Începând cu luna septembrie a acestui an, ING Bank va începe tranziția portofoliului de carduri către o alternativă sustenabilă și prietenoasă cu mediul, din plastic reciclat. Astfel, banca va reduce amprenta de carbon a cardurilor nou-emise cu 75%, dar și energia necesară pentru a le produce cu 54%.

Procesul de tranziție va avea loc etapizat și se va aplica doar cardurilor nou-emise pentru a evita risipa stocului existent și pentru a permite încheierea ciclului de viață al celor care se află în posesia clienților și încă sunt în termen. Primele carduri vor fi emise pentru clienții retail ai băncii, unde momentan se concentrează peste 70% din cele 2,5 milioane de carduri din portofoliul ING.

„Implementarea inițiativelor de sustenabilitate în ING se îndreaptă în trei direcții: propriile operațiuni, produsele și funcționalitățile pe care le oferim clienților și implicarea noastră în comunitate. Trecerea către cardurile prietenoase cu mediul le înglobează pe primele două deoarece reducem amprenta proprie de carbon și oferim clienților un produs responsabil față de mediu în același timp. Deși suntem entuziasmați să punem produsul pe piață, menționăm că înlocuirea prematură a cardurilor nu ajută mediul, ci dimpotrivă. De aceea, recomandăm clienților să aștepte până la expirarea cardului existent până ce-l vor înlocui cu cel din plastic reciclat.”, a declarat Roxana Petria, Tribe Lead Customer Engagement ING Bank România.

Noile carduri prietenoase cu mediul vor păstra designul caracteristic ING și vor avea un conținut de cel puțin 90% PVC reciclat (rPVC), care provine din diferite industrii precum ambalaje, imprimare, ferestre sau industria auto. Deși este un material reciclat, el oferă aceeași durabilitate și calitate cardurilor bancare ce vor fi produse.

Din august 2021, ING Bank România oferă deja o variantă de plată prietenoasă cu mediul: cardurile virtuale. De la lansarea acestora în toamna lui 2021, clienții au emis peste 90.000 de carduri virtuale, lucru se traduce în peste 453 de kilograme de plastic economisite și aproximativ 6 tone de CO2 care nu au fost emise. Clienții băncii pot emite un card virtual direct din aplicația de internet și mobile banking ING Home’Bank, 100% online, și îl pot utiliza pe loc pentru plățile cu telefonul sau online.

Tranziția către cardurile din plastic reciclat se alătură altor măsuri luate de către ING Bank pentru a-și reduce amprenta de carbon în propriile operațiuni. Printre acestea se numără sediul central aflat într-o clădire certificată BREEAM Outstanding care utilizează 100% energie verde, implementarea unui sistem de management al deșeurilor și al reciclării în sediu sau tranziția flotei proprii de mașini, ce are în prezent peste 60% din vehicule electrice și hibride.

***

Despre ING

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,4 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.
Înființată în 1994, ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking.
Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.