Auchan Retail și-a definitivat ambițiile pentru climat 2030, în concordanță cu Acordul de la Paris, cu privire la limitarea încălzirii globale la 1.5 grade Celsius sau cu mult sub 2 grade Celsius. Astfel, în fața marii provocări climatice, compania va integra în fiecare segment al strategiei de business obiective clare, menite să contribuie la un viitor mai sustenabil, prezervând planeta. Strategia de climat, parte din umbrela #nuepreatarziu, va reprezenta piatra de temelie a proiectului de companie, retailerul concentrându-se pe toate cele 3 scopuri: echipamente frigorifice, energie, transporturi și produse.

Pentru a-și reduce emisiile de gaze cu efect de seră (GES), Auchan Retail se implică în toate scopurile stabilite în cadrul Acordului de la Paris, un tratat în temeiul Convenției-cadru a Organizației Națiunilor Unite privind schimbările climatice, care reglementează măsurile de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră. Scopul 1 și 2 fac referire la emisiile de gaze cu efect de seră din agenți frigorifici și energie, asociate funcționării magazinelor, în timp ce scopul 3 este legat de emisiile de gaze cu efect de seră din amonte și din aval, din produse și transporturi.

Pentru a-și putea seta obiectivele, Auchan Retail a început măsurarea emisiilor în urmă cu doi ani. Astfel, până în 2030, compania își propune să reducă emisiile de CO2 cu 46% față de 2019, pentru Scopurile 1 și 2, respectiv cu 25% față de 2020 pentru Scopul 3, Produse și Transport. De asemenea, compania și-a setat să devină neutră până în 2043, pe Scopurile 1 și 2.

Pentru a atinge aceste obiective, planul pentru climat 2030 al Auchan Retail se concentrează pe 4 perimetre de acțiune: energie, echipamente frigorifice, transporturi și produse. La capitolul energie, compania are în plan o reducere cu 40% a consumului de energie a magazinelor și utilizarea a 100% energie electrică regenerabilă până în 2030, precum și să devină un producător de energie regenerabilă. În ceea ce privește perimetrul echipamentelor frigorifice, scopul este de a diminua cu 90% emisiile de gaze cu efect de seră asociate scurgerilor de gaze refrigerante. De asemenea, pentru îmbunătățirea zonei de transporturi, mizele sunt de a evolua de la mixul de transport actual către maritim și feroviar, de a optimiza umplerea și traseele camioanelor cu ajutorul unor noi soluții digitale înlocuind progresiv sursele de energie fosilă utilizate cu carburant alternativ, pentru promovarea unei mobilități sustenabile.

Totodată, pentru Scopul 3, legat de produse, Auchan Retail va continua dezvoltarea gamelor de articole cu proteină pe bază de plante și eforturile de informare și implicare a clienților în adoptarea unui consum responsabil. De asemenea, se vor favoriza producătorii locali pentru crearea unui lanț de aprovizionare cât mai scurt, precum și construirea, împreună cu furnizorii locali, unor modalități de decarbonizare a produselor, în mod special, a celor de filieră și marcă proprie. Pentru acest demers, principalele pârghii de acțiune constau în construirea unui eco-design al produselor, energii regenerabile, combaterea risipei alimentare, eficacitatea produselor și economie circulară, setând noi standarde pe viitor pentru practici agriculturale sustenabile.

