Lidl România este membru UN Global Compact încă de la începutul anului 2018, strategia de sustenabilitate a companiei susținând Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (SDGs) ale Națiunilor Unite.
 
Lidl, împreună cu celelalte companii din Grupul Schwarz, și-a luat angajamentul de a îndeplini obiectivele United Nations Global Compact (UNGC) și a semnat un acord în acest sens. Astfel, compania a aderat, la nivel de grup, la cele 10 principii de sustenabilitate ale Națiunilor Unite în domeniile drepturilor omului, standardelor sociale, mediului și combaterii corupției. Lidl România a aderat în mod proactiv încă de acum 2 ani la principiile UN Global Compact. 
 
Pentru Lidl, îmbunătățirea constantă a standardelor sociale și ecologice de pe lanțul de producție este un obiectiv prioritar în toate țările în care compania este prezentă. Acestea sunt stipulate, printre altele, în cel mai recent document ce prezintă Politica Lidl privind diligența antreprenorială pentru respectarea drepturilor omului și a mediului înconjurător în achiziția de mărfuri. Acest document, împreună cu informații suplimentare despre angajamentul luat de Lidl la nivel internațional în direcția sustenabilității, poate fi consultat aici.
 
În România, Lidl a dovedit angajamentul față de principiile unei guvernanțe corporative responsabile, devenind membră United Nations Global Compact încă de la începutul anului 2018. Astfel, strategia locală de sustenabilitate a companiei respectă principiile UN Global Compact și contribuie la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (SDGs) ale Națiunilor Unite, iar Lidl România își îmbunătățește constant, în concordanță cu acestea, procesele din cele patru mari arii în care activitatea sa are impact - 1. resurse și agricultură, 2. lanțul de aprovizionare și procesare, 3. operațiuni și procese, 4. clienți și societate. 
Printre cele mai importante măsuri ce derivă din strategia de sustenabilitate a Lidl România și susțin angajamentul companiei față de principiile și obiectivele UN Global Compact se numără setul amplu de acțiuni și programe ce au în vedere protecția mediului înconjurător. 
 
De exemplu, sub umbrela REset Plastic, strategia de reducere a plasticului a Grupului Schwarz, compania a redus substanțial cantitatea din acest material pusă în circulație. Câteva dintre acțiunile ce fac parte din această strategie sunt scoaterea de la vânzare a articolelor de plastic de unică folosință precum tacâmuri, farfurii și pahare, în 2019, și a sacoșelor de unică folosință din plastic convențional, în 2018, prin care compania estimează că sunt economisite anual aproximativ 598 de tone de plastic. În plus, în anul 2019, Lidl România a înlocuit pungile din plastic subțire pentru cântărirea fructelor și legumelor cu o alternativă din material compostabil și biodegrabdabil, iar la începutul acestui an a introdus și săculeți reutilizabili pentru fructe și legume, încurajând astfel clienții să adopte un comportament responsabil față de mediu. 
 
Mai mult, Lidl este un partener activ în proiectele societății civile ce au în vedere protecția mediului, cum este „Cu Apele Curate”. Acest program, derulat la inițiativa Lidl România și MaiMultVerde, se concentrează pe combaterea și prevenirea poluării cu plastic a Dunării și contribuie la șase dintre cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale ONU.
 
În același timp, Lidl este se implică în reducerea risipei alimentare și a investit până in prezent peste 400.000 de euro pentru deschiderea și funcționarea a cinci bănci pentru alimente în București, Cluj, Roman, Brașov și Oradea. Pe lângă susținerea financiară (de exemplu, pentru susținerea costurilor salariale, închirierii depozitelor, achiziției de automobile pentru transport, costurilor pentru comunicare etc.), Lidl donează constant bunuri din depozite, care ajung la cei care au nevoie.  Prin intermediul Băncilor pentru Alimente, sunt colectate de la agenții economici produsele alimentare comestibile și non alimentare care din diverse motive și-au pierdut valoarea economică de piață și sunt redirecționate către diferite organizații non-guvernamentale care oferă sprijin  persoanelor defavorizate. 
 
În același timp, Lidl România susține principiile UN Global Compact în ceea ce privește Munca și Resursele Umane. Lidl rămâne lider în topul angajatorilor din retailul alimentar, oferind cele mai atractive pachete de compensații și beneficii, ce includ bonusuri și sporuri diverse, un număr de zile de concediu peste media pieței sau asigurare de sănătate privată. În plus, dezvoltarea angajaților este o prioritate pentru Lidl, iar compania investește constant în acest domeniu, promovând principiile egalității de șanse. Astfel, orice angajat din magazine, depozite sau sediile administrative are posibilitatea de a-și dezvolta cariera, inclusiv prin promovarea pe poziții de management. 
 
Totodată, Lidl România a dat dovadă de transparență în ceea ce privește dezvoltarea durabilă a companiei, prin publicarea a două rapoarte non-financiare, primul aferent anului fiscali 2016, iar cel de-al doilea, anilor fiscali 2017 - 2018. Cele două rapoarte pot fi citite integral aici.

Lidl se bucură să sublinieze încă o dată angajamentul companiei față de sustenabilitate, în special în domeniul practicilor responsabile de business, prin accederea la United Nations Global Compact, oferind un nou motiv de încredere pentru clienții din toată lumea.
 
UN Global Compact a fost fondată în anul 2000 și este considerată cea mai amplă și mai importantă inițiativă în domeniul sustenabilității din lume. Peste 13.000 de companii din peste 160 de țări s-au angajat să întreprindă acțiuni de business responsabile și sustenabile.
 
Despre Lidl 
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează în jur de 10.800 de magazine și mai mult de 160 de centre în 29 de țări la nivel mondial.
Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse la cel mai bun raport calitate-preț. Operațiunile din magazine, din depozitele logistice și din sediile centrale respectă promisiunea făcută clienților, aceea de a le oferi prospețime zilnică. În ceea ce privește procesele standardizate, design-ul și structura sunt asigurate de către concernul Lidl, din sediul central de la Neckarsulm. 
 
Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate și mediu. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri.