Conform Institutului National de Statistica, aproape 250.000 de romani nu stiu sa scrie si sa citeasca, iar aproximativ 260.524 de copii cu varsta cuprinsa intre 7-17 ani nu sunt inscrisi in nicio forma de invatamant (INS, 2012). Printre principalele cauze ale acestei situatii se numara statutul socio-economic scazut, apartenenta la grupuri sociale vulnerabile, dificultatile de invatare sau lipsa de motivatie si sprijin suplimentar. Cu o rata de parasire timpurie a scolii de 17.3 % in 2013, Romania se situa printre primele 4 tari europene cu cele mai mari procente in acest sens. (Eurostat, baza de date online). Cauzele abandonului scolar sunt adesea legate de conditiile socio-economice precare ale familiei, cu impact asupra posibilitatii de sustinere a scolarizarii copiilor. 

De aceea, Müller Romania lanseaza campania de colectare de fonduri „Un gest mic inseamna o mare bucurie”, menita sa contribuie la integrarea si reintegrarea scolara a 135 de copii in anul scolar 2014-2015, oferindu-le, pe toata perioada frecventarii cursurilor, suport material si nutritional (alimente, imbracaminte, produse de igiena), consiliere sociala si psihologica, dar si manuale si rechizite scolare.

„Müller este o companie foarte apropiata de clientii sai. Müller inseamna nu numai tehnologie, calitate si inovatie, ci si oameni - angajati, parteneri, furnizori – care traiesc in diverse comunitati. Am ales sa ne implicam in acest proiect alaturi de Salvati Copiii Romania pentru ca educatia este foarte importanta in orice comunitate si viitorul apartine celor care sunt astazi copii. Cine stie, poate peste ani unii dintre acesti copii vor deveni parteneri, furnizori sau membrii ai echipei noastre. Vrem sa le oferim o bucurie acestor copiii care isi doresc sa invete, sa contribuim putin si noi la viitorul lor. Ca om simplu si ca tata a doi copii stiu ca nicio cifra de afaceri nu va fi vreodata mai importanta decat bucuria unui copil.” a declarat Tzafrir Granat, presedintele Müller Romania.
 
Iubitorii produselor Müller pot sprijini, la randul lor, aceasta campanie: la achizitionarea oricarui produs de baut al companiei, 0,2 lei vor fi donati catre organizatia Salvati Copiii pentru derularea proiectului „A doua sansa”, ce isi propune sa readuca pe bancile scolii copiii din mediile defavorizate. 
Produsele Müller participante in campanie fac parte din urmatoarele categorii: Fructiv, Müllermilch, Kaffe, Da Bere (de baut).
 
Pentru mai multe informatii referitoare la derularea campaniei, va rugam sa accesati pagina de Facebook: www.facebook.com/MullerRomania sau http://salvaticopiii.ro/?id2=0001000100060003.
 
***
Despre Muller Romania
De mai bine de 100 de ani, Müller este recunocut pentru grija fata de gust si calitatea exceptionala a produselor.  Müller este un important producator de lactate la nivel european, fiind indragit si unanim recunoscut in toata Europa, avand 11 fabrici si peste 9000 de angajati. Povestea Müller - care cuprinde multa ambitie, pricepere si exigenta germane, dar si foarte multa inovatie – a ajuns in Romania in 2008. Fie ca alegi iaurturile simple, laptele sau smantana Müller, iaurturile cu bucati, piure sau spuma de fructe, deserturile, bauturile pe baza de lapte sau cascavalul Das Kaskaval, te bucuri de o experienta inedita, plina de savoare.
 
Despre Salvati Copiii Romania
Salvati Copiii Romania este membru al Save the Children International, cea mai mare organizatie independenta din lume care promoveaza drepturile copilului si care cuprinde 30 de membrii si desfasoara programe in peste 120 de tari.
Programele organizatiei sunt adresate tuturor copiilor, cu o atentie deosebita catre cei aflati in situatii dificile - copiii din comunitatile dezavantajate, copiii victime ale violentei, exploatarii prin munca, traficului sau neglijarii, copiii refugiati etc. In cei 23 de ani de activitate, peste 1.000.000 copii au fost implicati in campaniile si programele desfasurate de organizatie.