• 812 copiii cu varste cuprinse intre 6 si 13 ani din comunele Mironeasa (Iasi), Ciprian Porumbescu (Suceava) si Vanatori Neamt (Neamt) au beneficiat de consultatii si tratamente stomatologice  complexe in cadrul campaniei Zambeste Romania, in colaborare cu Salvati Copiii Romania;
• Valoarea totala a tratamentelor, de cca 14.000 de euro, a fost donata de GSK Consumer Healthcare;
• 75% dintre copii aveau mai mult de doua carii.
 
Astfel, in urma campaniei educationale Zambeste Romania, GSK Consumer Healthcare a donat catre Salvati Copiii aproape 14.000 de euro pentru tratamente stomatologice efectuate la 812 copii cu varsta intre 6 si 13 ani din comunele Mironeasa (Iasi), Ciprian Porumbescu (Suceava) si Vanatori Neamt (Neamt). 
 
Principalele cauze identificate privind problemele dentare ale copiilor:
# placa bacteriana 
# alimentatia bogata in carbohidrati si dulciuri
# nivelul scazut al educatiei copiilor privind igiena orala; copiii se spala pe dinti o data la cateva zile, multi dintre ei insa nu au avut niciodata pasta si periuta de dinti si nu stiu sa efectueze un periaj dentar;
 
Copiii au beneficiat de urmatoarele servicii stomatologice:
# consultatie primara si plan de tratament
# periaj profesional si fluorizare locala 
# obturatiile cariilor pe dinti definitivi si temporari
# reconstituirea dintilor cu fracturi
# extractii de dinti temporari si definitivi
# tratamente ale diferitelor afectiuni
 
S-a constatat ca cca 75% dintre copiii consultati prezentau mai mult de doua afectiuni carioase.
Campania a facut parte dintr-o colaborare mai ampla cu Salvati Copiii, in urma careia anul trecut, prin acelasi program, 680 de copii din judetele Botosani si Vaslui au primit tratamente stomatologice gratuite. In plus, in acest an reprezentantii ONG-ului au mers impreuna cu medici dentisti la peste 6000 de elevi din clasele I-IV din Romania, prezentand notiuni de baza pentru igiena orala si oferind produse de ingrijire orala Aquafresh®.

Problema sanatatii orale la copii, problema nationala
Comunitatile alese din judetele Suceava, Neamt si Iasi sunt dintre cele mai sarace din regiunea de nord-est a tarii. In randul beneficiarilor Salvati Copiii din aceste localitati, aproximativ 50% din populatie1 este direct dependenta de veniturile de la stat: indemnizatia de crestere a copilului sau alocatia copilului. De asemenea, ajutorul social reprezinta principala sursa de venit pentru 44% din populatie . Nivelul scazut al veniturilor limiteaza accesarea serviciilor medicale de specialitate. 
 
Nevoia de a crea initiative pentru cresterea nivelului de sanatate orala in comunitatile defavorizate din Romania este sustinuta si de datele de consum, care arata cat de putin isi ingrijesc romanii dintii in mediul rural. La nivel rural, un locuitor foloseste 1 tub de pasta de dinti timp de 2,5 ani , fata de 3 ani, cum aratau datele anterioare, insa in continuare isi schimba periuta de dinti numai o data la 10 ani2. 
 
La nivel national, statisticile Zambeste Romania inregistrate in 2013  arata ca 75% dintre copiii intre 5 si 13 ani inclusi in studiu au carii pe dintii de lapte, in timp ce 3/4 din dintii temporari afectati prezinta carii neglijate, care nu sunt tratate. 
 
***
Despre Zambeste Romania 
Campania Zambeste Romania a fost dezvoltata in 2012 de GSK Consumer Healthcare fiind sustinuta de brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, parodontax® si Corega®, cu ajutorul specialistilor in igiena orala, pentru a facilita accesul la educatie si la preventie, in vederea imbunatatirii sanatatii orale in randul populatiei din Romania. Proiectul face parte din Platforma Europeana pentru o Sanatate Orala mai Buna (BOHEP), ampla initiativa europeana lansata in 2012. Mai multe informatii, sfaturi privind sanatatea orala si harta cabinetelor medicilor dentisti disponibile pentru consultatii gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro si pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.

Despre proiectul Fiecare Copil Conteaza
Din 2010, Salvati Copiii Romania a initiat, in colaborare cu GSK Romania, proiectul “Fiecare Copil Conteaza”, parte a campaniei mondiale Every One, care urmareste reducerea mortalitatii infantile si a copiilor pana la cinci ani. 
 
Pana acum au fost derulate actiuni menite sa combata cauzele prevenibile ale deceselor, printr-o componenta majora de informare si educare, atat in randul viitoarelor mame, cat si la nivelul fiecarei comunitati, si printr-o componenta de interventie, care presupune asigurarea unei alimentatii sanatoase femeilor gravide si copiilor cu varsta de pana la 5 ani. In perioada 2010-2015, 18 836 de beneficiari (13.679 copii cu varste intre 0-5 ani, 1.891 gravide si 3.266 mame tinere) din 31 de comunitati rurale din judetele Botosani, Brasov, Caras-Severin, Dambovita, Iasi, Neamt, Suceava, Vaslui, Vrancea, au beneficiat de sprijin prin intermediul acestui program.

Despre GSK Consumer Healthcare
Parte din grupul de companii GSK cu prezenta globala, GSK Consumer Healthcare este cea mai mare companie de medicamente fara prescriptie medicala din lume si primul jucator in piata de produse de ingrijire orala specializata. Obiectivul nostru este sa devenim prima si cea mai buna companie de Fast Moving Consumer Healthcare, bazata pe stiinta si valori – o organizatie unica ce imbina expertiza si principiile stiintifice cu avantajele industriei bunurilor de larg consum.
In Romania, GSK are o traditie de peste 25 de ani si peste 150 milioane euro investitie in piata locala. Portofoliul local include marci bine cunoscute precum Theraflu®, Panadol®, Voltaren®, ParaSinus®, Sensodyne®, Parodontax® si Aquafresh®. Suntem partener constant al comunitatii, cu investitie de peste 2 milioane de dolari in proiecte de sanatate si educatie pe care le derulam cu partenerii nostri. Suntem hotarati sa facem o diferenta in starea de sanatate a romanilor prin educatie continua. Derulam proiecte pe termen lung precum Zambeste Romania, campanie dezvoltata in parteneriat cu Platforma Europeana pentru o mai Buna Sanatate Orala si care are ca scop atragerea atentiei asupra importantei preventiei si igienei orale in Romania.
 
Despre Organizatia Salvati Copiii Romania
 
Salvati Copiii Romania este o organizatie neguvernamentala, de utilitate publica, non-profit, care militeaza activ pentru drepturile si protectia copilului in Romania, din 1990, in acord cu prevederile Conventiei Natiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului. Programele Organizatiei sunt adresate tuturor copiilor, cu o atentie deosebita catre cei aflati in situatii dificile - copiii din comunitatile dezavantajate, copiii victime ale violentei, exploatarii prin munca, traficului sau neglijarii, copiii refugiati etc. 
 
In cei 25 de ani de activitate, peste 1.150.000 copii au fost implicati in campaniile si programele desfasurate de Organizatie. Salvati Copiii Romania este membru al Save the Children International, cea mai mare organizatie independenta din lume care promoveaza drepturile copilului si care cuprinde 30 de membri si desfasoara programe in peste 120 de tari.