Cu ocazia aceasta, compania a lansat un concurs de proiecte sociale, al carui castigator a fost ONG-ul SOS Satele Copiilor Romania cu proiectul Oportunitati egale pentru copii vulnerabili – ”Educatie si grija, o sansa pentru o viata mai buna”. Magazinul IKEA s-a implicat in sustinerea financiara a proiectului castigator cu suma de 30.000 de euro.

Scopul proiectului a fost sa ofere cele mai bune oportunitati de dezvoltare copiilor cu varste pana in 18 ani, din jurul Bucurestiului, prin ingrijire sociala si suport educativ.

In semestrul I, septembrie-decembrie 2012, toti cei 330 de copii beneficiari ai proiectului au ramas alaturi de parintii lor și 50% dintre familii și-au imbunatatit conditiile de trai.

In semestrul II, respectiv in perioada ianuarie-aprilie, 346 de copii din 83 familii au primit ajutorul celor de la SOS Satele Copiilor Romania. Parte dintre aceștia sunt aceiași din primul semestru, in timp ce 72 de copii din 18 familii sunt noi beneficiari ai proiectului.

 
Cateva din rezultatele obtinute impreuna cu SOS Satele Copiilor in semestrul II sunt:

# Toti cei 346 de copiii inscrisi in program au ramas alaturi de parintii lor, prevenindu-se separarea de familie
# Toti copiii sprijiniti in perioada raportata sunt inscrisi in evidentele unui medic de familie
# 100 de copii au participat la activitati socio-educationale si de timp liber desfasurate in proiect
# 90% dintre parinti au avut acces la servicii medicale si controale periodice
# Participand la activitatile organizate in program, 48% dintre parinti au inregistrat progrese in aceea ce privește abilitatile parentale
# Echipa proiectului monitorizeaza si consiliaza in continuare parintii, in vederea angajarii, dar si a mentinerii locului de munca actual
# Toate familiile care fac parte din program au primit consiliere sociala, psihologica si ajutor material
# In urma sprijinului oferit, 76% dintre familiile asistate si-au  imbunatatit conditiile de locuit
# 10 familii cu 52 de copii au atins obiectivele proiectului, de a depași situatiile de risc in care se aflau și de a se auto-sustine prin forte proprii.
 

Principalele activitati socio-educationale desfasurate in cadrul proiectului, in semestrul II:

In luna martie, voluntarii IKEA Romania s-au implicat in organizarea unor ateliere de confectionare martisoare pentru copiii din program
In aprilie, un grup de 15 copii a participat la expozitia interactiva Fabuloasa lume a banilor, organizata de Muzeul National de Istorie. Copiii s-au  intalnit cu “vulturul falimentului”, cu “rechinul creditelor”, au cautat comori, au aflat de unde vin banii si cum e sa fii un om mare
La sfarsitul lunii aprilie, un alt grup de 15 copii si 5 parinti a participat la proiectul Clasic e Fantastic – un amplu proiect educational care faciliteaza accesul copiilor si tinerilor la educatia muzicala clasica.
 
Planurile pentru perioada urmatoare includ dezvoltarea colaborarii cu autoritatile locale din Buftea, judetul Ilfov, identificarea de noi familii sau comunitati in situatie de risc si continuarea acordarii de servicii de sprijin pentru copiii asistati.

Sustinerea acestui proiect reprezinta pentru compania IKEA doar inceputul Angajamentului IKEA Romania fata de Comunitate. Cu grija pentru oameni si mediu, compania va dedica resurse pentru a oferi suport comunitatii din care face parte si pe viitor.

Pentru mai multe informatii:
Raluca Buzea, PR Manager The Practice. Email: raluca@thepractice.ro