• Beyond 2020: Global Youth - Voices & Futures este primul studiu global care explorează modul în care evenimentele din 2020 influențează planurile și atitudinile tinerilor față de viitor, cu 8000 de repondenți din 15 țări 
  • Concluziile vor for prezentate și discutate în cadrul unui eveniment online organizat de VIACOMCBS si EU40 pe 2 februarie de la ora 16:00
  • Grija față de mediu și sănătatea mintală reprezintă subiecte prioritare pentru tineri
  • Gazda evenimentului va fi Aminata Belli, VJ MTV
  • Printre invitați se numără tânăra activistă Anna Masiello.

  • ViacomCBS Networks International, din portofoliul căruia fac parte televiziunile Comedy Central, MTV, Nickelodeon, Nick Jr. și TeenNick și rețeaua tinerilor europarlamentari EU40, în parteneriat cu Euractiv, lansează evenimentul virtual BEYOND 2020: GLOBAL YOUTH - VOICES AND FUTURES. Acesta va putea fi urmărit pe 2 februarie, de la ora 16.00, și va dezbate, cu ajutorul invitaților, concluziile studiului “Beyond 2020: Global Youth - Voices & Futures”, desfășurat de the ViacomCBS Global Insights. Evenimentul va fi difuzat live pe Youtube, Facebook, și pe Zoom.
     
    Gazda evenimentului de o oră va fi  VJ-ul MTV Aminata Belli, iar printre invitați se va număra și Christian Kurz, Vicepreședinte Senior Global Insights, care va prezenta rezultatele studiului global desfășurat de ViacomCBS. Acestuia i se vor alătura Virginijus Sinkevicius, Comisarul European pentru Mediu și Eva KAILI, deputat în Parlamentul European. Vocea tinerei generații va fi reprezentată de activista Anna Masiello, care va oferi informații despre impactul evenimentelor din 2020 asupra tinerilor, și percepția lor asupra evenimentelor care au marcat anul.
     
    Beyond 2020: Global Youth - Voices & Futures este primul studiu global care explorează modul în care evenimentele din 2020 influențează planurile și atitudinile tinerilor față de viitor. Printr-un sondaj global, peste 8.000 de tineri cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani din 15 țări (Argentina, Australia, Brazilia, China, Franța, Germania, Italia, Mexic, Olanda, Portugalia, Singapore, Africa de Sud, Spania, Marea Britanie, SUA), au fost chestionați pe subiecte precum: sănătatea, schimbările climatice, politicile și problemele sociale, călătoriile, finanțele, relațiile și multe altele.
     
    Studiul a scos la iveală o generație activă, profund afectată de evenimentele din 2020, care i-au învățat pe tineri să prețuiască stabilitatea și securitatea mai mult ca oricând. În același timp, aceștia s-au remarcat prin rezistență și o voință puternică de a schimba viitorul în bine, subiect care va fi dezbătut și în cadrul evenimentului dn 2 februarie.
     
    Câteva dintre cele mai interesante concluzii ale studiului arată că:

