 1.350 de postari pe Instagram și InstaStories, în primele 9 ore, toate având drept subiect patrimoniul industrial și evenimentul Heritage Instameet București din 27 iulie.  97 de video generate de instagrammeri și de vloggeri.  287 de participanți la evenimentul dedicat influencerilor având drept obiectiv patrimoniul.

Patrimoniul tehnic și industrial românesc (clădiri, piese, mașini mecanice, electrice și hidraulice), prea puțin cunoscut publicului, reprezintă la ora actuală o atracție mai mare pentru influenceri decât palatele și casele din patrimoniul cultural.
 
Peste 250 de blogeri, vloggeri, instagrammeri și jurnaliști au participat, în week-end-ul recent încheiat, la cea de-a 6-a ediție de Heritage Instameet, componentă a proiectului Cronicari Digitali. În primele 9 ore (15.30-00.30) au fost generate 1.350 de postari și InstaStories, 97 de video, toate având drept obiectiv patrimoniul industrial, arhitectural și evenimentul dedicat influencerilor. 
 
Întâlnirea lor cu patrimoniul industrial din zona Parcului Carol-Filaret a însemnat 5 tururi ghidate pornind de la Institutul Astronomic al Academiei Române către Casa Bosianu, Uzina Electrică Filaret, fostele „Hale Carol” (Fabrica Hesper) și Muzeul Național Tehnic „prof. ing. Dimitrie Leonida”. 
Sub hashtagurile #CronicariDigitali, #DoEpicShots, #ExperienteImpreuna, #CoraStiiDeCeRevii #bankingasacumtrebuie, tinerii cronicari din new media au fost ghidați de 10 profesori și cercetători reputați, buni cunoscători ai patrimoniului tehnic și industrial. 
 

„Am avut emoții la această ediție a Heritage Instameet. Mă temeam că, fără castele și palate în program, piese de rezistență indiferent de anotimp și dispoziție, propunerea noastră de acum va avea un coeficient redus de atracție pentru influenceri. Dimpotrivă, interesul a fost mai mare. Comunitatea prezentă a crescut până aproape de 300 de persoane. Unii au venit din Iași, Cluj-Napoca, Sibiu, Timișoara, Brașov și Constanța special pentru acest eveniment. A fost incredibil. Ne-au spus că sunt dispuși să renunțe la petrecere numai ca să fie lăsați mai mult timp în interiorul obiectivelor de patrimoniu”,
a povestit Silvia Teodorescu, Managing Partner Zaga Brand, organizatorul campaniei Cronicari Digitali. 

Heritage Instameet 6 din acest week-end a marcat un an de existență pentru Cronicari Digitali, campanie realizată de Zaga Brand și susținută de Institutul Național al Patrimoniului cu scopul de a promova patrimoniul național prin intermediul rețelelor de socializare. Până în acest moment, proiectul a avut 1.193 de influenceri- participanti la evenimentele de promovare a patrimoniului.
 

În acest demers am avut parteneri de nădejde. 
„Ne bucurăm să fim alături de Cronicari Digitali și anul acesta, un proiect care ne este tare drag, pentru că susține valori în care și noi credem, precum autenticitatea și utilizarea tehnologiei în scopuri benefice comunității, respectiv promovarea inedită a elementelor culturale și de patrimoniu. Suntem onorați că obiectivele vizitate în cadrul Instameet-ului de sâmbătă au putut fi descoperite cu ajutorul Samsung Galaxy”, declară Simona Panait, Director Corporate Marketing Samsung România și Bulgaria. 

Până la sfârșitul anului, vor mai avea loc 3 întâlniri cu influencerii din new media (Heritage Instameet) la București, Oradea, Iași.  Acestora li se mai adaugă și 3 Heritage Trips, cealaltă componentă a proiectului Cronicari Digitali, în care influencerii călătoresc prin țară descoperind și share-uind obiective diverse din patrimoniul național. 
 
Partenerii campaniei Cronicari Digitali în 2019 sunt:
Partener de Conectivitate: Telekom România 
Parteneri Principali: Samsung România, cora România, Raiffeisen Bank
Parteneri Secundari: Canon România, AQUA Carpatica, Domeniile Sâmburești 
Partener de mobilitate: Hyundai Auto România și MOL România. 
Parteneri ai evenimentului Heritage Instameet Industrial: Metaxa, Cointreau și Fabrica de pufi
Facebook.com/cronicaridigitali 
Instagram.com/cronicaridigitali
 
***
Despre Cronicari Digitali: Campania Cronicari Digitali a scos în evidență faptul că tinerii sunt interesați și captivați de obiectivele de patrimoniu, important fiind modul în care este prezentată această moștenire culturală și accesul către ea.  Proiectul, derulat de Zaga Brand și Institutul Național al Patrimoniului, a fost premiat cu Best Digital PR Campaign la IAB MIXX Awards 2018 și alte trei premii la PR Awards 2018: Silver Award for Excellence la categoria „Social Media”, Silver Award for Excellence la categoria „Comunicare în domeniul public”  și Golden Award for Excellence la categoria „Cultură și Artă”. De asemenea, în 2019 campania a obținut premiul al treilea la categoria „Campanii de comunicare pe teme sociale” în cadrul Galei Societății Civile. 
 
Despre Institutul Național al Patrimoniului: Institutul Național al Patrimoniului (INP) este principala instituție publică de specialitate responsabilă cu gestiunea patrimoniului cultural din România. Institutul coordonează activitatea de inventariere, protejare, consolidare-restaurare și punere în valoare a monumentelor istorice, activitatea de gestiune și punere în valoare a patrimoniului cultural mobil, digital, intangibil și imaterial. În domeniul patrimoniului mondial, INP este responsabil de monitorizarea monumentelor și siturilor înscrise în Lista Patrimoniului Mondial UNESCO și, de asemenea, de elaborarea dosarelor de nominalizare a monumentelor și siturilor României pentru înscrierea în Lista Patrimoniului Mondial.
 
Despre Zaga Brand: Fondată în 2005, agenția de comunicare creativă Zaga Brand și-a propus și a reușit să creeze un mediu de lucru productiv în care imposibilul este doar o provocare. Într-o atmosferă „crazy about our work”, agenția a generat rezultatele dorite de clienții săi B2B și B2C oferind servicii complete de PR, Creative concepts și BTL. Misiunea Zaga este de a crea o comunicare reală între comunitate și brand-urile sau companiile cărora li se adresează prin PR - cea mai curajoasă și de durată contribuție în a inspira oamenii, a genera reacții, a crea reputații și fair advertising. Onest, cu rezultate măsurabile, având la bază acțiuni de comunicare. De la concerte LIVE pe trenuri în mișcare, concursuri naționale de creație, campanii de CSR sau silent disco în autobuze și metrou, Zaga își propune continuu să suprindă publicul cu abordări creative, astfel încât mesajele de comunicare să ajungă direct la acesta.