„Campaniile de CSR vor contribui cu peste 30% la valoarea totala a pietei de relatii publice in 2008.”, sunt de parere reprezentantii agentiei 4 ACE pr&publicity.

Campaniile de CSR sunt unul dintre domeniile care vor inregistra cea mai importanta dinamica in Romania, valoarea investitiilor in actiunile de responsabilitate sociala corporatista putand reprezenta aproximativ 30% din totalul pietei serviciilor de relatii publice in 2008, potrivit reprezentantilor agentiei 4 ACE pr&publicity.

De asemenea, cresterea acestui segment vine ca urmare a interesului tot mai mare pe care companiile il acorda protejarii si dezvoltarii mediului in care isi desfasoara activitatea.

„Companiile au inceput sa inteleaga faptul ca dezvoltarea durabila a unei afaceri presupune grija pentru comunitatea in care compania isi desfasoara activitatea, ca pentru a primi sprijin din partea comunitatii, trebuie sa ofere ceva in schimb – valoare, grija, dedicare si respect. Am observat chiar in randul clientilor nostri aceasta schimbare de atitudine: daca in urma cu 5 ani implemetarea unor campanii de CSR era considerata ca fiind ceva ce trebuie bifat in strategia anuala de comunicare, in prezent investitia in astfel de actiuni incepe sa devina un lucru firesc si important pentru companie.”, declara Elena Olteanu, General Manager 4 ACE pr&publicity.

Potrivit agentiei 4 ACE, in 2008 platformele de CSR vor fi directionate in special catre domenii precum protectia mediului, dezvoltarea educatiei, sustinerea artei si a culturii.

„Avem deja semnale puternice din partea clientilor agentiei cu privire la implementarea unor campanii complexe de CSR in 2008. Companii precum Flamingo International sau Indesit Company au fost deschise in 2007 la ideea implementarii unor astfel de solutii, pe langa cele deja clasice de ATL si BTL”, adauga Elena Olteanu.

Conform modelului dezvoltat de European Foundation for Quality Management pentru masurarea performantelor de calitate, responsabilitatea sociala corporativa are o pondere de 6% in totalul factorilor care determina excelenta in afaceri a unei companii, in timp ce rezultatele financiare reprezinta 15%, iar politica si strategia 8%.

Extra Info:
Agentia 4 ACE este specializata in PR si publicity ca mijloace principale de comunicare a imaginii de companie si de produs. Din portofoliul actual al agentiei fac parte Flamingo Group, Richter Gedeon, Indesit Company, Paper Plus, Sapte Seri, Genius, Dermastyle.