close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



RAPORTUL Costul educației: investiție, randament, impact



| Organizator:
    Fundatia World Vision Romania
| Categorie:
    Apărarea drepturilor individuale/ colective
| Problema de fond
    Raportul „Costul educației: investiție, randament, impact” a fost realizat de World Vision România (WVR) pentru a arăta, concret, câți bani ajung înapoi la statul român dacă investește în educația unui cetățean și cât pierde dacă nu o face. Ultimele statistici europene arătau că România este a II-a țară cu cea mai mică alocare din PIB pentru educație din UE și constant pe primele locuri la abandonul școlar- una dintre cele mai grave consecințe ale lipsei de investiție în educație, care conduce către sărăcie. Studiul nostru a venit în completarea altor cercetări WVR care trag un semnal de alarmă asupra nevoii de investiții în educația și protecția copiilor ca „Investiție în educația copiilor din mediul rural” (2017), „Cursa celor 30 de ani de educație în România... rurală” (2020) și rapoartele “Bunăstarea copilului din mediul rural“.

| Scopul proiectului
    -Convingerea statului să investească masiv în educație pentru a fi o societate dezvoltată, care să nu mai fie pe primele locuri în UE la populația aflată în risc de excluziune socială.
-Să demonstrăm cu date solide că educația este o investiție ale cărei efecte se simt semnificativ, mai ales pe termen lung, pentru decidenții relevanți din educație.
-Să putem folosi studiul atunci când suntem consultați pentru politicile din educație.
-Să transmitem către un public cât mai larg beneficiile investiției în educație pentru fiecare individ și întreaga societate.


RAPORTUL Costul educației: investiție, randament, impact RAPORTUL Costul educației: investiție, randament, impact RAPORTUL Costul educației: investiție, randament, impact

| Aria geografica
    național

| Rezumat
    Raportul „Costul educației: investiție, randament, impact”, realizat de Deloitte România și World Vision România, a arătat în premieră cât de rentabilă este pentru stat și oameni investiția în educație. Fiecare leu pe care statul român îl investește într-un ciclu complet de educație (de la nivel preșcolar la postuniversitar) generează opt lei sub formă de venit la buget din taxe, impozite și contribuții.
Studiul a fost lansat într-o amplă conferință despre finanțarea în educație, organizată de World Vision România în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Muncii și Protecției Sociale. Într-o etapă ulterioară, studiul a stat la baza mai multor reușite pentru finanțarea educației copiilor cei mai vulnerabili:

-S-a aprobat Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educaţie (MATE), care ajută la identificarea școlilor cele mai vulnerabile care au nevoie de finanțare, la realizarea căruia World Vision România a participat activ.
-S-a aprobat PNRAS (Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar) prin care școlile din comunitățile vulnerabile pot beneficia de granturi de până la 200.000 de euro pentru reducerea abandonului școlar pe o durată de trei ani.
-Am avansat discuțiile cu Ministerul Educației pentru încă o creștere a costului standard pentru elevi în privința cheltuielilor materiale, după ce am inițiat o scrisoare către Guvernul României, cărora li s-au alăturat reprezentanții elevilor, studenților părinților și profesorilor.
-Am crescut cu ajutorul donatorilor numărul de elevi de la sate care beneficiază de programul nostru Vreau în clasa a 9-a, prin care îi susținem la liceu.
-Am arătat cât de „profitabilă“ și eficientă este investiția în educație: randament de 700%.


| Date beneficiari direcţi
     Decidenții de la cel mai înalt nivel în domeniul educației, reprezentanții elevilor, studenților, părinților și cadrelor didactice, organizațiile neguvernamentale care activează în domeniul educației și mass-media. Cu toții sunt actori relevanți pentru componenta de conștientizare și/sau pentru implementarea de politici.

| Date beneficiari
    Autoritățile care pot depune proiecte pentru a solicita investiți pentru educația copiilori: primării, inspectoratele școlare, directorii de școli, alte ONG-uri care activează în domeniul educației. Beneficiarii finali: studenți, elevi, părinți, copii, tineri, alte persoane interesate.

| Activitati
    1. Studiul realizat împreună cu Deloitte a fost lansat într-o amplă conferință despre finanțarea în educație, organizată în parteneriat cu Ministerul Educației și Ministerul Muncii și Protecției Sociale. La conferință au participat Sorin Cîmpeanu (ministrul Educației), Raluca Turcan (ministrul Muncii și Protecției Sociale), Ligia Deca (consilier prezidențial pentru educație), Vasile Dîncu (senator), Dragoș Pîslaru (europarlamentar), Andrei Ionescu, (partener coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte) România, și Alexandru Stoleru (beneficiar al programului „Vreau în clasa a 9-a” al World Vision România).
2. Ulterior, am transmis o scrisoare către Guvernul României, inclusiv Ministerul Educației, prin care am solicitat să se acorde finanțare pentru educație în funcție de media Uniunii Europene (4,7%). Scrisoarea a fost semnată alături de alte șapte organizații care reprezintă drepturile elevilor, studenților, părinților și ale profesorilor.
3. În urma lansării studiului la care decidenții politici au fost prezenți, a scrisorii și a petiției lansată public, guvernanții au invitat World Vision România în cadrul unor discuții cu toți actorii relevanți din educație pe tema bugetului pentru educație. Am obținut creșterea finanțării pentru educația tuturor elevilor, mai ales a celor din comunitățile dezavantajate prin bugetul de stat și prin PNRAS (Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar).


| Rezultatele proiectului
    În urma lansării studiului „Costul educației: investiție, randament, impact”:

-S-a publicat Ordinul nr. 6000/2021 privind aprobarea Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educaţie (MATE), care ajută la identificarea școlilor cele mai vulnerabile care au nevoie de finanțare, prin folosirea unor indicatori de vulnerabilitate, la realizarea căruia World Vision România a participat activ.

-S-a aprobat PNRAS (Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar) prin Hotărârea de Guvern nr. 1.309 din 30 decembrie 2021, prin care școlile vulnerabile pot beneficia de granturi de până la 200.000 de euro pentru reducerea abandonului școlar pe o durată de 3 ani.

-Am avansat discuțiile cu Ministerul Educației pentru încă o creștere a costului standard pentru elevi în privința cheltuielilor materiale. Oficialii l-au crescut cu 7.8% (național).
-Am făcut call to action pentru donații, iar astfel am reușit să creștem numărul elevilor de la sate care beneficiază de programul nostru Vreau în clasa a 9-a, prin care îi susținem la liceu: de la 857 la 923.
-Am crescut semnificativ gradul de conștientizare asupra faptului că educația este o investiție fundamentală dacă vrem să ne dezvoltăm ca societate și dacă vrem ca toți copiii să ajungă adulți independenți. Eficiența investiției: 700%.
-Am arătat că statul poate preveni creșterea numărului de cetățeni inactivi pe piața muncii dacă investește în educație, am arătat cu cifre cât câștigă statul de la un cetățean educat, dar și cât cheltuie ca să susțină un adult inactiv pe parcursul întregii vieți.


| Bugetul
    103830

| Parteneri
    Deloitte Romania, Ministerul Educatiei, Ministerul Muncii si Familiei, Adminstratia Prezidentiala

| Website proiect
    https://worldvision.ro/wp-content/uploads/2021/10/Costul-educatiei-investitie-randament-impact_25082021_Final.pdf





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes