Ediția de majorat a Festivalului Brazilor de Crăciun a reușit să adune, într-un gest formidabil de solidaritate, suma de 770.000 de euro, fonduri care vor fi utilizate în cele 29 de programe Școală după Școală dezvoltate de Salvați Copiii România. În cadrul Galei, prezentată de Andreea Raicu și Amalia Năstase, au fost licitați brazi  unici, special creați de designeri renumiți pentru acest eveniment.
 
Momentele artistice de excepție au fost susținute de Bogdan Bolohan & Carla Nicole Munteanu (10 ani) și de IRINA RIMES. La Gala organizată joi seara în incinta Stejarii Contry Club, au participat peste 250 de personalități din mediul de afaceri, media, artă și cultură.
 
În primele 17 ediții de până acum ale Festivalului Brazilor de Crăciun, Salvați Copiii a strâns fonduri în valoare de 4.547.800 euro, bani care au sprijinit integrarea educațională pentru 34.485 de copii. 
 
Ediția de majorat
De 18 ani consecutiv, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un eveniment – reper, care așază dreptul la școală al copilului în centrul agendei publice.
 
În cadrul Galei Festivalului Brazilor de Crăciun, brazii concepuți și donați de către designeri celebri din România au fost licitați cu sume cuprinse între 3.000 de euro și 137.000 de euro, de companiile care și-au asumat sprijinirea activă a programelor Școală după Școală derulate de Salvați Copiii. 
 
”La capătul a 18 ani, în care binele a dospit și crescut, am înțeles în această seară de majorat a Festivalului, că marea noastră reușită este aceea a binelui comun. Am reușit, împreună, să ne punem în slujba aceluiași bine, să construim pentru el, să avem încredere unul în celălalt, pentru a-i putea ajuta pe copiii care au nevoie să creadă că oamenii mari îi vor proteja. Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un atelier al binelui, un exemplu ireversibil că solidaritatea socială este temelia unei construcții care să fie folositoare întregii societăți”, a spus Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România
 
Cel mai licitat brad a fost creat de Dhaniel Nora - Purple Flowers, cu sprijinul Sephora, cu numele "În suflet", pentru care a fost licitată suma de 77.000 de euro (Lidl România) și 60.000 euro (Kaufland România), fiind achiziționat în final de prima companie. Cel mai scump brad a fost creat de arhitecţii Alina Vîlcu şi Omid Ghannad - Inside Academy, achiziționat de Kaufland România cu suma de 80.000 euro. Suma record de 230.000 de euro a fost donată de Kaufland România pentru achiziția a cinci brazi, aceasta fiind cea mai mare sumă donată vreodată, până acum, la Festivalul Brazilor de Crăciun de o singură companie.
 
„Mă bucur pentru că sunt parte a acestui festival al binelui și mulțumesc din suflet pentru sprijin Lidl România, Kaufland România și Sephora România. Crăciunul este prilejul de a mulțumi celor din jur pentru că ne sunt alături. Eu mulțumesc copiilor pe care Organizația Salvati Copiii îi sprijină, pentru că mă învață cum să ajut, cum să fiu un om împlinit, prin solidaritatea cu cei mici și mai vulnerabili. Mă bucur pentru că sunt parte a acestui festival al binelui. Mă înclin cu respect în fața voastră" a spus Dhaniel Nora.
 
Celelalte companii importante care au contribuit la fondul educației prin achiziționarea brazilor sunt: Catena, Romanian Business Consult, Banca Comercială Română,  Carrefour, Deutsche Leasing România, AV Investments și Club Med. 
 
Câteva date de context:
• În perioada 2010-2017, între 25.000 și 35.000 de copii au abandonat, anual, învățământul primar și gimnazial, conform statisticilor INS. Numai în anul școlar 2016-2017, 26.850 de copii au părăsit școala, înainte de încheierea ciclului gimnazial.
• În ceea ce privește accesul copiilor din România, cu vârsta între 6 și 12 ani, la servicii de tip after-school, indiferent de mediul de proveniență al familiei sau de venituri, 84,1% dintre copii nu au acces, în condițiile în care media UE este de 65,9%. În marile orașe, doar 6% dintre copiii care provin din familii vulnerabile au acces gratuit la servicii educaționale de suport, în vreme ce în orașele mici procentul ajunge la 38,6%. În ceea ce privește situația copiilor din mediul rural, dintre cei care provin din familii afectate de sărăcie relativă, numai 8,9% beneficiază gratuit de programe de sprijin pentru educație.  
• Din experiența Organizației Salvați Copiii, integrarea în programul Şcoala după Şcoală are un impact pozitiv clar asupra succesului școlar al copiilor. Cu toate acestea, în anul școlar 2017-2018, din cele 3.930 de școli din România, doar 394 de școli au fost avizate de inspectoratele școlare să desfășoare programul Școală după Școală și 34.087 de copii au frecventat aceste programe (date colectate de Salvați Copiii de la inspectoratele școlare județene și Inspectoratul Școlar al Municipiului București).
• Costurile programelor Școală după Școală, suportate de părinți, variază între 25 lei/elev/lună (în situațiile în care serviciile sunt subvenționate de autorități) și 1.000 lei/elev/lună.

Brazii ediției 2018 au fost creați de: 
Doina Levintza | Stephan Pelger & Club Med | Inside Academy & JYSK România | Dhaniel Nora – Purple Flowers & Sephora | Dorin Negrău | Octavian Roman - Creativ Interior, cu sprijinul Stwoodio  |  WizzDesign & Iulia Totoianu, cu sprijinul Libris.ro | Anca Fetcu Lupu, cu sprijinul Olin & Oscar Downstream | Nicu Bocancea & Florăria Iris | Veronica Schmidt & Fundația Michael Schmidt | Laura Hîncu & Green Spots | Art Safari București | Anton Sandu & STYLAND | Tudor Laban & Obsentum | Adela Pârvu & Stona.ro | Ioana Uretu - Cărți, Dulciuri și Flori & Metropolitan Jewelry | Maria Finta, Ioana Vallimarescu & Luiza Niculusca & Time Critical Line | Mihaela Bachmann | Ana & Maria Mohonea – Architectural Christmas. Acestora li s-a alăturat bradul realizat de  Salvați Copiii, creat de Ștefania Mircea și 12 copii.
 
Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România, a spus că scopul Festivalului Brazilor de Crăciun este să reducă abandonul școlar: „Le mulțumim tuturor companiilor, designerilor, jurnaliștilor, voluntarilor, persoanelor publice care ne sprijină și au încredere că împreună putem reda acestor copii șansa la educație și la un viitor decent. Mulțumiri speciale Andreei Raicu, Amaliei Năstase (gazdele serii) și artiștilor care au susținut momentele artistice: Bogdan Bolohan & Carla Nicole Munteanu și Irina Rimes, toți implicându-se pro-bono.”

Gala Festivalului Brazilor de Craciun a avut ca parteneri:
Sponsor Diamond: Catena
Sponsori Platinum: Kaufland România, 360 Revolution, ClassIN, Deutek România, Carrefour, Renovatio, Unilever
Sponsori Gold: Agro-Est Muntenia, Deutsche Leasing, MAVIPROD, One United Properties, RBC
Sponsori Silver: Agricost, Altius, BASF, BCR, BDG, BNP Paribas Cardif, Canah, Clifford Chance Badea, COS, Dexion Storage Solutions, Dorna, Magazinele next, Maresi, Mercedes-Benz, Oscar Downstream, Pepco, Renault, Secom, SkyXS Aircargo, Starbucks România, Tezyo by Otter Distribution, Water Systems International.
 
Mulțumiri speciale: AFMF, BDG, Beautik Haute Parfumerie, CAJU by Joseph Hadad, Cartier România, Cărți, Dulciuri și Flori, Centrul Shakti, Continental Hotels, Country Spa Retreat, DAVINO, Degusteria Francesca, Depozitarul Central, Dorin Negrău, Dorna, Editura Humanitas, Elena Perseil, Emagic, eventures, Fabrica de Cafea, Forbes, Fudge Professional, Hadar Chalet, Joseph by Joseph Hadad, Orologeria GALT, GETT’S, Hotel Epoque, Hotel IAKI, Hotpod Yoga, Kiddo, Laura Hîncu, Laura Olaru, LELOGRAMS jewelry by Tammy, Lure Studio, Lyria – Povestea ta pictată, MaRaMi created by Andra Clitan, Mercedes-Benz, METROPOLITAN Jewelry, 
Mihaela Glăvan, MIHAI DAN ZARUG, Millennium Tour, Nomasvello Calea Victoriei, OBSIDIAN | Jewelry With Intention, Oriflame România, PadelMania, Panacēa Urban, Apothecary, Paralela 45, Purple Flowers, Restaurant L'Atelier, Sephora, Sika România, SKEYNDOR, Stephan Pelger, TEILOR, Top Line, TTS, Ubisoft, WatchShop România, Wild Olive|African Artisans, Wunderman.
 
Comitetul de organizare al Festivalului Brazilor de Crăciun: Amalia Năstase, Andreea Raicu, Florentina Tararache, Tereza Munteanu, Jean Paul Bottcher, Gabriela Alexandrescu.
 
***
Festivalul Brazilor de Crăciun este un eveniment de strângere de fonduri organizat anual de Salvați Copiii România, care ca centru de interes o licitație specială de brăduți de Crăciun, creați exclusiv pentru această ocazie, de unii dintre cei mai cunoscuți designeri autohtoni. Devenit una dintre atracțiile calendarului social al sezonului, Festivalul Brazilor de Crăciun sprijină proiectele educaționale derulate de Salvați Copiii România.
 
Despre Organizația Salvați Copiii
Salvați Copiii este o organizație neguvernamentală, asociație de utilitate publică, non-profit, democratică, neafiliată politic sau religios, care militează activ pentru protecția drepturilor copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului, cu Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene și cu legislația României.

Salvați Copiii adoptă o poziție independentă în raport cu acțiunile și măsurile instituțiilor, recunoscând că implementarea legislaţiei şi a politicilor publice în materia drepturilor copiilor nu poate ignora strânsa colaborare dintre autorităţi, familie, copii şi societatea în care fiecare actor implicat îşi accept responsabilitatea conform principiilor unui parteneriat autentic şi viabil.

În calitate de membru al Save the Children International, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt trataţi şi producerea schimbărilor imediate şi de durată în viaţa acestora. În cei 28 de ani de activitate, peste 1.750.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii. 

Lumea bună face lumea mai bună!