pe tineri să scape de reticența și frica de a vorbi despre problemele întâlnite. Am creat un set de instrumente interactive de moderare a comportamentului, care să îi pună pe elevi să se implice direct în rezolvarea situațiilor.


| Date beneficiari
    Tinerii s-au ocupat de gândirea, organizarea și implementarea întregului proiect. Etapele cele mai relevante din implicarea au fost:
Căutarea surselor de finanțare: Bugetul proiectului a fost asigurat dintr-o finanțare nerambursabilă, care a fost scrisă și raportată mai apoi înapoi către finanțator. Tinerii care s-au ocupat de întocmirea aplicației și a raportării au acumulat pe parcurs competențe de scriere de proiect, de gestionare a finanțelor, comunicare cu finanțatori și managerierea timpului;
Realizarea identității vizuale: Atât toate materialele promoționale, cât și strategia de promovare a întregului proiect a fost gândită de o echipă de tineri voluntari.
Crearea rețelei de parteneriate: Voluntarii din echipă s-au ocupat de contactarea instituțiilor de învățământ, relaționarea cu conducerea și crearea programului de desfășurare a workshopurilor. De asemenea, aceștia au discutat cu 20 de cadre didactice pentru a afla care este nevoia reală la nivel de unități de învățământ, privind bullying-ul.
Pregătirea materialului și a voluntarilor: Tinerii studenți au realizat, cu ajutorul unui psiholog jocurile psihodramatice folosite în cadrul activităților, și au pregătit voluntarii care au transmis informațiile.
Implementarea activității prin școli: Acesta a fost realizată tot de către tineri, printre care s-au aflat 6 lucrători de tineret, care au facilitat comunicarea și transmiterea de informații către elevi, prin metoda educațională peer to peer, de la tineri către tineri.


| Activitati
    1. Consultare publică: Știind cât de mare este numărul cazurilor de persoane care trec prin bullying, am considerat că opinia școlilor în care urma să ne desfășurăm activitatea, este una esențială. Astfel, în urma discuțiilor cu ele am decis că cea mai bună formă prin care putem să intervenim asupra problemei, este să îi implicăm direct elevii în activități care să-i ajute să înțeleagă efectele bullying-ului.
2. Formarea echipei: Am format o echipă de voluntari, alături de care am gândit întregul concept al proiectului, transpunând metodele de combatere ale bullying-ul într-o formă cât mai accesibilă pentru elevi.
3. Dezvoltarea jocurilor: Sub îndrumarea unui psiholog, am dezvoltat 2 jocuri psihodramatice, fiecare având o abordare diferită în funcție de nivelul școlar. Prima i-a ajutat să înțeleagă faptul că bullying-ul poate provoca probleme serioase pentru persoanele afectate, inclusiv boli psihice. Folosindu-ne de analogii pe înțelesul lor, am purtat discuții constructive cu aceștia legate de cum trebuie să se comporte în momentul în care observă o astfel de situație. O parte dintre tinerii instruiți s-au costumat în diverse costume care au contribuit la o abordare mai prietenoasă.
5. Ziua Internațională a Toleranței: În data de 16 Noiembrie, cei trei 8 tineri instruiți au desfășurat activități anti bullying în peste 30 de clase, din instituțiile de învățământ turdene, abordând diverse perspective și situații legate de bullying, i-au ajutat pe elevi să conștientizeze efectele negative pe care le provoacă acest fenomen.
6. Promovarea rezultatelor: Prin intermediul trusturilor de presă locale, regionale și naționale am diseminat rezultatele. De asemenea, am promovat activitatea și cu ajutorul website-ului și a paginilor de social media ale organizației.


| Rezultatele proiectului
    Bugetul proiectului a fost de 4800 RON și a fost obținut prin intermediul finanțării obținute în cadrul programului Start ONG.

| Bugetul
    Iulia-Denisa Cîmpean, președinte Asociația The Da Vinci System, iuliac1211@gmail.com - colaborator în cadrul proiectului

| Parteneri
    Fenomenul de bullying este nu doar unul extrem de frecvent întâlnit, dar și unul care produce efecte negative masive și pe termen lung. La nivel european, România se situează pe locul 3 în clasamentul celor 42 de țări în care a fost investigat fenomenul, potrivit unui raport al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), cu 17% dintre copiii de 11 ani care au recunoscut că au agresat alți elevi cel puțin de trei ori în luna anterioară, procentul celor de 13, respectiv 15 ani, fiind de 23%.
Cu toții am luat parte în trecut măcar o dată la un act de bullying, fie că am fost în postura celor agresați, fie că am fost noi persoana care a intimidat, sau am avut rol de observator. În oricare dintre situații, bullying-ul afectează viața celor implicați, ducând chiar la dezvoltarea unor traume și a unor boli psihice, în timp. Suflet de Copil vine ca și un răspuns la această problemă.
Acest comportament nu poate fi stopat dintr-o singură inițiativă, dar avem încredere că cu acțiuni potrivite și repetate, în locul potrivit, putem ameliora fenomenul. Cu o abordare modernă și eficientă de implicare a tinerilor în acțiunile de combatere, am reușit să le schimbăm atitudinile și să formăm comportamente sănătoase pentru participanți. În acest fel elevii nu doar că sunt informați cu privire la riscul și problemele produse de bullying, dar au șansa să empatizeze, și să se transpună în situații din care să înțeleagă cu adevărat consecințele pe care acest fenomen le provoacă.
Implicarea lucrătorilor de tineret și a altor tineri, în procesul de dezvoltare educațională, a fost de asemenea un aspect esențial în implementare Aceștia au facilitat realizarea activităților și transmiterea informațiilor.


| Website proiect
    https://turdanews.net/amos-ed-and-da-vinci-demareaza-proiectul-suflet-de-copil-de-ziua-internationala-a-tolerantei/





Copyright © Gala Societății Civile - 2022
Site dezvoltat de Netvibes