IKEA marchează Green Friday și în acest an pentru a crește gradul de conștientizare privind consumul durabil și pentru a încuraja clienții să-și returneze mobilierul vechi. În timpul campaniei, membrii programului IKEA Family vor primi la schimb un card de retur cu o sumă mai mare cu 50% față de valoarea estimată a mobilierului IKEA pe care îl returnează. Această ofertă este valabilă în perioada 10-28 noiembrie.

Fiind o companie care își dorește să aibă un impact pozitiv din punct de vedere climatic până în 2030, IKEA va vinde produsele returnate în cadrul Huburilor circulare din magazinele IKEA Băneasa și Pallady, pentru un Green Friday și mai sustenabil.

„IKEA face demersuri concrete pentru a avea un impact pozitiv asupra oamenilor și planetei, iar anul acesta le oferim clienților noștri posibilitatea de a-și răscumpăra mobilierului pe care nu îl mai folosesc, în cadrul campaniei Green Friday. De exemplu, dacă doriți să returnați un produs cu o valoare estimată de 200 de lei, veți primi în schimb un card de retur cu suma de 300 de lei, pe care îl puteți cheltui atunci când aveți cu adevărat nevoie. În plus, ne dorim să devenim și mai circulari, astfel încât mobilierul returnat de clienții noștri va fi oferit spre vânzare, iar astfel îi vom prelungi perioada de folosință.”, a declarat Violeta Neniță, Market Manager IKEA România.

Oricine dorește să beneficieze de ofertă, dar nu este membru al IKEA Family, se poate înscrie cu ușurință, fie online, fie în magazin. La returnarea mobilierului vechi IKEA, trebuie verificată mai întâi eligibilitatea produsului pentru returnare, după care trebuie făcută o evaluare online a acestuia.

Ulterior, clientul va primi un cod QR, valoarea estimată și numărul de înregistrare aferent. Toate articolele trebuie returnate asamblate complet la oricare dintre magazinele IKEA Pallady sau Băneasa, la departamentul de schimbare și returnare, fără a fi necesară o factură care să ateste achiziția produsului respectiv.

Angajații serviciului Relații Clienți IKEA vor efectua o evaluare fizică a pieselor de mobilier și vor face o ofertă finală, pe care clienții o pot declina în cazul în care aceasta nu este satisfăcătoare. În cazul în care oferta este acceptată, IKEA va oferi în schimb un card de retur cu o sumă cu 50% mai mare decât valoarea estimată a produselor de mobilier returnate, în perioada 10-28 noiembrie. Toate produsele returnate vor fi dezinfectate în conformitate cu masurile de siguranță împotriva răspândirii COVID-19, ținând cont de tipul materialului și de starea produsului.

„Vrem să avem un impact pozitiv asupra oamenilor și asupra planetei, așa că prin campania Green Friday încurajăm consumul durabil. A da o nouă viață lucrurilor de care nu mai avem nevoie și a cumpăra mobilier IKEA utilizat este doar o mică parte din ceea ce poate face fiecare dintre noi pentru reducerea amprentei de carbon individuale. Această acțiune face parte din demersurile noastre de a deveni o companie complet circulară, pe care le-am subliniat în cadrul «Conferinței ONU privind Schimbările Climatice - COP26».”, a declarat Mircea Ilie, Sustainability Leader IKEA România.

Returnarea mobilierului vechi IKEA este posibilă pe tot parcursul anului, însă doar în perioada 10-28 noiembrie, clienții pot câștiga cu 50% mai mult, față de valoarea estimată a produselor returnate. Anul trecut, în cadrul campaniei Green Friday, 155.000 de piese de mobilier au fost returnate (prin Buy Back) în întreaga lume, iar în 26 de piețe, inclusiv în România, ceilalți clienți au putut achiziționa mobilierul utilizat la prețuri foarte accesibile.

***
Grupul Ingka (Ingka Holding BV și entitățile sale controlate) este unul dintre cele 12 grupuri diferite de companii care deține și operează IKEA în baza unor acorduri de franciză cu Inter IKEA Systems BV. Grupul Ingka are trei domenii de activitate: IKEA Retail, Ingka Investments și Ingka Centre. Grupul Ingka este un partener strategic în sistemul de franciză IKEA, operând 378 de magazine IKEA în 30 de țări. Aceste magazine au avut 706 de milioane de vizite în timpul anului financiar 2020 (1 septembrie 2019 - 31 august 2020) și 3,6 miliarde de vizite pe www.IKEA.com. Grupul Ingka operează afaceri sub viziunea IKEA – de a crea o viață de zi cu zi mai bună pentru și mai mulți oameni, oferind o gamă largă de mobilier, accesorii şi soluţii funcţionale, cu un design de calitate, la preţuri cât mai accesibile.