9 echipe cu idei de afaceri sociale au ajuns în marea finală a competiției Social Impact Award România, care își va anunța câștigătorii pe 29 septembrie. După 3 luni de incubare a afacerilor, 3 din cele 9 echipe vor avea ocazia să câștige câte un premiu de 1500 de euro, mentorat și oportunitatea de a participa la Social Impact Award Europe Summit, la Viena, alături de câștigătorii SIA 2016 din Austria, Republica Cehă, Grecia, Bosnia și Herțegovina, Macedonia, Muntenegru, Rusia, Serbia și Slovacia.
 
Anul acesta, competiția desfășurată în România a atras în cadrul evenimentelor peste 500 de tineri dornici să contribuie și să aducă un impact social în jurul lor. Echipa SIA a oferit 15 workshopuri de antreprenoriat social în lunile martie și aprilie în universități din București, Cluj Timișoara, Craiova și Iași.  Pe baza deciziilor luate de juriu, nouă echipe au fost selectate și au avut acces la o serie de workshopuri, ca parte a programului de incubare pe parcursul verii, cu scopul de a-și modela mai bine ideile de afaceri alături de parteneri ai competiției ca Enel, BCR, EY, Autonom sau Decât o Revistă.
 
Publicul poate vota un al patrulea căștigător până în data de 26 septembrie, votând pe site-ul competiției.
 
Echipele finaliste și ideile lor de afaceri sunt: 
ABCDigital - un program ce își propună să ofere suport educaționale persoanelor între 40 și 65 de ani în dobândirea de competențe digitale; 
Fabrica de experimente - o trusă de experimente stiințifice pentru elevi; 
Spico - o bucătărie specializată în prepararea de meniuri și produse alimentare fără gluten și lactoză; 
iHelp - o aplicație ce oferă un abonament lunar pentru donații automate către organizații non-guvernamentale, proiecte sociale sau umanitare; 
INBOX - Student House - spații de locuire în containere maritime transformate în cămine pentru studenți; 
KULT Hub - un hub cultural-educațional pentru tinerii din orașul Roman; 
Save Energy - o priză inteligentă ce își propune să salveze energia consumată inutil; 
Serafim - drone și senzori speciali care au ca scop ajutarea agricultorilor să salveze resursele esențiale; 
THATS - Touch & Hear Assisted Teaching System - o soluție educațională destinată nevăzătorilor. 
 
Ultima etapă a celei de-a cincea ediții a Social Impact Award Romania are loc în data de 29 septembrie, la The Entrepreneurship Academy (Bd. Dacia, nr. 99, et. 3) și va aduce echipele finaliste în fața juriului pentru pitch-urile finale de la ora 16:00, urmat de festivitatea de premiere de la ora 19:00.
 
Mai multe detalii pot fi găsite pe site-ul Social Impact Award și pe evenimentul de facebook al finalei
 
***
Despre Social Impact Award
Social Impact Award este o competiție de idei pentru studenții care vor să producă o schimbare în societate într-un mod constructiv. Misiunea proiectului este promovarea antreprenoriatului social în rândul studenților și tinerilor din Europa Centrală și de Est. Astăzi, proiectul este prezent în 10 țări: Austria, Republica Cehă, Grecia, Bosnia și Herțegovina, Macedonia, Muntenegru, Rusia, Serbia și Slovacia. În România, proiectul se află la cea de-a cincea ediție și este organizat de către Global Shapers Bucharest Hub, Social Innovation Solutions și Universitatea Alternativă.
 
Global Shapers Bucharest Hub face parte din rețeaua globală de Huburi de tineri prezentă în peste 450 de orașe din peste 80 de țări aflată sub egida World Economic Forum. (www.globashapers.ro)
 
Social Innovation Solutions este un butiq de consultantă și training în inovare și antreprenoriat social.
 
Universitatea Alternativă este o platforma educațională, aflată la intersecția dintre aspirațiile studenților, provocările societății, proiectele companiilor și expertiza profesioniștilor care construiesc experiențele de învățare.