Conform studiului realizat de Firmenich în 2020 - „Sustainability Trend Watch“, peste o treime din toți cumpărătorii intervievați susțin că durabilitatea și sustenabilitatea au devenit mai importante din cauza pandemiei, iar pentru 36% dintre cei chestionați, ele au devenit chiar mai importante ca urmare a pandemiei, dar și a schimbărilor climatice. Măsurarea și posibilitatea de a urmări traseul resurselor de la sursă la produsul de pe raft și apoi la consumator oferă posibilitatea de a controla impactul pe care consumul îl are asupra naturii.

O economie circulară este un sistem de regenerare în care intrările de resurse și deșeurile, emisiile și scurgerile de energie sunt reduse la minimum prin încetinirea, închiderea și îngustarea buclelor de materiale și energie. Închiderea buclei în cazul unei economii circulare se poate realiza prin proiectarea, întreținerea, repararea, reutilizarea, refabricarea, renovarea și reciclarea pe termen lung. Iar contribuția consumatorilor este extrem de importantă pentru „închiderea buclei“.

Angajamentul companiei Henkel față de ambalajele sustenabile respectă trei principii de bază: mai puține deșeuri, ambalaje mai bune și facilitarea unei economii circulare, obiectivul principal pentru 2025 în ceea ce privește ambalajele fiind “100% reciclabil sau reutilizabil”*.

Gama Pro Nature, dezvoltată pentru brandurile Bref, Clin, Pur și Somat – ingrediente din surse naturale regenerabile și ambalaje din materiale reciclate și reutilizabile

Un pas în acest sens îl constituie gama unică de produse PRO NATURE, aparținând brandurilor Bref, Clin, Pur și Somat. Produsele conțin ingrediente obținute din surse naturale regenerabile în proporție de 95% - 99,9% (ajută la economisirea apei și conservarea mediului înconjurător), cu 0 % fosfat de parfum și colorant.

Totodată, ambalajele sunt obținute din materiale reciclate (plastic - Coș 100% reciclat 100% r-PET sticle, 100% carton reciclat/Somat) și pot fi, la rândul lor, reciclabile. Pe lângă faptul că produsele sunt prietenoase cu mediul (“eco-friendly”), deținând certificare Blue Engel/ EU EcoLabel, ele oferă și o performanță ridicată de curățare.

Un viitor mai verde începe chiar de acasă, iar consumatorul român își poate aduce contribuția la o planetă mai verde folosind produsele din gama Pro Nature.
*Pentru mai multe detalii consultați ultimul raport de sustenabilitate al companiei.

***
Despre Henkel România
Companie înființată în anul 1994, ca reprezentantă a Henkel Central Eastern Europe Austria, Henkel România are în prezent peste 500 angajați, și un portofoliu compus din peste 30 mărci, mii de produse de la detergenți și Produse pentru îngrijirea Locuinței, la Produse Cosmetice și de Îngrijire Personală, până la Adezivi comerciali, profesionali și industriali și tehnologii. Henkel deține trei unități de producție în România (Pantelimon/ lângă București, Câmpia Turzii și Roznov). Mai multe detalii @ www.henkel.ro .

Henkel Romania s-a implicat activ, de-a lungul anilor, în inițierea si susținerea mai multor proiecte ecologice şi educative. Câteva exemple de proiecte de anvergură: „Împreună pentru o Deltă curată”, „Poliţia Verde a Copiilor”, „ Împreună pentru o Dunăre curată”, „Harta Şcolilor Verzi din România”. Astfel, Henkel a fost prima companie privată din România care a dezvoltat un program complex în Rezervația Biosferei Delta Dunării în perioada 2004-2007, cu o puternică componentă ecologică (colectare și reciclare a deșeurilor din plastic din întregul areal al Deltei) și una educațională – în școlile aflate în Rezervația Biosferei Delta Dunării.

Despre Henkel
Henkel este o companie globală cu un portofoliu de produse diversificat și echilibrat. Compania este lider cu cele trei divizii atât în zona industrială cât și în sectorul produselor pentru consumatori, datorită mărcilor sale puternice, inovațiilor și tehnologiilor sale. Henkel Adhesive Technologies este lider global pe piața de adezivi – în toate segmentele industriei. În categoriile “Laundry and Home Care”/Detergenți și Produse pentru îngrijirea Locuinței și „Beauty Care”/ Produse Cosmetice și de Îngrijire Personală, Henkel deține poziții de lider în multe dintre piețele relevante la nivel global. Înființată în 1876, Henkel are o tradiție de peste 140 de ani de succes. În 2020, Henkel a înregistrat vânzări de peste 19 miliarde euro și un profit operațional ajustat de cca 2,6 miliarde euro. Henkel are 53.000 angajați la nivel global – o echipă pasionată și diversă, unită de o cultură organizațională puternică, o misiune comună de a crea valoare durabilă și valori comune. În calitate de lider recunoscut în zona de sustenabilitate, Henkel deține poziții de top în multe topuri și clasamente internaționale de profil. Acțiunile Henkel sunt listate la Bursa Germană DAX.