În perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2021, clienții Lidl s-au implicat în susținerea Centrului Step by Step, în cadrul campaniei de donații de la casele de marcat din magazinele din toată țara ale retailerului. Suma de peste 101.000 de lei, strânsă cu ajutorul clienților, a fost suplimentată de către Lidl până la valoarea de 210.000 de lei pentru ca Centrul Step by Step să dezvolte sisteme de training care să ajute la dezvoltarea abilităților profesionale ale cadrelor didactice specializate în educația timpurie. În continuare, până pe 31 decembrie 2021, Lidl organizează o nouă campanie de donații la casele de marcat în sprijinul Federației Băncilor pentru Alimente din România, organizație care are misiunea de combatere a risipei alimentare și a sărăciei. 

Educaţia timpurie le oferă copiilor, de la naştere și până în primii 7 ani de viață, condiţii specifice pentru dezvoltarea lor generală, în concordanţă cu caracteristicile individuale şi de vârstă. Pentru a contribui în mod direct la accesul echitabil și incluziv al tuturor părinților și copiilor la servicii și resurse pentru educația timpurie, Lidl a organizat, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2021, o campanie de donații la casele de marcat în sprijinul Centrului Step by Step. Suma de peste 101.000 de lei, obținută cu sprijinul clienților Lidl și suplimentată de retailer până la 210.000 de lei, va fi folosită de către ONG pentru realizarea și distribuirea de resurse educaționale pentru părinți, pregătirea profesioniștilor din domeniul educației timpurii și promovarea conceptului și măsurilor pentru susținerea Dezvoltării Copilăriei Timpurii. 

Prin parteneriatul pe termen lung cu Centrul Step by Step, Lidl România continuă investițiile sale strategice în domeniul educației, contribuind la un viitor mai bun al societății prin modernizarea învățământului românesc și facilitarea de acces egal la educație, la nivel național. 

Măsuri de diminuare a risipei alimentare – Lupta împotriva sărăciei
Datele statistice globale arată că anual se produc 4 miliarde de tone de mâncare, însă aproape o treime din această cantitate nu ajunge să fie consumată. În România, anual se aruncă o cantitate mare de alimente, suficient cât să umple 127.500 de camioane. Aliniate în coloană, aceste camioane reprezintă distanța de la București până la München, conform Ghidului de consum și păstrare a alimentelor lansat de Food Waste Combat în 2020.  

De aceea, în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2021, Lidl România organizează o nouă campanie de donații la casele de marcat, în sprijinul Federației Băncilor pentru Alimente din România, prin care își propune să contribuie la reducerea risipei alimentare, a sărăciei și a excluziunii sociale. Suma strânsă în cadrul campaniei va fi folosită de către Federația Băncilor pentru Alimente din România pentru a continua dezvoltarea infrastructurii rețelei băncilor la nivel național. 

Lidl România este partener fondator al primei rețele de Bănci pentru Alimente din România, care a ajuns în prezent la 8 filiale active, în București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța și Craiova. Retailerul și-a asumat să susțină financiar costurile pentru începerea activității în fiecare Bancă Regională înființată și o parte din costurile de funcționare, contribuind astfel, la dezvoltarea infrastructurii pentru o asemenea rețea. În plus, pe lângă sprijinul financiar, Lidl donează constant și produse, pentru îndeplinirea misiunii rețelei, doar în anul 2020 donând aproape 400 tone de produse, care au fost distribuite de către Băncile pentru Alimente către ONG-urile partenere. În continuare, rețeaua urmează să deschidă, din punct de vedere operațional, o nouă bancă regională și la Galați, iar obiectivul Federației este de a susține Băncile Regionale pentru a înființa câte un punct de lucru local în fiecare Bancă pentru Alimente Regională.

***
Despre Banca pentru Alimente:
Banca pentru Alimente este o organizație non-profit care colectează și distribuie ONG-urilor partenere produsele pe care producătorii, importatorii, distribuitorii sau retailerii le donează. Obiectivul asumat al Băncilor este acela ca alimentele și produsele nealimentare considerate surplusuri, în care au fost investite resurse materiale și muncă, să nu ajungă pierderi sau risipă, ci să fie consumate de către cei aflați în dificultate și care nu au putere de cumpărare. În această categorie de surplus intră produsele: care prezintă erori de ambalare, etichetare și gramaj; produsele provenite în urma activităților promoționale încheiate; care sunt consumate doar într-o anumită perioadă a anului; produsele rămase în urma schimbării strategiei de marketing; aflate în apropierea datei de scadență; alte produse de care proprietarii nu mai au nevoie din diverse motive, dar sunt bune pentru consum/utilizare.

Dincolo de colectare, sortare și redistribuire a produselor primite, echipele Băncilor încearcă să identifice noi oportunități de colaborare, atât pentru a asigura o varietate de produse colectate (pentru a oferi beneficiarilor alimente care să le asigure o dietă echilibrată), cât și pentru a promova ideea donării surplusului.