Multe dintre aceste măsuri fac parte deja din strategia companiei și au început să fie implementate în România pe mai multe paliere, cu impact direct asupra climei. Astfel. Auchan România a început procesul de eficientizare a rutelor de transport pentru camioane, transportul pe segmentul de magazine de proximitate fiind realizat cu camioane pe bază de gaz natural comprimat. Un alt exemplu în acest sens este noul depozit logistic de la Călan care contribuie la reducerea emisiilor de CO2 prin scurtarea rutelor de aprovizionare și optimizarea rutelor de transport. Depozitul este catalogat în clasa A, eficient din punct de vedere energetic. De asemenea, instalațiile frigorifice prevăd un consum redus de energie, cu 25% mai mic față de variantele tehnice obișnuite. În ceea ce privește gama de produse, Auchan deține mai multe filiere proprii, prin care pune la dispoziția consumatorilor produse proaspete, sănătoase și locale, și desfășoară programul Zero Risipă, cu scopul de a reduce amprenta de carbon prin eliminarea risipei alimentare. Un alt pilon de sustenabilitate al companiei îl reprezintă transformarea și eliminarea ambalajelor din plastic de unică folosință, pe întreg lanțul valoric, atât pentru reducerea poluării, cât și pentru a diminua producerea de plastic virgin din combustibili fosili.

„Proiectul Climat reprezintă cel mai puternic și strategic plan de sustenabilitate al companiei, prin care continuăm să investim și să depunem eforturi majore pentru protejarea mediului înconjurător și al planetei. Proiectul este structurat pe nouă șantiere strategice, printre care se numără formarea tuturor angajaților prin Ateliere de “Climate Fresque”, respectiv formări specifice pentru perimetre de maxim impact precum Departamentele Produs, Tehnic, Logistică, Finanțe, dar și Top management. Alte șantiere din acest proiect prevăd stabilirea unui preț intern al carbonului, scrierea roadmap-urilor pe fiecare perimetru de business, dar și stabilirea unei modalități de guvernare climat, la nivel transveral.

„Ne aflăm la începutul unui drum lung, plin de provocări, cu ambiții și mize mari pentru viitorul nostru și al viitoarelor generații. În contextul unei crize climatice, ne-am propus, cu multă energie și putere, să facem acest viraj strategic de prezervare al planetei, asumându-ne să informăm clienții și partenerii, să-i îmbarcăm în acest proces care nu poate fi realizat decât în mod colectiv. Iar pentru a ne asigura de acest lucru, echipele manageriale vor anima la rândul lor întreaga echipă Auchan. Ne propunem inclusiv ca în viitor să includem obiective legate de climat pentru manageri, în cadrul remunerației variabile,”
a declarat Corina Dospinoiu, Responsabil CSR în cadrul Auchan Retail România.

Auchan a realizat de-a lungul timpului o serie de proiecte de mediu, de reciclare, eliminare a plasticului și economie circulară, pe întreg lanțul valoric, prin care își propune să contribuie la un viitor mai bun și mai sustenabil, promovând și susținând consumul responsabil. Planul pentru climat 2030 vine în completarea tuturor acestor demersuri ca o nouă etapă, care vizează transformarea companiei într-o marcă recunoscută pentru angajamentul său în lupta pentru protejarea planetei.

Mai multe detalii despre Planul pentru Climat 2030 sunt disponibile aici: https://romania.auchan.ro/ro/continut/valorile-auchan/schimbari-climatice.

Despre Auchan

Auchan România are în portofoliu 243 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 5 supermarketuri și 205 magazine de ultraproximitate MyAuchan, din care 196 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, permanent. În 2021, Auchan a obținut medalia Customers’ Friend și statutul Customers’ Friend - Superior Excellence.

Auchan România realizează o serie de acțiuni importante pentru promovarea activităților de responsabilitate socială şi integrare a tinerilor, dar şi programe pentru protejarea mediului înconjurător care au drept scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor etc. Printre proiectele pe care compania le-a desfășurat se numără plantarea a 100.000 de copaci prin proiectul Mobilizatron, realizarea filmului “România neîmblânzită”, primul documentar despre natura României, precum și amenajarea a două unități de suport medical pentru pacienții cu forme noncritice de Covid-19. În prezent, Auchan are mai multe proiecte active: Zero Risipă, Programul național de colectare a uleiului uzat, Programul de Sustenabilitate Personală, precum și multe alte acțiuni menite să ajute mediul înconjurător și societatea.