In Anul European al Voluntariatului, BCR invita ONG-urile din toata tara sa isi promoveze oportunitatile de voluntariat in randurile celor peste 8,000 de angajati ai bancii. Banca a creat o platforma interna numita Voluntar BCR, unde organizatiile vor putea posta informatii despre proiectele lor si despre cum se pot implica voluntarii BCR.

Voluntar BCR este o platforma interna, adresata doar angajatilor BCR. Scopul sau este sa intermedieze legatura dintre nevoile organizatiilor si timpul si expertiza voluntarilor. Atat voluntarii cat si organizatiile vor avea profiluri in cadrul platformei si vor putea posta noutati, fotografii si impresii din activitatile de voluntariat.

ONG-urile pot solicita formularul pentru crearea profilului in cadrul platformei de la adresa Comunitate@bcr.ro.

„BCR crede in puterea voluntarilor de a schimba in bine comunitatile in care traiesc si muncesc si dorim sa facem din 2011 Anul Voluntariatului si in BCR.  In urma unui sondaj intern, a reiesit ca principala cauza care ii impiedica pe angajatii BCR sa faca voluntariat este lipsa informatiilor referitoare la oportunitatile concrete de implicare la nivel local. Prin urmare, lansam ONG-urilor invitatia de a incuraja impreuna voluntariatul, promovand printre angajatii BCR oportunitatile de voluntariat si proiectele derulate, prin intermediul platformei Voluntar BCR”, a spus Ana Ilinca Macri, Sef Departament Comunitate si Comunicare Interna, BCR.


De ce e important ca organizatiile sa fie prezente pe platforma Voluntar BCR
•    vor avea acces la cei peste 8.000 de angajati BCR din toata tara. In Bucuresti se afla peste 3.500 de angajati, in timp ce, la nivelul fiecarui judet, BCR are in medie aproximativ 120 de angajati. Platforma Voluntar BCR va fi un canal permanent de comunicare cu angajatii BCR (si prin ei, si cu alti membri ai comunitatii), prin care organizatiile vor putea transmite informatii despre activitatile si proiectele lor;
•    voluntarii BCR pot fi o resursa importanta de timp. Fiecare angajat BCR isi poate lua o zi libera in plus pe an pentru a face voluntariat, pe langa activitatile pe care le pot face in timpul lor liber. Daca fiecare din cei peste 8.000 de angajati ar folosi aceasta zi, ar insemna in total aproximativ 22 de ani investiti in beneficiul organizatiilor si al beneficiarilor lor;
•    voluntarii BCR pot fi o resursa importanta de expertiza pentru organizatii, ei avand competente in numeroase domenii: consiliere financiara, vanzari, resurse umane, consiliere juridica, proiect management, IT sau comunicare.
•    angajatii BCR au o retea de relatii bine dezvoltata si pot recomanda organizatiile si altor voluntari sau posibili sponsori;
•    pot beneficia de finantare, in cadrul campaniilor de matching. Anual, BCR initiaza campanii nationale, in care angajatii sunt invitati sa isi aleaga o cauza locala, sa stranga bani pentru acea cauza, urmand ca banca sa completeze suma stransa de angajati prin intermediul unei sponsorizari. In 2011, angajatii BCR vor fi invitati sa isi aleaga o organizatie pentru care sa doneze si sa organizeze o actiune de voluntariat, BCR urmand sa completeze suma donata de angajati.
Cum pot organizatiile sa isi creeze un profil in cadrul platformei Voluntar BCR
•    Primul pas este completarea unui formular (atasat) cu informatii despre organizatie si despre oportunitatile de voluntariat oferite si trimiterea acestuia pe adresa comunitate@bcr.ro, pana pe 15 iulie 2011;
•    Formularele vor fi evaluate in functie de o serie de criterii, precum existenta unor oportunitati de voluntariat concrete, experienta in lucrul cu voluntarii, in ce masura exista o persoana dedicata care asigura managementul voluntarilor, modalitatile de recunoastere a meritelor voluntarilor, etc.
•    Organizatiile selectate vor tine apoi legatura cu echipa Comunitate din BCR pentru a posta constant noutati despre activitatea organizatiei, in special despre activitatile de voluntariat incheiate (rezultate, impresii, fotografii) si despre oportunitatile de implicare viitoare.
Voluntariatul in BCR
Doar in 2010, peste 1.200 de angajati BCR au facut voluntariat in proiecte de educatie financiara pentru copii si tineri (Finantele Mele, Banca Copiilor Responsabili), educatie antreprenoriala (Start! Business) si proiecte sociale, adresate persoanelor defavorizate (Banca de Alimente, Livada BCR, campanii caritabile de Paste si de 1 Iunie).   

