Mii de exponate introduc vizitatorii într-o călătorie nostalgică și plină de umor în ultimii 150 de ani de creație publicitară și mărci care au făcut istorie în viața cotidiană

 

- Expoziția poate fi vizitată zilnic în perioada 06 - 21 mai, între orele 10:00 și 22:00, cu intrarea gratuită. -

 

 

În această primăvară, în perioada 06 - 21 mai 2023, ERA Shopping Park Oradea, în colaborare cu Asociația ESCU, vă invită să vizitați o expoziție prezentată în premieră în Bihor, Made in RO: muzeu de publicitate și branduri românești. Această nouă ediție a nonconformistului muzeu, de care s-au bucurat deja, de la debutul acestuia în 2018, peste 150.000 de vizitatori, vă invită să explorați peste 2500 de exponate care spun povestea unor branduri celebre din viața de zi cu zi a mai multor generații, într-un decor expozițional creativ și jucăuș care reconstruiește la scară mică atmosfera din casele românilor din perioada interbelică și comunistă, dar și din magazinele care au născut atâtea povești amuzante, precum alimentara sau magazinul de electronice și electrocasnice.

 

Muzeul Made in RO aduce sub același acoperiș o expoziție principală prezentată ca o călătorie în timp, într-o adevărată istorie vizuală a publicității românești și a mărcilor autohtone, cuprinsă în obiecte autentice de memorabilia și artefacte ale brandurilor iconice, ambalaje, afișe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete, ziare și reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice și electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV, reclame din arhive, mașini autohtone și multe alte surprize expoziționale din alte vremuri trecute, dar și produse dedicate industriei și brandurilor iconice din marile centre industriale din țară.  

 

Selecția de lucrări de artă publicitară și obiecte va cuprinde piese autentice din patru perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, perioada comunistă și întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană – conţinând atât printuri (afişe, ziare, reviste), cât şi obiecte reprezentative pentru designul industrial de produse de larg consum, în decoruri autentice de epocă, prezentând o cronică fizică a memoriei economiei României în care vom promova identitatea culturală și istorică a industriilor creative.

 

Veți putea descoperi cum a apărut publicitatea ca activitate în România, ce cumpărau și consumau sau aveau prin locuințe românii în trecut, ce era de bonton, dar și poveștile din spatele reclamelor și brandurilor naționale de altădată, marcând astfel continuarea eforturilor de a crea primul muzeu de publicitate și branduri românești, într-un tur al amintirilor, un proiect inițiat și organizat de Asociația ESCU, începând cu anul 2018. Acest efort vine în continuarea misiunii de a înființa un muzeu permanent dedicat expunerii, documentării și digitizării elementelor patrimoniale legate de mărcile românești și de creațiile publicitare din ultimii 150 de ani, aducând un omagiu mărcilor și reclamelor autohtone ce au făcut istorie, fie că au rezistat testului timpului și s-au reinventat, fie au dispărut cu totul.

 

Programul Made in RO deține și o componentă educativă pentru pasionații de arte vizuale, design, modă, publicitate, istoria media, personalități și practicieni din domeniul comunicării, dar și publicul larg, nostalgic sau simplu amator al mărcilor naționale.
 

 

Mai multe informații puteți descoperi aici https://era-oradea.ro/ și aici pe website-ul oficial al muzeului - https://muzeulpublicitatii.ro/, precum și pe pagina de Facebook - https://www.facebook.com/muzeulpublicitatii/ și Instagram.

***

Despre Asociația ESCU:
 

Asociaţia ESCU înseamnă Educaţie, Societate, Cultură, Umanitate. Suntem o organizaţie nonguvernamentală independentă, apolitică, nonprofit, având obiectivul principal de a îmbunătăţi nivelul cultural şi educaţional al publicului din ţară. Principala noastră direcție de activitate este dezvoltarea ofertei culturale din spațiul public românesc prin proiecte inovatoare care au ca misiune susținerea practicilor culturale benefice la nivel național. Asociația noastră operează la intersecția dintre creativitate și antreprenoriat cultural, organizând evenimente multidisciplinare, programe educaționale, cercetare experimentală și suport pentru producția proiectelor artistice, precum și programe de mentorat în diplomație și relații internaționale. În perioada 2015 - 2023, Asociația ESCU și-a dezvoltat portofoliul, în afara festivalului emblematic World Experience/Festivalul Ambasadelor (având deja 5 ediții), cu proiecte care se axează pe domenii precum diplomația culturală și publică, relații internaționale, publicitate/branding și educație culturală pe diverse tematici, respectiv Diplomatic Backstage Program, NATO Youth Academy (3 ediții), Made in RO: muzeu de publicitate și branduri românești (4 ediții la activ), Cuvinte Ilustrate: povești românești pe bandă desenată, expozițiile România la Jocurile Olimpice (2 ediții), Muzeu pop-up Generația Millennials (2 ediții), Expoziția Joc și Joacă, Istoria Frumuseții din România, precum și expoziții itinerante, axate pe edutainment pentru publicul prezent în marile centre comerciale din diferite orașe din țară.

 

Asociația ESCU are o activitate cu o creştere anuală organică, expusă în repetate rânduri mediatizării naţionale și internaţionale, cu un portofoliu de iniţiative culturale care au fost organizate sub egida UNESCO, European Year of Cultural Heritage și a European Congress of Local Governments, precum și a numeroase instituții culturale partenere din România. Proiectele noastre au adunat de-a lungul timpului peste 350.000 de participanți. https://asociatiaescu.ro/