close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Turda Treasure Hunt



| Organizator:
    Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
| Categorie:
    Tineri de bine
| Problema de fond
    Beneficiarii direcți ai proiectului au fost 70 de tineri elevi de liceu, din Turda și Câmpia Turzii. Beneficiarii indirecți ai proiectului au fost aproximativ 200 de persoane informate de pe paginile de social media, prietenii beneficiarilor direcți și oamenii care treceau pe stradă și vedeau beneficiarii direcți concurând.

| Scopul proiectului
    Tinerii participanți ai proiectului au fost implicați în diferite moduri, fiecare aducând la finalul proiectului un plus pentru această comunitate. Întreaga echipă de organizare alături de câțiva voluntari, au fost tineri cu vârsta cuprinsă între 15 și 20 de ani. Tinerii cu cunoștințe în diverse domenii au luat parte la organizarea proiectului, preluând diferite sarcini necesare desfășurării acestuia. Voluntarii și, implicit, echipa de proiect au căpătat aptitudini precum gândirea strategică, gestionarea unui grup mare de persoane, lucru în echipă și managementul timpului.

Turda Treasure Hunt Turda Treasure Hunt Turda Treasure Hunt

| Aria geografica
    Echipa a fost formată din membri cu vârste cuprinse între 15 și 20 de ani.

| Rezumat
    Scopurile principale ale acestui proiect au fost: conștientizarea cu privire la importanța activităților sportive și încurajarea acestora; dezvoltarea unui sistem de comunicare eficient în rândul adolescenților; dezvoltarea aptitudinilor de muncă în echipă și a gândirii strategice, încurajând spiritul competitiv.
Obiectivele propuse au răspuns, pe rând, într-un mod sau altul, multiplelor scopuri prin activitățile desfășurate.


| Date beneficiari direcţi
    PE TERMEN SCURT:
A. În mod direct: 70 de tineri au reușit să iasă din zona de confort prin colaborarea cu o persoană necunoscută și prin parcurgerea probelor. Ei au prins gustul activităților sportive și beneficiile lor, dezvoltându-și spiritul de echipă, competitiv și abilitatea de a lua decizii sub presiunea timpului.
B. În mod indirect: promovarea sportului, în mediul online, prin postarea de pe pagina oficială a organizației, ajungând la un număr considerabil de persoane, dar și prin faptul că mesajul nostru a ajuns la persoanele care au văzut participanții alergând în timp ce se distrau pe stradă.
PE TERMEN LUNG:
Atât participanții proiectului cât și organizatorii acestuia au beneficiat de pe urma proiectului pe un termen lung.
a. Participanții au fost motivați să aibă grijă atât de propria sănătate, cât și de cea a celor din jur, au învățat despre egalitatea de șanse prin intermediul coechipierului.
b. Organizatorii proiectului au căpătat noi competențe în ceea ce privește coordonarea unui proiect și mai ales, a unui grup mare de participanți, pe o perioadă de 6 ore, în locații multiple. De asemenea, au descoperit noi bune practici în vederea organizării unui eveniment de o asemenea amploare, în condiții extreme, precum situația pandemică actuală.
c. Am arătat și altor ONG-uri că activitățile sportive sunt o necesitate în rândul tinerilor, și nu numai. Proiectul s-a desfășurat la a doua sa ediție, transformându-se într-o tradiție a celebrării activității sportive cu ocazia Halloween-ului.


| Date beneficiari
    Echipa de proiect a fost formată din trei lucrători de tineret din cadrul asociației, având, fiecare, o funcție specific definită pe parcursul implementării și desfășurării treasure hunt-ului: Damian Ovidiu-Cristian (coordonator de proiect), Ciocan Patricia (responsabil financiar) și Leonardo Mărincean (coordonator comunicare). Pentru a asigura pregătirea eficientă și cât se poate de facilă a treasure hunt-ului desfășurat pe 31 octombrie, am apelat la câțiva voluntari din cadrul organizației noastre, care au realizat design-uri și texte pentru promovarea pe paginile oficiale de facebook și instagram ale asociației. De asemenea, s-au realizat focus group-uri, formate din voluntari ai asociației, care au ajutat la conceperea și implementarea activităților în concurs, dar și la aducerea unor idei de activități pentru concurs. În urma finalizării proiectului, cei 6 tineri au preluat testimoniale de la participanți și le-au centralizat, pentru a putea constata aspectele pozitive și negative ale proiectului. Pe tot parcursul inițiativei, participanților, printre care s-au numărat și voluntari ai organizației noastre, li s-a dat ocazia să participe la vânătoarea de comori, într-o manieră distractivă, dar și competitivă.

| Activitati
    În vederea îndeplinirii tuturor obiectivelor, am parcurs următoarele etape:
Generarea de interes față de activitate în rândul tinerilor: Proiectul a avut ca și grup țintă liceeni cu vârsta cuprinsă între 14-18 ani, din Turda și Câmpia Turzii, cu o înclinație spre domeniul sportiv și al menținerii unei bune stări fizice. Am captat atenția grupului nostru țintă alegând o temă care să fie un punct de interes pentru majoritatea acestora, și anume noul serial al sezonului, Squid Game, serial în care este reprezentat un efort fizic imens de către personaje, dându-le și un indiciu participanților cu privire la ceea ce urmează și la tipul probelor de care urmau să treacă.
Desfășurarea activității: Cei 70 de tineri implicați în proiect și-au asumat rolurile predefinite de echipa de organizare și au fost împărțiți în jucători și soldați, jucătorii reprezentând majoritatea. Aceștia au fost împărțiți în echipe de câte 2 persoane. Participanții au avut 8 probe de parcurs, toate punându-le la încercare abilități precum mișcarea rapidă, creativitate, strategie, echilibru și multe altele, iar la final au luat parte la un adevărat treasure hunt în Parcul Central din Turda.


| Rezultatele proiectului
    Bugetul proiectului a fost de 450 de lei, obținut din donații în bani de la persoane fizice și micro-sponsori locali.

| Bugetul
    Iulia-Denisa Cîmpean, președinte Asociația The Da Vinci System, iuliac1211@gmail.com - colaborator în cadrul proiectului

| Parteneri
    Două nevoi fundamentale au dus la implementarea proiectului, care au fost identificate printr-un focus grup, la care au participat câțiva tineri din cadrul asociației:
(1) Sedentarism cauzat de contextul pandemic, din cauza acestuia membrii comunității au fost nevoiți să petreacă perioade lungi închiși în casă, având parte de activități monotone și statice, necesare, de multe ori omițând aspecte privitoare la sănătatea lor.
(2) Alt punct important, care a dat startul acestui proiect a fost lipsa semnificativă a motivației tinerilor în raport cu realizarea activităților fizice, din cauza faptului că unui tânăr îi este ocupat timpul de către cadrul școlar și extrașcolar. Proiectul nu a avut ca scop doar creșterea nivelului de activitate sportivă în rândul tinerilor, ci au pus la încercare și condiția lor fizică și ambiția lor.


| Website proiect
    https://www.facebook.com/amos.faptebune/photos/a.481369898630741/4069365823164446/?type=3





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes