In jurul nostru sunt o multime de astfel de povesti. Pentru copiii vulnerabili, ajutoarele de poveste nu apar insa la fiecare pas. Ei au nevoie de sprijinul oamenilor adevarati pentru a invinge toate obstacolele care le apar in cale. 
 
Anul acesta, ne putem transforma in ajutoare de poveste in campania Jucariilor de Plus si, astfel, sa ajutam copiii din Romania si din intreaga lume sa aiba acces la educatie.
Campania Jucariilor de Plus este rezultatul unui parteneriat intre IKEA Foundation, UNICEF si Salvati Copiii, lansat in urma cu 12 ani, care isi propune sa contribuie la educatia copiilor fara posibilitati din intreaga lume. Mecanismul campaniei este simplu: pentru fiecare jucarie de plus sau carte de povesti pentru copii cumparata din magazinul IKEA in perioada 9 noiembrie 2014 – 3 ianuarie 2015, IKEA Foundation doneaza 1 euro pentru educatia copiilor. 

„Pentru noi, adevaratii eroi sunt copiii vulnerabili, care, desi nu traiesc intr-un basm, se lupta in fiecare zi pentru o viata mai buna. Ajutoarele de poveste nu sunt intotdeauna personajele magice din povesti, ci oamenii reali, care ii pot ajuta pe cei mici printr-un gest simbolic, dar care are un impact puternic. O jucarie sau o carte de povesti pentru copii cumparata din magazinul IKEA in perioada 9 noiembrie 2014 – 3 ianuarie 2015 reprezinta o sansa in plus pentru educatia copiilor fara posibilitati din Romania si intreaga lume”, declara Raluca Buzea, PR Responsible IKEA Romania.

Pana in prezent, IKEA Foundation a donat, in cadrul Campaniei Jucariilor de Plus, 67 milioane de euro, de care au beneficiat peste 11 milioane de copii din 46 de tari. In Romania, IKEA Foundation sustine Salvati Copiii Romania, prin programul „Sanse egale pentru toti copiii, intr-o societate fara discriminare”. Lansat in iulie 2012, programul a avut ca beneficiari peste 18.000 de copii, care au fost informati cu privire la eliminarea discriminarii copiilor cu nevoi educationale speciale, 8.700 de copii care au avut acces la servicii de Consiliere psihologica si educationala si 1.800 de parinti, care au capatat abilitati de educatie pozitiva.

„In Romania, programul derulat de Salvati Copiii prin Campania Jucariilor de Plus este unul complex, iar de pe urma lui au beneficiat cei mai deznadajduiti si vulnerabili membri ai societatii: copiii privati de sansa la educatie, cei supusi abuzului fizic si psihic, micutii cu probleme de sanatate mintala. Rezultatele sunt extraordinare, atat calitativ cat si cantitativ: in doar cativa ani, prin acest program am reusit sa schimbam statistici si mentalitati, iar sprijinul oferit de IKEA Foundation a fost unul important, astfel incat sa derulam acest program si sa ajutam cat mai multi copii”, declara Gabriela Alexandrescu, Presedintele Executiv al Salvati Copiii Romania.

Pasiunea si curiozitatea pentru citit reprezinta primul pas pentru educatie. De aceea, in fiecare an, Compania IKEA creeaza pentru campania Jucariilor de Plus o carte de povesti pentru copii, iar personajele sunt chiar jucariile IKEA. In cartea de anul acesta, Printul Broscoi, copiii afla despre
Padurea Fermecata, prietenie si despre importanta ajutoarelor de poveste. 

Desenele copiilor devin realitate
Imaginatia copiilor nu are bariere, iar Compania IKEA isi propune sa o transforme in realitate. Pentru prima oara in istoria campaniei Jucariilor de Plus, Compania IKEA lanseaza o competitie pentru copiii din intreaga lume. In fiecare magazin IKEA, intr-o zona dedicata, copiii mai mici de 12 ani sunt invitati sa deseneze jucaria perfecta. Pe baza cardului de membru IKEA FAMILY, parintii vor inscrie desenele in competitie, iar Compania IKEA va alege, la nivel global, 10 desene pe care le va transforma in jucarii adevarate, in editia urmatoare a campaniei Jucariilor de Plus (noiembrie 2015 – ianuarie 2016).

Mecanism: 
• Competitia se desfasoara si in Romania, intre 10 si 23 noiembrie
• Copiii cu varsta pana in 12 ani sunt asteptati in magazinul IKEA, la intrarea in magazin, langa locul de joaca pentru copii 
• Pe baza cardului de membru IKEA FAMILY, parintii celor mici vor semna un formular de inscriere in competitie
• Desenele vor fi votate de membrii IKEA Family. Cele mai votate 50 de desene vor fi analizate de un juriu IKEA Romania, iar 20 vor fi selectate si trimise in Suedia
• Fiecare tara va trimite catre IKEA Suedia cate 20 desene. Echipa globala va alege 10 desene, pe care le va transforma in jucarii adevarate pentru campania Jucariilor de Plus de anul viitor (noiembrie 2015 – ianuarie 2016)

Doneaza de doua ori
Clientii IKEA Romania se pot implica si in initiativa „Doneaza de doua ori”. In zona caselor de marcat sunt pozitionate cutii de colectare, in care acestia pot dona jucariile sau cartile pentru copii tocmai cumparate.
Toate jucariile si cartile pentru copii vor fi donate catre Salvati Copiii Romania, care le va directiona catre gradinitele in care invata copii fara posibilitati.
Pentru mai multe informatii, va rugam contactati: 
MSLGROUP The Practice, Ioana Plopeanu, Senior PR Manager, +40725.208.613, ioanap@thepractice.ro 
IKEA Romania, Raluca Buzea, PR Responsible, +40749.275.437, raluca.buzea@IKEA.com 
 

###
Despre Compania IKEA
IKEA este o companie de retail mobilier si decoratiuni, de origine suedeza, fondata in 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost inregistrata in 1943, in Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din initialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, si numelui satului in care se gasea ferma: Agunnaryd. Compania IKEA detinea, in august 2012, peste 338 de magazine in 40 de tari sau teritorii, dintre care 39 de magazine erau francize detinute de alte companii decat IKEA Group. 
Magazinul IKEA din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara, pe 21 martie 2007. Pana in luna martie 2010 a fost operat in sistem de franciza locala, iar dupa aceea IKEA Romania a devenit parte din IKEA Group. Detalii pe www.IKEA.ro. 

Viziunea IKEA 
Sa cream o viata de zi cu zi mai buna pentru cat mai multi oameni. 

Misiunea IKEA 
Sa oferim o gama larga de produse de mobilier, accesorii si decoratiuni pentru casa - functionale si cu un design de calitate, la preturi atat de scazute incat cei mai multi oameni sa si le poata permite. 
 
Despre IKEA Foundation
IKEA Foundation isi propune sa imbunatateasca oportunitatile pentru copii si tineri din tarile in curs de dezvoltare, finantand programe pe termen lung care creeaza o schimbare substantiala si de durata. IKEA Foundation colaboreaza cu parteneri strategici cu abordari inovatoare pentru a obtine rezultate pe scara larga in patru domenii fundamentale ale vietii unui copil: un loc pe care sa-l numeasca acasa, un inceput sanatos in viata, o educatie de calitate si un venit durabil in familie. Se estimeaza ca pana in 2015 peste 100 de milioane de copii vor beneficia de programele finantate. 
Doi dintre partenerii principali ai IKEA Foundation sunt UNICEF si Salvati Copiii. Compania IKEA, prin intermediul IKEA Foundation, este cel mai mare donator la nivel mondial pentru ambele organizatii.
 
 
Despre Organizatia Salvati Copiii
Salvati Copiii Romania este o organizatie neguvernamentala, de utilitate publica, non-profit, care militeaza activ pentru drepturile si protectia copilului in Romania, din 1990, in acord cu prevederile Conventiei Natiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului.
 
Programele organizatiei sunt adresate tuturor copiilor, cu o atentie deosebita catre cei aflati in situatii dificile - copiii din comunitatile dezavantajate, copiii victime ale violentei, exploatarii prin munca, traficului sau neglijarii, copiii refugiati etc. In cei 24 de ani de activitate, peste un milion de  copii au fost implicati in campaniile si programele desfasurate de organizatie. 
Salvati Copiii Romania este membru al Save the Children International, cea mai mare organizatie independenta din lume care promoveaza drepturile copilului si care cuprinde 30 de membri si desfasoara programe in peste 120 de tari. 
 
Despre UNICEF Romania
UNICEF este prezent in Romania si in alte 190 de tari si teritorii pentru a promova supravietuirea si dezvoltarea copiilor din perioada copilariei mici pana la adolescenta. In Romania, UNICEF lucreaza  impreuna cu Guvernul, Parlamentul, autoritati locale, societatea civila, sectorul privat, parteneri nationali si internationali si cu mass media pentru a asigura accesul tuturor copiilor la educatie timpurie de calitate si la scoala, pentru protejarea adolescentilor si monitorizarea drepturilor copilului, pentru protectie sociala si pentru mobilizarea de resurse in beneficiul copiilor.  UNICEF este sustinut financiar integral prin contributiile voluntare ale persoanelor fizice, corporatiilor, fundatiilor si a guvernelor.