In martie 2011, BCR a lansat intern sondajul Tu ce crezi despre voluntariat?, pentru a afla ce parere au angajatii despre activitatea de voluntariat in BCR si cum poate banca sa raspunda asteptarilor si intereselor lor legate de acest domeniu .

420 de angajati au raspuns in cadrul sondajului. Rezultatele arata ca 98% dintre respondenti au o parere buna si foarte buna despre voluntariat. La intrebarea “Cu ce asociezi termenul de voluntariat?”, angajatii BCR au raspuns cel mai des „ajutor” (45%), „necesitate” (20) sau „satisfactie personala” (17%).

Cauza principala care ii impiedica pe angajatii BCR sa fie voluntari este “lipsa informatiei despre oportunitatile de voluntariat locale”; peste 80% dintre respondenti spun ca nu stiu unde pot sa faca voluntariat in orasul lor dar ca isi doresc sa fie informati constant despre oportunitatile de implicare locale. Intrebati care sunt principalele motive care ii determina sa fie voluntari, cei mai multi au raspuns “Simplul fapt ca ajut oamenii”, urmat de “Imi valorific experienta si cunostintele in beneficiul comunitatii” si de “Dobandesc cunostinte si competente noi”. La intrebarea “In ce domeniu ai dori sa te implici ca voluntar”, angajatii BCR au putut sa aleaga una sau mai multe variante. Social, Educatie si Mediu sunt cele mai populare domenii printre respondenti.

Cei mai multi angajati declara ca prefera sa faca, ca voluntari:
•    activitati educationale (ex:lectii de educatie financiara, de limba engleza, meditatii la matematica, etc.);
•    activitati de petrecere a timpului liber cu beneficiarii (ex: petrecerea timpului cu copii, varstnici, persoane cu dizabilitati, invatarea copiilor sa picteze/realizeze obiecte decorative, etc.);
•    activitati care sa sustina activitatea organizatiei (ex: implicarea in activitatile de strangere de fonduri, in targurile de produse, in activitatea de organizare a documentelor, oferirea de consultanta managementului organizatiei pentru o mai buna gestionare a resurselor, activitati de promovare a organizatiei, etc.)


***
Banca Comerciala Romana (BCR), membra a Erste Group, este cel mai important grup financiar din Romania, incluzand societatile de profil de pe piata leasingului, managementului activelor, pensiilor private si a bancilor de locuinte. BCR este banca Nr.1 in Romania dupa valoare activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 dupa numarul de clienti si banca Nr.1 pe segmentele de economisire si creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din Romania, dupa gradul de incredere al clientilor si dupa numarul celor pentru care BCR este principala institutie cu care fac banking. BCR ofera gama completa de produse si servicii financiare prin intermediul unei retele de 48 de centre de afaceri dedicate companiilor si 668 de unitati retail localizate in majoritatea oraselor din intreaga tara, cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din Romania pe piata cardurilor si a tranzactiilor bancare, clientii BCR avand la dispozitie cea mai mare retea nationala de ATM – peste 2.000 de bancomate si POS – peste 18.000 de terminale pentru plata cu cardul la comercianti, precum si servicii complete de Internet banking, phone-banking si e-commerce. 

Implicarea in comunitate este unul dintre pilonii modelului de business al BCR. Banca dezvolta si sustine proiecte de impact care contribuie in mod direct la o evolutie sustenabila a comunitatii, in domeniile: Educatie (in special cea financiara), Antreprenoriat si Solidaritate Sociala.

Pentru mai multe informatii:
Alexandra Corolea, Specialist Afaceri Comunitare, BCR
Alexandra.Corolea@bcr.ro
0731 599 302