In zilele de 26-27 februarie, la Bucuresti, va avea loc, in premiera in Romania, prima editie din 2014 a training-ului Certified Sustainability (CSR) Practitioner, organizat de The CSR Agency, in parteneriat cu Centre for Sustainability and Excellence (CSE) si certificat de catre Institute of Environmental Management & Assessment (IEMA). La prima editie a training-ului si-au anuntat deja prezenta reprezentanti ai Raiffeisen Bank, Unicredit Tiriac, Carpatcement Holding SA, Asociatia Recolamp si Vodafone Romania.
 
Prin acest training de 2 zile, reprezentantii de CSR ai companiilor din Romania, dar si alte persoane interesate, pot obtine cunostinte avansate si capacitati practice prin care vor putea aduce inovatie si valoare adaugata organizatiilor din care provin, la nivel strategic si operational.
 
Training-ul va avea loc pe 26 si 27 februarie, iar data limita pentru inscrieri este 19 februarie. Pana acum si-au anuntat participarea manageri de CSR, Corporate Affairs si Comunicare ai unor companii precum Raiffeisen Bank, Unicredit Tiriac Bank, Carpatcement Holding, Vodafone Romania. De asemenea, printre participanti se numara si doi reprezentanti ai sectorului non profit si unul al unei institutii publice.
 
Pentru a participa la training, doritorii trebuie sa acceseze pagina evenimentului, acolo unde pot gasi formularul de inscriere.
 
Trainingul se adreseaza in special practicienilor in CSR si managerilor de top, dar si angajatilor din departamentele de comunicare, Relatii Publice, marketing sau HR. De asemenea, el ofera o oportunitate in plus pentru managerii din organizatiile neguvernamentale care isi doresc sa dezvolte proiecte de sustenabilitate in parteneriat cu companiile din Romania.
 
“Ii incurajam pe responsabilii de comunicare si marketing din companiile romanesti sa afle unde se trage linia care delimiteaza proiectele de CSR de comunicare si marketing. Agentia noastra a facut eforturi deosebite in ultima jumatate de an pentru a reusi sa aduca in Romania un training international de asemenea valoare. Si am facut-o tocmai din dorinta de a ajuta piata interna de specialitate sa se dezvolte in asa fel incat sa treaca peste confuzia in care persista inca, si anume aceea de a confunda sustenabilitatea si responsabilitatea sociala cu sponsorizarile, caritatea si comunicarea acestora.” a declarat Dragos Tuta, Managing Partner al The CSR Agency.
 
Desi va fi primul training Certified Sustainability (CSR) Practitioner in Romania, acesta nu este primul training international organizat de The CSR Agency. In perioada 30 octombrie – 1 noiembrie 2013, la Bucuresti, tot in parteneriat cu CSE, The CSR Agency a mai organizat un training de raportare GRI G4, care a avut un succes deosebit printre reprezentantii companiilor care au luat parte la el.
 
Absolvirea cu succes a training-ului asigura pentru companii faptul ca angajamentul lor pentru sustenabilitate se desfasoara prin conceperea unor modele efective si implementarea de strategii adecvate in organizatie. Prin dezvoltarea unui nivel inalt al increderii in randul stakeholderilor si prin adoptarea transparentei de business, organizatiile pot atinge un grad ridicat de excelenta si pot promova activ responsabilitatea sociala de-a lungul celor trei piloni ai sustenabilitatii: profitul, oamenii si planeta.
 
Peste 300 de profesionisti din 25 de tari din toata lumea au devenit pana in prezent practicieni CSR certificati. Reprezentanti ai unor organizatii precum British Petroleum, Oracle, Coca-Cola, Mercedes Benz sau World Business for Sustainable Development au invatat la acest workshop:
 
- care este rolul unui manager de CSR;
- cum sa creeze o strategie de sustenabilitate;
- cum sa discute cu stakeholderii;
- cum sa isi reduca amprenta de carbon;
- cum sa gestioneze procesul de raportare in acord cu principalele standarde internationale;
- cum sa evite capcanele unei comunicari gresite de CSR.
 
“O mai buna si mai informata intelegere a rolului sustenabilitatii, importanta unui adevarat proces de stakeholder engagement si de transparenta”, a declarat Wendell Wilson, Director Global pentru Sustenabilitate al Coca-Cola, despre training-ul Certified Sustainability (CSR) Practitioner.
 
Workshop-ul din 26-27 februarie este primul dintr-o serie de patru care vor avea loc in acest an. Acesta se va tine in limba engleza, urmand ca restul sa se desfasoare in romana, dupa aceleasi standarde si cu certificarea IEMA, insa tradus pentru a fi mai accesibil pietei romanesti. 
 
Conform procedurii IEMA, dupa ce iau parte la training, pentru obtinerea certificarii, toti participantii vor trebui sa treaca printr-un proces de evaluare. Acest proces consta in dezvoltarea unui Plan de actiune pentru introducerea practicilor sustenabile in organizatia participantului la training, Plan care va fi apoi evaluat de catre IEMA in vedere certificarii individuale.
 
“Am urmat training-ul CSR Practitioner cu speranta invatarii lucrurilor de baza si a celor esentiale despre CSR si sustenabilitate – mai ales evolutia acestor termeni, masurarea, nuantele raportarii non-financiare si primii lideri. Ce am primit de-a lungul celor doua zile de curs intens a fost mai mult decat ma asteptam. Printr-o combinatie echilibrata de exercitii individuale si de grup, training-ul m-a ajutat sa inteleg mai bine domeniul si sa ma obisnuiesc cu multele lui probleme”, a declarat despre training si Aman Singh, Editor al CSR Wire.
 
Pentru a participa la training, doritorii trebuie sa acceseze pagina evenimentului, acolo unde pot gasi formularul de inscriere.

***
Despre The CSR Agency
The CSR Agency este prima agentie de consultanta de management din Romania specializata in Sustenabilitate si Responsabilitate Sociala Corportiva. Lansata in 2011 cu scopul de a contribui decisiv la un mediu economic responsabil in Romania, agentia a furnizat pana in acest moment servicii de training pentru mari companii precum Raiffeisen Bank, Eli Lilly, E.ON Romania, BRD – Groupe Societe Generale, Ursus Breweries S.A., Carpatcement Holding SA sau Petrofac.
 
Despre CSE
CSE este una dintre agentiile de varf specializate in consultanta de CSR, coaching si training. Din 2004, aproape odata cu aparitia pietei de servicii CSR, CSE isi ajuta clientii sa atinga performante mai inalte, sa contruiasca loialitate de brand si sa inoveze printr-o integrare continua a principiilor sustenabilitatii in cultura si produsele lor. In 10 ani, de expertiza CSE au beneficiat peste 5.000 de profesionisti din toate industriile, atat din mediul public, cat si privat. 
 
Despre IEMA
IEMA este cea mai mare si mai respectata asociatie a profesionistilor in protectia mediului, grupand aproximativ 15.000 de persoane si organizatii din 83 de tari, fie din mediul public, privat sau non-profit. Prin expertiza dezvoltata in timp, IEMA poate furniza expertilor de mediu cunostintele, abilitatile si uneltele necesare pentru ca permormantele de mediu ale organizatiilor din care provin sa aiba un impact pozitiv asupa activitatii lor.