Inca din 1994, in fiecare an pe 22 martie, Natiunile Unite celebreaza Ziua Mondiala a Apei. Tema din acest an pune accentul pe relatia dintre apa si energie. Cu ocazia acestei zile, Fundatia We Are Water a implementat o actiune globala de constientizare pentru a ne aminti ca, desi accesul la apa si energie este unul dintre drepturile fundamentale ale omului, o mare parte din populatia lumii nu are acces la aceste servicii si traieste in conditii precare: mai mult de 1,3 miliarde de oameni nu au electricitate; 900 milioane nu au surse de apa potabila si aproximativ 2,4 miliarde nu au acces la servicii imbunatatite de salubritate.
De retinut este ca aceste cifre ingrijoratoare vor continua sa creasca, iar daca nu actionam, problema resursei apei se va adanci. Potrivit estimarilor ONU, in 2050, alte 2 miliarde de oameni vor avea nevoie de acces la apa si energie. Xavier Torras, director al Fundatiei We Are Water, a subliniat ca „aceasta cifra alarmanta anunta probleme viitoare cu care va trebui sa ne confruntam si pe care va trebui sa le rezolvam lucrand si cooperand: tari, companii si, mai presus de toate, oameni".
Problema nu se limiteaza doar la consumul uman de apa: 8% din apa dulce consumata la nivel mondial este utilizata pentru producerea energiei electrice, in timp ce 8% din productia mondiala de energie este folosita pentru pomparea, transportul si tratarea apei.
In acest scop, Carlos Jiménez Renjifo, secretar al Spaniei la Centrul Regional de Informare al Natiunilor Unite pentru Europa de Vest (UNRIC), a subliniat interdependenta dintre apa si energie si a adaugat: „Consumul ambelor resurse limitate continua sa creasca si ne apropiem de un punct critic: in 2035, consumul de energie la nivel mondial va creste cu 50%, iar consumul de apa in sectorul energetic va creste cu 85%. Cu toate acestea, solutia nu poate sta in reducerea rezervelor de apa pentru generarea de energie electrica si, astfel, imbunatatirea accesului la apa pentru ca astfel ar creste si mai mult dificultatile in generarea energiei. Chiar intr-un scenariul si mai sumbru, am putea rezolva cele doua probleme cu costul mediului inconjurator. Ar trebui infiintat un plan transversal pentru a profita de punctele forte ale diferitelor sectoare".
Activitatile Fundatiei We Are Water de Ziua Mondiala a Apei s-au desfasurat in 13 tari printre care Spania, Portugalia, Bulgaria, Argentina, China, Marea Britanie, Brazilia si India.
Principala activitate, a carui mesaj este „Cu ajutorul tau, putem obtine o distribuire corecta a apei", include o harta murala a lumii cu puncte de culoare gri care se vor umple cu picaturi de apa in urma fiecarei mici donatii din partea oamenilor. Obiectivul este acela de a acoperi intreaga suprafata a planetei cu apa, astfel aparand dreptul omului la aceasta resursa, drept inaccesibil pentru milioane de oameni.
De exemplu, in Franta, evenimentul a avut loc in centrul comercial parizian Carrousel du Louvre. In Bulgaria, evenimentul a avut loc loc in timpul Expo Bath Sofia si a fost insotit de o expozitie de fotografie. In Praga, Centru Chodov, cel mai mare centru comercial impreuna cu un alt spatiu situat in centrul capitalei cehe au gazduit acest eveniment. In Portugalia, Roca Lisboa Gallery au gazduit aceasta actiune alaturi de doua conferinte pe aceasta tema.
In Spania, evenimentul a avut loc simultan in Roca Madrid Galeria, in centrul comercial Madrid Xanadú, in Roca Barcelona Gallery si in FNAC din centrul comercial Las Arenas din Barcelona. In acest ultim spatiu s-a amenajat de asemena un centru de joaca pentru copii dimineata, iar dupa-amiaza au fost proiectate scurt metraje ale castigatorilor festivalului We Art Water Film.
Toate evenimentele organizate cu ocazia zilei de 22 martie pot fi vizualizate pe harta Zilei Mondiala a Apei 2014, pe care o puteti gasi pe www.wearewater.org.
***
Despre Fundatia We Are Water
Despre Fundatia We Are Water
Fundatia We Are Water este o initiativa a Roca si are doua obiective principale. Primul este acela de a atrage atentia si de a incuraja opinia publica si institutiile sa reflecteze cu seriozitate asupra nevoii de a crea o noua cultura a apei, care sa permita administrarea corecta si durabila a resurselor de apa din intreaga lume.
Cel de-al doilea obiectiv este implementarea a diverse actiuni menite sa atenueze efectele negative ale lipsei de resurse adcvate de apa. Ariile de activitate ale Fundatiei includ interventii in dezvoltarea infrastructurii, educatie, sanatate si cercetare in cele mai defavorizate zone ale lumii. Fundatia are in prezent in desfasurare patru proiecte in Ecuador, India, Brazilia si Bolivia si colaboreaza cu prestigioase organizatii internationale, precum Educatie Fara Frontiere, Intermón Oxfam, Unicef si Fundatia Vicente Ferrer.
Despre Roca
Roca este o companie specializata in design, productie si distributie de produse pentru baie, precum si placi ceramice si solutii de acoperire pentru pereti, utilizate in arhitectura, constructii si design interior.
Compania are 20600 de angajati si 76 de unitati de productie, fiind prezenta in peste 135 de tari din intreaga lume.
Avand capital integral spaniol, Roca este lider de piata in Europa, America Latina, India si Rusia. Este, de asemenea, un important jucator pe pietele din China si restul Asiei, precum si in Africa si Orientul Mijlociu. Roca este liderul la nivel mondial in sectorul sau de business.