Unilever lucreaza pentru a indeplini obiectivul major de dublare a cifrei de afaceri pana in 2020, in timp ce isi injumatateste amprenta de mediu si creste impactul social pozitiv al brandurilor sale. Toti cei trei piloni ai Planului pentru un stil de Viata Durabil au avut rezultate bune in trei ani, in special in zonele pe care le controleaza in mod direct - materii prime, productie, transport, inovatii. Unilever si-a propus: imbunatatirea sanatatii si a bunastarii a peste un miliard de oameni, procurarea in proportie de 100% de materii prime sustenabile si injumatatirea impactului asupra mediului a produselor, de-a lungul intregului lant valoric.
 
Cu 7 milioane de locuitori pe planeta, resursele naturale au devenit supra solicitate. Temperaturile sunt in crestere, apa s-a transformat intr-o resursa limitata, pretul pentru energie a crescut, iar nevoile alimentare demonstreaza, inca o data, marea diferenta dintre bogati si saraci. Unilever crede in schimbarea pe care o pot aduce companiile si cauta constant solutii pentru rezolvarea acestor probleme. 
 
Planul Unilever raspunde unor dileme importante si vine cu propuneri clare de indeplinire a obiectivelor de sustenabilitate, dar si a obiectivelor de afaceri. Cresterea sustenabila, echitabila este singurul model de business acceptabil.
 
In ultimul an, am imbunatatit activitatile care sa ne ajute sa crestem sustenabil mai repede si am analizat in detaliu fiecare categorie de produse si fiecare departament din companie. Planul Unilever pentru un Stil de Viata Durabil a fost extins cu propuneri mai consistente si activitati in zona imbunatatirii calitatii vietii.
 
Obiectivele pe termen lung au fost reviziute in 2012, pentru a asigura rezultate optime. Astfel, ne vom extinde eforturile in viitor in zone care vor determina schimbari importante pentru: imbunatatirea vietilor, tratament corect la locul de munca, oportunitati pentru femei, afaceri incluzive, eliminarea despaduririlor, agricultura sustenabila si micii fermieri, apa, sanitizare si igiena. 
 
Romania contribuie, prin rezulatele inregistrate la nivel local, la obiectivele globale ale Planului Unilever pentru Un Stil de Viata Sustenabil. Aici, avem proiecte pe care le realizam impreuna cu partenerii nostri, astfel incat sa avem un impact cat mai mare.
 
Transformam alimentele expirate in energie regenerabila 
Unilever a semnat un parteneriat cu Grupul Genesis Biopartner, prin care isi ia angajamentul sa livreze, pentru a fi transformate in energie, toate deseurile provenite din alimentele expirate de la depozitul  Unilever din Aricestii Rahtivani, Judetul Prahova. Astfel, produsele alimentare expirate (margarina, inghetata, mustarul, maioneza, ketchup-ul) sunt transformate in energie regenerabila.
Produsele Unilever sunt transformate in biogaz si, ulterior, in energie regenerabila, in cogenerare, in cadrul primei statii romanesti construite la Filipestii de Padure, in Judetul Prahova, de catre Grupul Genesis Biopartner. Statia proceseaza zilnic o cantitate de 50 de tone de substrat organic si produce energie regenerabila (electrica si termica). Energia electrica este livrata in reteaua nationala si energia termica (abur si apa calda), catre un consumator local.

Reducem continutul de sare 
Pana in anul 2010, am redus semnificativ continutul de sare din produsele noastre. Obiectivul nostru este sa reducem in continuare nivelul de sare pentru a-i ajuta pe consumatorii din Romania sa ajunga la o cantitate maxima de sare de 5g/zi, potrivit recomandarilor organizatiilor internationale din domeniul nutritiei. Ne-am propus sa reducem, in medie, cu inca 15 – 20% cantitatea de sare din produsele noastre, in perioada 2015 – 2020, potrivit obiectivelor fixate la nivel global. 
In Romania, prin Federatia Patronala Romana din Industria Alimentara ROMALIMENTA, din care facem parte ca membru fondator, am incheiat un parteneriat cu Ministerul Sanatatii prin care ne-am luat anagajamentul sa reducem cantitatea de sare din produsele noastre si raportam periodic rezultatele.

Am eliminat grasimile trans si reducem grasimile saturate 
Ne-am angajat sa eliminam pana la finalul anului 2012 grasimile trans provenite din uleiuri partial hidrogenate din toate produsele noastre, la nivel global, obiectiv atins inainte de termen. Produsele noastre din Romania nu mai contin de multi ani grasimi trans provenite din uleiuri partial hidrogenate.

Mai mult, am imbunatatit profilul nutritional al produselor noastre, astfel ca margarinele tartinabile de noua generatie contin acum mai putin de 33% grasimi saturate si cel putin 15% acizi grasi esentiali  Omega 3 si Omega 6, potrivit recomandarilor organizatiilor de nutritie internationale.
Zero deseuri in urma procesului de fabricatie 

Incepand cu anul 2013, fabrica noastra de la Ploiesti este una dintre fabricile Unilever care trimite zero deseuri catre groapa de gunoi in urma proceselor de productie, in urma unui proiectcare a vizat reducerea si reciclarea deseurilor periculoase si nepericuloase.
Deseurile nepericuloase - deseuri de ambalaje din plastic, hartie/carton, lemn, metal si deseurile menajere –se valorifica, de exemplu, prin reciclare, compostare sau ardere cu recuperare de energie. De asemenea, deseurile periculoase nu afecteaza mediul prin depozitare, deoarece sunt valorificate prin reciclare sau producere de energie (ex. producere de combustibil bio).
 
Evenimentul de anul acesta
Anul acesta, ne dorim ca evenimentul sa ii conecteze pe cei care se comporta intr-o maniera sustenabila si sa oferim exemple de viziuni legate de un viitor durabil pentru a inspira un stil de viata sustenabil.
 
Despre Unilever South Central Europe (USCE). Misiunea Unilever este de a crea un viitor mai bun, in fiecare zi. Ii ajutam pe oameni sa arate bine, sa se simta bine si sa ia ce e mai bun din viata, cu branduri si servicii care sunt benefice atat pentru consumatorii nostri, cat si pentru alti oameni.
Unilever, unul dintre cei mai puternici jucatori de pe piata bunurilor de larg consum din Romania, este cunoscut pentru portofoliul sau de marci in care sunt incluse Dero, Omo, Cif, Domestos, Coccolino, Dove, Radox, Rexona, Axe, Clear, Signal, Delma, Rama, Becel, Delikat, Knorr, Hellmann’s, Algida, Lipton. Unilever este prezent in Romania din anul 1995. De atunci a investit aproape 125 milioane euro, fiind unul dintre cei mai importanti investitori din Romania. 
Unilever este reprezentat pe piata romaneasca de catre doua companii: Unilever South Central Europe - care coordoneaza din Bucuresti operatiunile de marketing si vanzari in Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova si Kosovo - si Unilever Romania, compania care gestioneaza operatiunile de productie desfasurate pe platforma industriala de la Ploiesti. 
Pentru mai multe informatii despre Unilever si brandurile sale, vizitati www.unilever.com.