    • Tinerii sunt gata să se implice în construirea unui viitor promițător
  • Aceștia simt o puternică responsabilitate pentru găsirea unei soluții și reluarea cursului societății. 55% dintre tineri au declarat că speră să vadă schimbări pozitive în modul în care trăim în următorii 10 ani.
  • Tinerii au demonstrat, de asemenea, un puternic simți al realismului și conștiința că schimbarea pozitivă nu vine ușor: 70% dintre respondenți s-au simțit nesiguri cu privire la viitorul lor, 76% s-au simțit optimiști și 72% cred că „se simt pregătiți să facă față oricărei provocări".
  • 84% au fost de acord că generația lor are potențialul de a schimba lumea în bine.
  • • Schimbările climatice ar trebui să ocupe un loc fruntaș pe agenda globală
  • Tinerii între 16-24 de ani consideră mediul și impactul schimbărilor climatice o prioritate: grija față de mediu a fost în fruntea listei priorităților la care societatea ar trebui să lucreze în următorii 10 ani.
  • 72% dintre repondenți cred că  „oamenii vor alege opțiuni de vacanță mai prietenoase cu mediul”, în timp ce 39% spun că  „nu vor zbura cu avionul din grijă pentru mediu”. 
  • • Societatea trebuie să acorde mai multă atenție sănătății mintale
  • Tinerii cred că domeniul sănătății va suferi un impact pe termen lung, 75% dintre repondenți fiind de acord că, în special, „sănătatea mintală va deveni o problemă majoră pentru societate”.
  • 83% sunt de părere că va exista mai multă deschidere și acceptare a problemelor de sănătate mintală. Tinerii recunosc impactul semnificativ și extrem de grav al sănătății mintale asupra bunăstării individuale și colective.
  • „Mă bucur foarte tare să aflu că rezultatele studiului nostru global Beyond 2020: Global Youth - Voices & Futures au devenit un prilej de dialog cu tineri lideri, activiști, decidenți politici și cetățeni activi. Aceasta este o bună ocazie nu numai pentru a explora descoperirile noastre, ci și pentru a face schimb de experiență și a înțelege următorii pași concreți, cu scopul de a inspira și a stimula acțiunea colectivă”, a declarat Christian Kurz, Vicepreședinte Senior al Global Insights, ViacomCBS.

    „Unul din trei cetățeni din Uniunea Europeană are 30 de ani sau mai puțin – este esențial să luăm în considerare perspectiva acestora asupra viitorului’’, spune Alessandro Da Rold, Managing Director al EU40. „Prin crearea unei punți între societatea civilă, organizații și tinerii politicieni, sperăm nu numai  să-i inspirăm pe tineri să facă schimbări, ci și să aflăm despre poveștile care îi aduc pe aceștia împreună, în perioade dificile”. 
     
    Mai multe detalii despre studiul “Beyond 2020: Global Youth - Voices & Futures” sunt disponibile aici.  
     
    ***
     
    Despre ViacomCBS Networks International

    ViacomCBS Networks International, parte din ViacomCBS Inc. (NASDAQ: VIAC), cuprinde unele dintre cele mai emblematice branduri din lume. Portofoliul său include Network 10, Channel 5, Telefe, Viacom International Studios, Nickelodeon, MTV, Comedy Central, BET, Paramount Network și Pluto TV, printre altele. Pe lângă serviciile inovatoare de streaming și produse video digitale, ViacomCBS Networks International pune la dispoziție soluții de producție, distribuție promovare pentru parteneri de pe cinci continente și din peste 180 de țări.
     
    Despre EU40

    EU40 este platforma tinerilor Membri Pro-Europeni ai Parlamentului European și ai celor 28 de parlamente naționale ale UE. Misiunea noastră este de a veni în ajutorul tinerilor deputați sub 40 de ani și de a le consolida rolul în cadrul Parlamentului European. Facem acest lucru prin distracție și idei proaspete aduse politicii europene, făcându-o astfel mai palpabilă și mai accesibilă. Încercăm în mod constant să reinventăm ceea ce este depășit. EU40 dezvoltă noi mesaje politice și creează în mod constant sinergii între actorii politici esențiali, societatea civilă și diferitele părți interesate. Dorim să dezvoltăm ocazii pentru a aborda subiectele dintr-un unghi diferit, alături de noi parteneri și chiar aliați. Nu dezvoltăm doar mesaje politice; de asemenea, urmărim și ne asigurăm că acestea sunt implementate. Vrem ca Europa să devină cea mai bună versiune a sa. De aceea, căutăm să punem în legătură cei mai buni specialiști.
     
    About Euractiv 

    EURACTIV este o rețea independentă de mass-media pan-europeană specializată în politicile UE. Creăm și hrănim dezbateri de politici între părțile interesate, inclusiv guvernul, întreprinderile și societatea civilă. Informăm cititorii despre procesele politice înainte de luarea deciziilor, expunând situațiile cu imparțialitate. Rețeaua EURACTIV oferă știri gratuite despre politica localizată a UE în mai mult de 12 limbi. Împreună cu partenerii noștri mass-media, ajungem în fiecare lună la peste 2 milioane de utilizatori din toată Europa și nu numai.