Cele două platforme de sprijin pentru refugiații ucraineni sunt în acest moment live - UN ACOPERIȘ, managementul cazărilor și SPRIJIN DE URGENȚĂ, managementul resurselor cum ar fi transport, alimente neperisabile, medicamente, haine etc. Ambele platforme pot fi accesate din punctul unic Dopomoha.ro, de către oricine vrea să ceară sau să ofere ajutor.

Întregul ecosistem este rezultatul efortului fenomenal, într-un timp record, a sute de voluntari Code for Romania care au muncit zi și noapte să construiască infrastructura digitală de care avem nevoie în acest moment. În vreme de pace, dezvoltarea acestor soluții ar fi durat cel mai probabil peste 8 luni. Datorită comunității de voluntari Code for Romania, 8 luni au devenit câteva zile.

Este a doua oară în mai puțin de doi ani când Code for Romania intervine pentru a sprijini Guvernul României și societatea civilă în răspunsul rapid și coerent la o criză majoră. A fost un maraton logistic incredibil a întregii echipe și comunități Code for Romania, de mapare a nevoilor refugiaților din Ucraina ajunși în România, de construire într-un timp record a unui întreg ecosistem care să răspundă rapid acestor nevoi și de validare a informațiilor, în condițiile în care nu doar numărul refugiaților crește de la oră la oră, dar și nevoile lor sunt din ce în ce mai complexe.

m fost live în mai puțin de 72 de ore de la declanșarea războiului cu soluția de informare pentru refugiați Dopomoha, suntem astăzi live cu încă două: Un acoperiș și Sprijin de Urgență, soluții centralizatoare de resurse pentru refugiații ucraineni care ajung în România. Foarte important, acest ecosistem va putea de acum încolo să fie folosit în orice situație de urgență, precum un cutremur, salvând vieți.
“ spune Bogdan Ivănel, Co-fondator și CEO Code for Romania.

Soluția UN ACOPERIȘ vine în ajutorul refugiaților ucraineni cu locuri de cazare verificate și adaptate nevoilor lor, astfel încât ei să fie și să se simtă în siguranță. În platformă se strâng cererile de cazare ale refugiaților ucraineni și ofertele de la cei care vor să ajute. Ulterior, DSU și CNCCI repartizează cazările la cei care au nevoie, ținând cont de cerințe sau necesități cum ar fi numărul membrilor familiei, boli cronice, animale de companie, mame cu copii mici etc.
 
Avantajul soluției este trasabilitatea celor care primesc refugiați și controlul efectuat asupra potențialelor gazde când acestea se înscriu pe platformă. E foarte important ca oamenii să ajungă în locuri sigure, pentru că mare parte a refugiaților din Ucraina sunt persoane vulnerabile, mame cu copii, oameni cu dizabilități, cu probleme de sănătate.

Pentru toate celelalte nevoi ale refugiaților ucraineni care ajung în România am dezvoltat SPRIJIN DE URGENȚĂ, centralizarea cererilor și ofertelor de ajutor într-un centru de comandă unic. Vorbim aici de transport, oferte de voluntariat, medicamente, alimente neperisabile, haine etc. La fel ca în cazul Un Acoperiș, orice autoritate publică, ONG sau companie va putea încărca oferte de sprijin care apoi vor fi alocate în funcție de nevoi de echipa DSU/CNCCI. Persoanele fizice au la dispoziție o hartă a centrelor de colectare unde pot duce ajutoare.

Code for Romania va continua să faciliteze, printr-un efort susținut, administrarea, menținerea, extinderea și îmbunătățirea acestor soluții, astfel încât refugiații ajunși la granițele țării noastre să beneficieze de ajutor adaptat nevoilor lor.