Auchan Retail România continuă acțiunile de sustenabilitate și protejare a mediului înconjurător și contribuie la programul de împădurire al asociației Viitor Plus, Adoptă un copac, cu o donație de peste 450.000 lei. Pentru a veni în sprijinul eforturilor de plantare, Auchan l-a adus din nou în magazine pe castorul Titi, de această dată în calitate de pădurar, o jucărie de pluș pusă pe fapte bune și cu ajutorul căreia, în ultimii doi ani, Auchan a contribuit financiar cu peste 950.000 lei la proiecte sociale centrate pe educație și protejarea mediului.

Campania s-a desfășurat în perioada 2 noiembrie 2022 – 31 martie 2023, iar din vânzările fiecărui castor de pluș Titi Pădurarul, confecționat și el într-un mod responsabil, din sticle de plastic reciclate, Auchan a donat câte 15 lei pentru derularea unor acțiuni de plantare pe terenuri degradate din România. Astfel, până în prezent au fost plantați 10.000 de copaci, fiind împădurite două hectare de teren din localitatea Breasta, județul Dolj.

Castorul Titi este deja un personaj emblematic de sustenabilitate pentru noi și pentru clienții noștri, transformându-se dintr-o jucărie simpatică într-un adevărat simbol al angajamentului social și de mediu. În campania realizată alături de Viitor Plus, Titi Pădurar a avut o nouă misiune, aceea de a contribui la creșterea suprafețelor împădurite din țara noastră, care aduc numeroase beneficii pentru comunitate și pentru combaterea schimbărilor climatice. Suntem entuziasmați de rezultatele obținute și le mulțumim clienților care ne-au sprijinit în demersurile noastre și care au văzut în castorul Titi atât un prieten al copiilor, cât și un ajutor pentru a conserva natura”, a afirmat Corina Dospinoiu, Director Sustenabilitate Auchan Retail România.

Fiecare dintre cei 10.000 de puieți plantați va capta, în următorii 50 de ani, câte 1100 kg de CO2, ceea ce înseamnă că datorită acestora Auchan contribuie la reducerea amprentei de carbon cu 11.000 tone de CO2.

„Misiunea programului Adoptă un Copac este creșterea suprafețelor împădurite din sudul României pentru combaterea și adaptarea la schimbările climatice. Într-un context cât se poate de amenințător, în care fenomenele meteo extreme se înmulțesc exponențial de la un an la altul, iar suprafața împădurită din județul Dolj este de numai 10%, față de 30%, cât recomandă UE, Auchan a contribuit la plantarea a două hectare de păduri adiționale în localitatea Breasta, pe un teren degradat, aflat în pericol de alunecare. În numai 10 ani, copiii din comunitate vor putea alerga prin pădurea Auchan și se vor bucura de un aer mai curat. Plantăm pentru că am conștientizat importanța multiplelor beneficii, servicii și valori ale ecosistemelor forestiere, credem în visul nostru și mulțumim echipei Auchan că a contribuit la el”,  a declarat Rebecca Popescu, co-manager al programului  Adoptă un Copac.

Readucerea la viață a pădurilor românești este o preocupare importantă pentru Auchan România în cadrul Proiectului Climat, acesta fiind obiectivul principal vizat și prin proiectul Mobilizatron.  În urma acestuia, în 2017, Auchan a plantat 100.000 de copaci la nivel național. Alături de clienți, voluntari și ONG-uri, compania a împădurit aproape 20ha din România.

 

***

 

Despre Auchan România

Auchan România are în portofoliu 373 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 7 supermarketuri și 333 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care peste 320 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2021 de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi. Auchan este certificat Customers’ Friend și a primit statutul Customers’ Friend - Superior Excellence.

Auchan România realizează o serie de acțiuni importante pentru promovarea activităților de responsabilitate socială şi integrare a tinerilor, dar şi programe pentru protejarea mediului înconjurător care au drept scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor etc. În prezent, Auchan are mai multe proiecte active: Zero Risipă (prin care au fost salvate peste 6 milioane de produse în 2022 și peste 5 milioane de mese complete), Programul național de colectare a uleiului uzat (prin care s-a colectat și reciclat peste o jumătate de milion de litri de ulei), Programul de Sustenabilitate Personală, precum și multe alte acțiuni menite să ajute mediul înconjurător și societatea. Printre alte proiecte de amploare realizate de Auchan se numără plantarea a 100.000 de copaci în cadrul programului Mobilizatron și producția filmului “România neîmblânzită”, primul documentar despre natura României, premiat cu Delfinul de Aur la Cannes și prezentat în peste 50 de țări.

Mai mult, în fața marii provocări climatice, compania va integra în fiecare segment al strategiei de business obiective clare, menite să contribuie la un viitor mai sustenabil, prezervând planeta. Strategia de climat, parte din umbrela #nuepreatarziu, va reprezenta piatra de temelie a proiectului de companie, retailerul concentrându-se pe toate cele 3 scopuri: echipamente frigorifice, energie, transporturi și produse.