Inspectoratul General al Politiei Romane, cu sprijinul Petrom, a demarat pentru al treilea an consecutiv, o campanie educationala socanta, “Viteza distruge vieti”, pentru sporirea responsabilitatii in trafic a conducatorilor auto. Campania se desfasoara la nivelul intregii tari si are drept obiective responsabilizarea participantilor la trafic in vederea adoptarii unui comportament preventiv, constientizarea opiniei publice asupra dinamicii si consecintelor accidentelor rutiere si diminuarea cu 2% a numarului accidentelor rutiere care au drept cauza viteza excesiva. Odata inceput lucrul la campanie, ne-am dat seama ca avem de-a face cu doua grupuri tinta: clientii Petrom pe de-o parte - familisti si oameni asezati care recurg la viteza ocazional -, iar pe de alta parte, pustii teribilisti care abia si-au luat carnet si pentru care viteza e mod de viata. Statisticile Politiei ne aratau ca victimele proveneau din ambele grupuri, dar incidenta era mai mare, evident, in randul tinerilor. Asadar, ne-am decis sa comunicam acelasi mesaj "Viteza distruge vieti", dar apeland la mecanisme diferite de sensibilizare adaptate celor doua grupuri tinta”, spune Carmen Tiderle – Creative Director la Leo Burnett. Dupa spusele Chestorului Gheorge Popa, seful Politiei Romane, exista 3 factori majori care stau la baza numarului mare de accidente rutiere inregistrate: infrastructura, inconstienta participantilor la traficul rutier si factorul educational. Ultimii doi factori incercand sa fie redusi cu ajutorul acestei campanii.