Sistemul Coca-Cola Romania este desemnat castigatorul pentru tara noastra a European CSR Award, categoria Companii Mari, primind Golden Award in cadrul prestigioasei competitii pan-europene, pentru proiectul „Adopta un rau de la izvoare pana la varsare”. European CSR Award se desfasoara simultan in 29 de tari si este coordonata de CSR Europe, in competitia la nivel national inscriindu-se 28 de proiecte la aceasta categorie, evaluate de un juriu international.

„Adopta un rau de la izvoare pana la varsare” este platforma de CSR dezvoltata de Sistemul        Coca-Cola Romania incepand cu anul 2008, cu scopul de a proteja resursele de apa in zone-cheie, ca prioritate strategica pentru companie. Platforma se focuseaza pe 3 mari directii - cea educationala, cea practica si de advocacy - propunand si implementand, timp de 5 ani, solutii fezabile pentru probleme locale de mediu, identificate pe cursul raului Siret, de la izvoare (zona Vatra Dornei – zona strategica pentru operatiunile Sistemului) si pana la varsare, in zona Deltei Dunarii.

„Ne-am scris povestea de responsabilitate in jurul apei, ca prioritate strategica pentru Sistemul   Coca-Cola Romania, pornind din Vatra Dornei, acolo unde ne imbuteliem apele minerale. Impreuna cu partenerii nostri-cheie - ONG-urile locale si nationale - am curatat albii de rau, am impadurit, am sustinut comunitatile locale, dar mai ales am educat, am vorbit raspicat despre voluntariat si am creat adevarate nuclee de societate civila, care sa actioneze pe termen lung. Rezultatele foarte bune s-au datorat, credem noi, unei viziuni strategice, parteneriatelor de lunga durata, consistentei in actiuni si in comunicare, si, nu in ultimul rand, dedicarii. Suntem foarte mandri de premiul obtinut, intrucat el este o reconfirmare a crezului nostru, si anume acela ca viitorul apartine proiectelor sustenabile, cu impact direct asupra comunitatilor in care companiile isi desfasoara activitatea.”
, a declarat Mugurel Radulescu, Public Affairs and Communications Manager, Coca-Cola HBC Romania si Republica Moldova.

Inca de la inceput, proiectul s-a bucurat de suportul unor parteneri strategici, atat ONG-uri locale – Tasuleasa Social, organizatie care actioneaza in zona Vatra Dornei, cat si nationale – Salvati Dunarea si Delta (SDD) sau MaiMultVerde (MMV). Avand suportul Sistemului Coca-Cola Romania, impreuna au dezvoltat numeroase proiecte de mediu cu impact pe termen scurt, dar mai ales mediu si lung: de la actiuni de curatare a raurilor, plantari sau colectare selectiva a deseurilor de ambalaje, la donatii in produse, educarea si implicarea pe termen lung a comunitatilor locale sau proiecte de lobby care au condus la schimbari legislative in probleme legate de Delta Dunarii.

„Parteneriatul cu Coca-Cola a insemnat pentru Tasuleasa Social, in cei 5 ani de desfasurare a proiectului, foarte multe actiuni frumoase in zona Vatra Dornei si rezultate cu care ne mandrim. Am impadurit, am curatat rauri, am educat, am construit chiar si o padure – Padurea Pedagogica, de care beneficiaza anual mii de copii. Suntem mandri de premiul obtinut de Coca-Cola, este, pentru noi, inca o confirmare a unei colaborari frumoase, pe termen lung.”, a declarat Alin Uhlmann Useriu, Presedinte Tasuleasa Social

Procesul de jurizare a competitiei s-a desfasurat in perioada 1 Martie – 20 Aprilie 2013, pe baza criteriilor de performanta ale organizatiei britanice Business in the Community (BITC). Conform acestor criterii, au fost punctate proiectele care se detaseaza prin inovatie, leadership si care reusesc sa dezvolte relatii consistente si durabile de parteneriat cu cel putin un stakeholder din afara sferei de afaceri.

Referitor la desemnarea marelui castigator, juriul competitiei a apreciat ca: „Programul este un exemplu de buna-practica, ce a raspuns, intr-o maniera inovatoare, nevoii strategice a companiei de a proteja resursele de apa,  pe de o parte, si nevoilor comunitatilor in mijlocul carora compania isi desfasoara activitatea, pe de alta parte. Implicarea impresionanta de resurse umane si financiare, alaturi de comunicarea sustinuta cu stakeholderii si evaluarea constanta, pe parcursul programului dezvoltat de Sistemul Coca-Cola Romania – iata un model de planificare, implementare si evaluare a unui program de CSR.”


***
Despre CSR Europe
CSR Europe este cea mai importanta retea europeana de afaceri in domeniul responsabilitatii sociale corporatiste, cu peste 100 de membri, 74 de corporatii multinationale si 31 de organizatii nationale partenere. Organizatia a fost fondata in 1995 de catre cunoscuti lideri europeni din mediul de afaceri ca raspuns la apelul Presedintelui Comisiei Europene Jacques Delors. Organizatia a crescut si a devenit o retea inspirationala de oameni de afaceri care lucreaza pentru a promova conceptul de CSR la nivel european si global.  www.csreurope.org


Despre Sistemul Coca-Cola

Coca-Cola este cea mai mare companie de bauturi racoritoare din lume, oferind consumatorilor din intreaga lume peste 500 de marci de bauturi racoritoare.

Alaturi de Coca-Cola, recunoscuta ca fiind cea mai valoroasa marca din lume, compania comercializeaza o gama variata de produse ce include bauturi racoritoare carbogazoase, bauturi racoritoare cu continut caloric scazut, ape minerale, sucuri de fructe, nectaruri, ceaiuri ready-to-drink, bauturi energizante, cafea ready-to-drink etc. Avand cea mai mare retea de distributie din lume, Coca-Cola este prezenta in peste 200 de tari, consumul produselor companiei depasind 1.8 miliarde de portii pe zi.

Avand in vedere angajamentul sau de dezvoltare a unor comunitati durabile, Sistemul Coca-Cola se concentreaza pe initiative care contribuie la protejarea mediului inconjurator si conservarea resurselor, incurajarea unui stil de viata activ si echilibrat, crearea unui mediu de lucru sigur pentru angajati si promovarea dezvoltarii economice a comunitatilor unde isi desfasoara activitatea.
In Romania, ca in toate tarile in care isi desfasoara activitatea, Coca-Cola detine si functioneaza pe baza unui sistem propriu, incluzand toate verigile necesare producerii si distributiei produselor catre consumatori. In Romania, Sistemul este format din Coca-Cola Romania (filiala a The Coca-Cola Company, proprietarul marcilor inregistrate) si partenerul sau Coca-Cola Hellenic (CCH) Romania, care imbuteliaza si distribuie produsele Coca-Cola sub licenta The Coca-Cola Company in Romania.

Pentru mai multe informatii legate de companie va rugam sa vizitati site-ul www.thecoca-colacompany.com sau sa ne urmariti pe twitter la adresa twitter.com/CocaColaCo.

Pentru informatii suplimentare, va rugam contactati:
Larisa Dumitru
larisa.dumitru@imagepr.ro
0744.33.81.22