Clasamentul a fost realizat in urma celei de-a doua etape de jurizare, cand cele 8 proiecte finaliste au fost prezentate de catre organizatiile participante ȋn fata juriului si a board-ului de CSR ING. Cele opt proiecte finaliste au fost alese din 83 de inscrieri de catre juriul format din 9 specialisti in arhitectura, urbanism, sociologie si antropologie - Adrian Soare (Arhitect-Partener- SYAA), Andrei Serbescu (Arhitect-Partener ADN BA), Attila Kim (Arhitect), Bogdan Iancu (Lector universitar Departamentul de Sociologie, Facultatea de Stiinte Politice – SNSPA), Mircea Toma (Presedinte ActiveWatch), Oana Preda (Director Executiv CeRe), Rudolf Grӓf (Arhitect-Partener Vitamin Architects) si Teodor Frolu (initiator Rowmania).

Notele acordate proiectelor sunt publice pe www.urbaniada.net.

"Braila – Parcul Chercea", semnat de studioul de design si arhitectura Archimagistic, este un proiect pilot cu o puternica latura educationala, ce urmareste amenajarea fostului parc situat in zona de acces pietonal principal al cartierului datorita potentialului de focalizare si functiei de "poarta" intre cartier si zona centrala a orasului. Inceput in primavara anului trecut de Tiina Teräs si Frede Vik pe parcursul cursului "Braila Laboratory: In search of architectural approaches within a shrinking city", indrumati de Guillaume Eckly, Catalina Ionita, Andrea Spreafico si Cristian Stefanescu, proiectul a demonstrat deja un anumit interes al comunitatii pentru spatiul in discutie. Activitatile intreprinse au fost facute ad-hoc, fara un plan anume de diseminare si cu toate acestea comunitatea s-a implicat, cu precadere copiii din cartier si vecinii directi ai parcului. 

"Izvoare urbane pentru comunitate", inscris de Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis, isi propune, printr-o campanie de advocacy, cu sprijinul locuitorilor zonei, sa implice consilieri locali in responsabilizarea fata de nevoia accesului gratuit la apa potabila, curatenia mediului, dar si amenajarea urbanistica. Asociatia va dezvolta un proiect pilot pe care doreste sa il extinda la scara mai mare, asta insemnand sa aseze cat mai multe puncte comunitare si de urbanism, fie sub forma de fantani, cismele sau tasnitori, pe harta Bucurestiului. Obiectivul este sa creeze o intreaga retea, atat prin reabilitarea punctelor vechi, cat si prin amenajarea de noi cismele sau fantani. Atentia va fi indreptata cu prioritate asupra zonelor urbane vulnerabile din punct de vedere social datorita situatiei materiale, educatiei, configuratiei urbane, apartenentei unor grupuri sociale defavorizate.

"Tandem Navigator"
, dezvoltat de catre Asociatia Tandem, este o aplicatie GPS pietonal pe platformele IOS si Android, care utilizeaza harti nonvizuale. Aceasta reprezinta continuarea proiectului "My Way Smart", finantat de ING Bank, cu o baza de date cu aproximativ 2500 de puncte de interes public cartografiate cu ajutorul unor aparate GPS de inalta precizie pana in iulie 2016. Functiile retelei de 1500 de iBeaconi o fac sa fie nu doar primul model din Romania de navigatie destinat persoanelor cu deficiente de vedere, ci si o inovatie in ceea ce priveste modelele de accesibilizare urbana. 

"Comuna Universitara – un spatiu al implicarii" este un proiect de advocacy si urbanism conceput de Militia Spirituala in urma ocuparii Facultatii de Istorie din martie-aprilie 2013 pentru a transforma curtea interioara a cladirii, in prezent utilizata ca parcare, intr-un spatiu comun, nereglementat, care sa faciliteze socializarea studentilor si interactiunea acestora cu profesorii lor intr-un cadru informal, propice dezvoltarii gandirii critice, atitudinii civice si stimularii creativitatii lor. Desi subiectul locului de parcare, mai ales in zona centrala a unui oras supraaglomerat ca Bucurestiul, este unul extrem de sensibil, Miscarea Civica Militia Spirituala considera ca cei 10.000 de studenti si profesori care activeaza zilnic in spatiul Universitatii Bucuresti ar putea beneficia in mod direct de revitalizarea acestui spatiu.

Proiectul "Reactivarea cinematografului ARTA din Cluj-Napoca" al Asociatiei Arta in Dialog isi propune transformarea cinematografului intr-un loc activ, un catalizator pentru comunitate, functionand nu doar ca loc de proiectie a filmelor de arta, ci ca spatiu cultural semnificativ pentru intregul oras, in care filmele si activitatile culturale devin evenimente sociale in sine. Astfel, vor avea loc aici proiectii de filme europene, independente, de arta, programe de spectacole, programe educative, evenimente cu teme legate de oras si comunitate. Reactivarea cinematografului presupune desigur si echiparea si amenajarea spatiului pentru a putea face tranzitia catre echipamentele digitale. 

***
ING Bank Romania este parte a ING Group, institutie financiara internationala de origine olandeza, care ofera servicii bancare unui numar de peste 33 de milioane de clienti individuali, companii sau institutii din peste 40 de tari. Infiintata in 1994, ING Bank Romania este in prezent o banca universala, oferind produse si servicii tuturor categoriilor de clienti – persoane fizice, mici antreprenori, companii medii si mari, institutii financiare.

ING Bank Romania a inceput in 2011 un proces de dialog social cu principalii beneficiari locali (clienti, angajati, presa, ONG-uri) pentru a afla care sunt asteptarile si nevoile acestora. Pornind de la rezultatele acestui proces, ING Bank Romania si-a construit strategia de responsabilitate sociala corporatista, urmand trei directii: Educatie financiara si antreprenoriat, Educatie pentru copiii din grupurile dezavantajate si Dezvoltare urbana.

The Institute promoveaza industriile creative din Romania, urmarind sa contribuie la modernizarea Romaniei. The Institute initiaza si organizeaza evenimente de 17 ani si a construit o comunitate ce reuneste antreprenori, profesionisti si publicul industrilor creative din Romania. Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ in tara, creste si diversifica audienta atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agentiilor si manufacturilor, promoveaza antreprenorii si profesionistii creativi pe plan national si international.