Spațiul experimental pentru artă și stare de bine, dat în folosință elevilor de la liceul ”Onisifor Ghibu”, este rezultatul unui proces participativ amplu care s-a desfășurat în mai multe etape și care a implicat activ comunitatea școlii - cadre didactice, elevi, părinți - alături de artiști, designeri, arhitecți, peisagiști, cercetători în psihologie și sănătate publică.
 
”Arta și implicarea în activități creative au un rol semnificativ în dezvoltarea emoțională și cognitivă a copiilor, așa cum o arată numeroase studii. Intenția noastră a fost să dezvoltăm un model care să susțină prezența pe termen lung a artei în școală și care să contribuie la modelarea unui mediu educațional care apreciază și cultivă atenția pentru starea de bine, abilitățile de colaborare și imaginația copiilor. Ne dorim ca în viitor elevii din toate școlile țării să poată beneficia de acest tip de spațiu.” - Rarița Zbranca, director program, Centrul Cultural Clujean
 
Procesul participativ a fost facilitat, sub coordonarea Centrului Cultural Clujean, de o echipă multidisciplinară de la Urban Scale Interventions (UK), specializată în proiecte de inovare urbană axate pe comunitate, cultură și bunăstare. 
 
”Cu Centrul Cultural Clujean avem o colaborare mai veche prin proiectul Arta în Joacă, nu suntem la prima încercare de a aduce cultura și arta în școală, iar în momentul în care mi-au propus acest nou proiect și crearea acestui spațiu am spus direct ”da” cu entuziasm, deși nu identificasem exact unde am putea să îl facem. Am spus prima dată ”da”, după care am început să căutăm variante pentru acest spațiu minunat. Sunt extraordinar de mândră și fericită că putem face și altceva pentru copii.” - Monica Bereș, director, Liceul Teoretic ”Onisifor Ghibu”
 
Spațiul, cu o suprafață de 40 mp, a fost conceput pentru a stimula dezvoltarea emoțională și cognitivă a copiilor prin artă, joacă și explorare senzorială. Tema aleasă pentru amenajare este ”planeta misterioasă”, invitând copiii să își exprime curiozitatea și creativitatea în interacțiunea cu un panou multisenzorial, un miniobservator astronomic, instrumente muzicale și alte obiecte interesante. 
 
Spațiul va putea fi folosit pentru orele de artă sau muzică și pentru a preda într-o manieră experiențială subiecte din alte materii de studiu, dar și pentru activități extrașcolare și pentru recreere și relaxare. Centrul Cultural Clujean va continua să susțină în colaborare cu școala ateliere de educație culturală și creativă facilitate de artiști prin proiectul Learning Qub.
 
”Am ales să realizăm acest proiect cu Liceul Teoretic ”Onisifor Ghibu” pentru că e una din școlile din rețeaua noastră Arta în Joacă, cu care avem o colaborare foarte bună prin ateliere de educație culturală, începând din 2019.  Aici a venit în fiecare an un artist în rezidență care a facilitat aceste ateliere cu copiii astfel că spațiul a fost ocazia de a trece la un alt nivel și de a le oferi un loc în care să se întâmple toate aceste lucruri la modul la care ar trebui: distractiv și jucăuș, într-un mediu care stimulează imaginația și este mai puțin rigid decât cel tradițional, școlar. De asemenea, este și cea mai mare școală din oraș, astfel încât un proces participativ și o soluție de succes dezvoltate aici vor putea fi cu atât mai ușor replicate în școli mai mici. Ne-ar plăcea ca toți elevii să beneficieze de un astfel de spațiu, așa cum ne-am dori și să se bucure de beneficiile educației culturale.” - Cristina Rogoz, coordonator proiect Arta în Joacă, Centrul Cultural Clujean. 
 
Aceste soluții cum este spațiul de la Ghibu, implementate cu intenția de a contribui la creșterea stării de bine a elevilor și profesorilor și de a cultiva, prin dotările spațiului amenajat și a activităților culturale pe care le va găzdui, obiceiuri sănătoase de viață și interacțiune socială, vor putea fi reproduse și în alte școli din Cluj-Napoca, în viitoarele procese de modernizare. 
 
”Prin programul de investiții în școli, la nivelul orașului, vom lansa peste 10 concursuri internaționale de soluții pentru modernizarea și extinderea unor școli din oraș. Ne dorim să preluăm acest exemplu și să-l integrăm încă din faza de realizare a proiectului tehnic și desigur, în acest proces ne propunem să implicăm și copiii, părinții, profesorii astfel încât noile amenajări să fie cât mai aproape de ce își doresc până la urmă cei care beneficiază de aceste spații și de proiectele de modernizare a infrastructurii educaționale.” - Ovidiu Cîmpean, director de dezvoltare, Primăria Cluj-Napoca
 
În procesul participativ au fost implicați 60 de elevi, 22 de părinți și un grup de cadre didactice din cadrul Liceului Teoretic ”Onisifor Ghibu” - Monica Bereș | director, Mihaela Coța | director adjunct, Raluca Popa | consilier școlar, Adina Câmpean | profesor învățământ primar. Experții care au contribuit la crearea și dezvoltarea soluțiilor de amenajare sunt: Jak Spencer și Khadidja Konate | arhitecți, Urban Scale Interventions; Eliza Jurcă și Simona Or-Muntean | arhitecți, Asociația De-a Arhitectura; Alin Tănasă | artist / creator | Blajin; Maria Brudașcă | artist vizual, Tamás Márkos | fotograf, muzician, educator; Monica Bartucz | psiholog, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației (UBB); Adela Hoble | Peisagist și cercetător, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-Napoca; Teodora Morar | Peisagist și cercetător, Asociația Peisajului din România și Hanna Ugron | consultant. Procesul a fost coordonat de Cristina Rogoz și Claudia Cacovean și curatoriat de Rarița Zbranca, din cadrul Centrului Cultural Clujean.
 
Inițiativa spațiului pentru artă și stare de bine dezvoltată de Centrul Cultural Clujean face parte din proiectul Art & Well-being și din programul Learning QUB, fiind co-finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Europa Creativă, Fundația Botnar și Primăria Cluj-Napoca. Cu sprijinul Rondocarton.