Anul acesta, în cadrul celei de-a șaptea ediții Adoptă un proiect, competiție de proiecte dedicată ONG-urilor și organizată de ING Bank, au fost înscrise 88 de proiecte. Valoarea totală a grantului s-a ridicat la 250.000 de euro. 
 
Angajații ING Bank au votat proiectele preferate. Printre acestea s-au remarcat propunerile care au susținut creșterea capacității organizațiilor și intervenții pentru ajutorarea persoanelor aflate în situații dificile. Cele șase proiecte care vor primi finanțare se vor desfășura începând cu luna în curs și vor avea loc în Fundulea-Călărași, Iași, Sibiu, Banatul Montan, Brașov și București.  

Câștigătorii competiției Adoptă un proiect 2019 sunt:
  • ”Zi de Zi Alături de Copii”, Asociația Ana și Copiii, pentru funcționarea și creșterea capacității Centrului Educațional Fundulea, Călărași, care va sprijini 100 de copii (față de 80, în prezent) prin asigurarea meselor calde pentru copii, servicii medicale de bază, ajutor zilnic la teme pe durata anului școlar, cursuri de limba engleză și informatică, dezvoltare personală cu ajutorul unui pedagog social și a unui psiholog, susținere materială a familiilor, tabără de vară.
  • ”Autismul fără listă de așteptare”, Fundația Un copil, o speranță (UCOS), pentru creșterea capacității de primire în terapii a copiilor cu tulburări din spectrul autist (în acest moment, 40 de copii sunt în terapii zilnice, iar pe lista de așteptare sunt înregistrați 69 de copii) și  îmbunătățirea calității serviciilor oferite în centrul din Sibiu prin recrutare și formare (psiholog, logoped, psihopedagog, specialist în terapie senzorială).
  • “Unitatea Mobilă - Împreună punem Caravana în mișcare”, Asociația Caravana cu Medici, pentru dezvoltarea filialei Iași și organizarea a 24 de caravane medicale în zone rurale, izolate din punct de vedere al accesului la sistemul sanitar și dotarea unității mobile cu un ecograf portabil, încât 3.000 de persoane să aibă la dispoziție un examen medical complet.
     
  • ”Caravana pentru Viață”, Club Lions Timișoara, pentru dotarea cu echipamente medicale a autospecialei care intervine în zona Banatului Montan pentru examinarea medicală a 2.000 de vârstnici din sate izolate.
     
  • ”Atingerile Speranței”, Fundația Hospice Casa Speranței, pentru creșterea calității vieții a 60 de pacienți copii și adulți cu boli incurabile din centrele Brașov și Adunații Copăceni, București prin intervenții inovatoare de kinetoterapie, terapie multisenzorială utilizate pe durata intervențiilor medicale specializate și formarea a 30 de elevi de la școli sanitare postliceale în îngrijirea paliativă.
     
  • ”NAO – ROBO-terapeutul copiilor bolnavi”, Asociația M.A.M.E. pentru folosirea unui robot umanoid ca asistent interactiv în ședințele de terapie care va fi integrat ca mediator între terapeuți și copii, dar și ca instrument de detensionare. Proiectul își propune sprijinirea a 1.200 de copii diagnosticați cu boli grave, aflați în tratament în București.
  •  

    ”Dincolo de a fi o ocazie prin care putem să contribuim financiar la sprijinirea grupurilor vulnerabile din România, Adoptă un Proiect e momentul în care fiecare dintre noi, cei care suntem parte din echipa ING Bank, vorbim despre cauze sociale și proiecte care îmbunătățesc viața acestor oameni.

    Pentru noi, Adoptă un proiect reprezintă perioada în care dezbatem cauze sociale, realizăm încă o dată efortul extraordinar depus de organizațiile non-guvernamentale din România și ne îndemnăm colegii ca, dincolo de a vota proiectele pe care să le finanțăm, să își aleagă cauza în care cred și să voluntarieze pe termen lung pentru un ONG”, susține Richard De Graaf, Head of Human Resources ING Bank. 
     
    Programul Adoptă un Proiect a fost inițiat de ING Bank în 2013 și a urmărit în toți acești ani să finanțeze proiecte prin care să ajute comunități locale și persoane aflate în situații dificile. În cei șapte ani ai programului, ING Bank a susținut 53 de proiecte, cu finanțare totală de peste un un milion de euro. 
     
    *** 
    ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice.
     
    Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri. În România, misiunea se reflectă în acțiunile de responsabilitate socială prin contribuția la cauzele de educație financiară, antreprenoriat și sprijin pentru grupuri vulnerabile.