Mega Image publică, pentru al doilea an consecutiv, raportul anual nefinanciar, care reunește informații despre aspectele de mediu și sociale, dar și despre demersurile companiei în anul 2020 pentru a avea un impact pozitiv, atât pentru comunități, cât și pentru clienți și întreaga echipă.
 
Strategia de sustenabilitate reprezintă un element esențial al modului în care Mega Image își desfășoară activitatea în fiecare zi, iar compania și-a luat angajamentul de a se implica pe termen lung în viața comunităților. Astfel, în 2020, investiția Mega Image în comunitate prin proiecte sociale, caritabile, de educație, de mediu, culturale și de sănătate a fost de peste 2 milioane de euro, prin contracte de sponsorizare, în bani sau produse.
 
“Anul 2020 poate fi considerat un moment de cotitură pentru noi toți – nu doar ca urmare a pandemiei COVID-19, care ne-a schimbat viața, ci pentru că ne-a făcut să acordăm o atenție deosebită problemelor pe care trebuie să le abordăm în anii și deceniile ce vor urma. Multe dintre evenimentele din acest an ne-au ajutat să ne concentrăm pe cele mai importante aspecte ale durabilității. Să acționam responsabil este o parte esențială a activității și angajamentului nostru pe termen lung față de oameni, de mediu și comunitățile din care facem parte, însă ține de noi toți să construim un viitor mai bun”, spune Mircea Moga, CEO Mega Image.
 
Cele mai importante realizări din 2020 se concentrează în jurul pilonilor cheie de sustenabilitate asupra cărora Mega Image acționează: angajații, conservarea resurselor, risipa alimentară, sănătatea și siguranța alimentară, sprijin în pandemia COVID-19 și responsabilitatea socială.  
 
Astfel, din cei peste 12.060 de colegi, peste 68 de persoane care fac parte din echipă sunt persoane cu dizabilități. De asemenea, Mega Image a investit în dezvoltarea echipei prin 59.479 ore de training pentru 6.200 de colegi, în timp ce programul intern 12 Fapte Bune a adunat în 2020 peste 920 de voluntari. 
 
În ceea ce privește conservarea resurselor, 46% din consumul total de energie electrică este energie verde, iar emisiile de CO2 au fost reduse cu 18%, comparativ cu anul 2019. Mai mult, de-a lungul anului, au fost reciclate 13,353 de tone de ambalaje din carton și hârtie și deșeuri din plastic.
 
De peste 10 ani, Mega Image face demersuri pentru a reduce risipa alimentară, contribuind totodată la bunăstarea comunităților. În 2020, Mega Image a oferit sponsorizări în produse din peste 275 de magazine, astfel că 524 de tone de alimente au ajuns la persoane din medii defavorizate, prin asociațiile partenere, dar și la animale fără stăpân, din centre speciale. Totodată, mesele calde au continuat să fie asigurate zilnic celor aproximativ 100 de persoane fără posibilități materiale de la Cantina Socială Parohia Costeasca. De asemenea, in 2020 o noua cantina sociala din Bucuresti a fost construita cu sustinerea Mega Image.
 
Mega Image a dezvoltat scheme proprii de audit prin care sunt verificați toți producătorii și furnizorii de produse marcă proprie, scheme ce conțin criterii de siguranță alimentară, dar și scheme de audit ce se referă la respectarea condițiilor de muncă. În urma procesului de auditare, doar produsele provenite de la producătorii care îndeplinesc toate criteriile impuse ajung pe raftul magazinelor. Așadar, 80% dintre furnizori au certificări conform celor mai ridicate standarde internaționale.
 
În 2020, un an atipic, cu numeroase provocări generate de pandemia COVID-19, Mega Image a venit mai aproape de oamenii din comunitate, i-a sprijinit prin soluții dezvoltate pentru nevoile contextuale, într-o continuă schimbare, și  a sustinut nevoile din spitale. Investiția totală în acțiunile sociale din campanie  a fost de peste 340.000 euro.
 
Tot în 2020 a fost lansată și platforma de sustenabilitate Un pas mai departe, care a devenit umbrela de comunicare pentru toate campaniile, acțiunile și inițiativele de sustenabilitate.
 
De asemenea, Mega Image a continuat să se implice în educația timpurie a generațiilor tinere prin concursul național de dezbateri academice „Mega Dezbatere” și prin programul pentru o alimentație corectă, echilibrată și un stil de viață sănătos „Mănânc corect, sunt mega sănătos”. 
 
Mai mult informații sunt în raportul anual nefinanciar 2020, disponibil integral aici.
 
***
Despre Mega Image
Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 906 magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu, Oradea, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara, Bacău, Focșani şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești. Mega Image îşi propune să ofere consumatorilor, în fiecare zi, servicii de calitate şi o gamă de produse hrănitoare, sănătoase şi sigure, la preţuri accesibile. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente.