Fiecare dintre noi poate contribui la un mediu mai curat, cu un obicei simplu, în fiecare zi: colectarea selectivă a deșeurilor – acesta este mesajul proiectului ”Azi pentru Mâine”, menit să informeze și să implice românii în acțiuni de colectare selectivă și reciclare. Inițiat de Asociatia CSR Nest și finanțat de Fundația Coca-Cola, proiectul ”Azi pentru Mâine” ia startul pe litoral și va continua toamna aceasta în școli din București și 5 județe din sudul țării. 
 
Vara aceasta, litoralul devine ”verde”: timp de trei luni, proiectul ”Azi pentru Mâine” se va desfășura pe plajele din Mamaia, Eforie Nord si Sud, Venus și Saturn, prin acțiuni de colectare selectivă ce vor acoperi aproape 17 km de plajă, de informare a turiștilor cu privire la problema deșeurilor de ambalaje și la soluția reciclării dar și prin furnizarea de infrastructură necesară colectarii selective a deșeurilor către operatorii HORECA din aceste statiuni. 
 
Acțiunile de pe litoral sunt doar un pas al demersului de conștientizare inițiat de Asociatia CSR Nest și sprijinit de Fundația Coca-Cola: toamna aceasta, proiectul va ajunge în 32 de școli din București și județele Călărași, Constanța, Dâmbovița, Dolj și Vâlcea și își propune să informeze și să implice peste 25.000 de elevi, părinți și profesori în ceea ce privește colectarea selectivă și reciclarea. 
 
”Azi pentru Mâine” este îndemnul Coca-Cola și al partenerilor noștri de a lua atitudine față de o problemă reală și apăsătoare – cea a deșeurilor de ambalaje – și a acționa, prin câteva obiceiuri simple, precum colectarea separată a deșeurilor, pentru un viitor mai curat și mai bun cu generațiile care vin după noi. Coca-Cola știe că succesul în afaceri trebuie să se construiască sustenabil, de aceea, ne preocupă drumul pe care îl parcurg ambalajele, după ce ajung la consumatori. Din această preocupare s-a născut viziunea noastră globală, O lume fără deșeuri. Punctul central este obiectivul asumat anul trecut: ca până în 2030 să ajutăm la colectarea și reciclarea unei cantități de ambalaje echivalente cu cea pe care o punem pe piață.” Mihaela Niță, Corporate & Government Affairs Manager, Coca-Cola România. 
 
”Educația privind importanța reciclării și a colectării selective este primul pas în adoptarea unui comportament responsabil față de mediul înconjurător. Prin proiectul ”Azi pentru Mâine” ne dorim să dublăm campaniile de informare și conștientizare cu acțiuni concrete de colectare selectivă, menite să întărească și mai mult mesajul că grija față de mediu este o responsabilitate care ține de fiecare dintre noi.”  Sergiu Sebesi, Președintele Asociației CSR Nest.
 
 
Ca parte a angajamentului său global, O lume fără deșeuri, Compania Coca-Cola lucrează pe plan local alături de Coca-Cola HBC România pentru gestionarea responsabilă a problemei deșeurilor de ambalaje. Compania investește în susținerea obiectivului de colectare 100%, cu scopul de a-i ajuta pe consumatori să înțeleagă ce, cum și unde să recicleze. Coca-Cola susține colectarea de ambalaje în întreaga industrie, inclusiv de sticle și doze de la alte companii. Totodată, pentru a-și atinge obiectivul, Coca-Cola produce sticle mai bune, fie prin creșterea procentului de material reciclat din componența acestora, fie prin folosirea rășinilor pe bază de plante, fie prin reducerea cantității de plastic din fiecare ambalaj. În România, 100% din ambalajele puse pe piață de către companie sunt reciclabile. 
 
Proiectul se desfășoară cu sprijinul partenerilor locali, ONG Mare Nostrum (Constanța), Asociația Today’s Future (județele Dolj, Vâlcea), GEAC (Municipiul București și județele Dâmbovița și Călărași) și GreenPoint Management.

***
Despre Compania Coca-Cola
Coca-Cola este o companie pentru toți, care oferă consumatorilor din peste 200 de țări mai mult de 500 de mărci de băuturi răcoritoare. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul nostru include câteva dintre cele mai valoroase mărci la nivel global, precum băuturile pe bază de plante AdeZ, ceaiul verde Ayataka, apele Dasani, sucurile și nectarurile Del Valle, Fanta, cafeaua Georgia, ceaiurile și cafelele Gold Peak, Honest Tea, smoothie-urile și sucurile innocent, sucurile Minute Maid, băuturile pentru sportivi Powerade, sucurile Simply, smartwater, Sprite, vitaminwater și apa de cocos Zico. Ne adaptăm în mod constant portofoliul, începând cu reducerea zahărului din băuturile noastre, până la dezvoltarea unor produse noi, inovatoare. Totodată, lucrăm pentru a ne reduce impactul asupra mediului prin reaprovizionarea cu apă a surselor noastre și prin promovarea reciclării. Împreună cu partenerii noștri de îmbuteliere, avem peste 700.000 de angajați, oferind oportunități economice comunităților locale din întreaga lume. 
 
În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor financiare din 2015, prezenţa acestui sistem pe piaţa locală generează o valoare adăugată de 448 milioane de euro, echivalentul a 0,3% din PIB.
 
 
Despre Asociația CSR Nest
Asociația CSR Nest este o organizaţie românească, cu caracter apolitic, non-profit, non-discriminatoriu pe criterii sociale, religioase, sexuale, etnice, de naţionalitate sau filosofice, supusă legislaţiei române în vigoare, înfiinţată în anul 2010. Misiunea Asociaţiei este aceea de a oferi soluţii şi servicii atât sectorului neguvernamental cât şi celui corporatist prin promovarea responsabilităţii sociale în rândul societăţii civile şi al companiilor. De asemenea, asociaţia îşi mai propune să contribuie la progresul social şi cultural, educaţional şi turistic al României precum si la promovarea unui comportament responsabil fata de mediu.