● Asociaţia Alucro dă startul unei noi ediţii a campaniei ExtravaCANza, prin care îi implică pe turiştii care îşi petrec vacanţă pe litoral în curăţarea plajelor, prin colectarea dozelor din aluminiu folosite. ● Campania ExtravaCANza se desfăşoară în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în perioada 5-7 iulie | 12-14 iulie | 19-21 iulie, pe Plaja Cleopatra din  staţiunea Mamaia. ● În prima săptămâna a campaniei, organizatorii vor face magie şi vor transforma dozele din aluminiu colectate de turişti în premii precum doze de bături, pahare de cafea cu capac, tricouri, saltele gonflabile şi vouchere de cumpărături.
 
Asociaţia Alucro desfăşoară în luna iulie o nouă ediţie a campaniei ExtravaCANza, prin care în fiecare an îi motivează pe turiştii aflaţi în vacanţă să contribuie la menţinerea unor plaje curate, prin colectarea dozelor din aluminiu folosite. Scopul campaniei este de acela de a responsabiliza populaţia în ceea ce priveşte colectarea selectivă a deşeurilor şi păstrarea locurilor de vacanţă curate.
 
„În momentul de faţă, când legislaţia în materie de deşeuri de ambalaje este într-o continuă modificare şi targetul de reciclare la nivel de ţară a crescut, este momentul ideal să informăm şi să obişnuim oamenii că reciclarea nu este o modă, ci o necesitate. ExtravaCANza oferă suportul necesar turiştilor aflaţi pe litoral, pentru a contribui la menţinerea unor plaje curate şi a avea o vacanţă placuta. Premiile pe care le oferim reprezintă o mică răsplată oferită celor care vin cu doze goale la noi, scopul fiind acela de a-i obişnui să facă asta în mod curent, în reţeaua de aparate EcoCan existente în magazinele Auchan şi Penny.” Declară Adina Magsi, Director General Asociaţia Alucro
 
Ediţia din acest an se desfăşoară pe parcursul a trei sfârşituri de săptămână, în zilele 5-7 iulie, 12-14 iulie şi 19-21 iulie, pe Plaja Cleopatra din staţiunea Mamaia. Pentru fiecare cinci doze colectate, turiştii vor putea primi în schimb o doză de suc, bere sau apă minerală. Turiştii care vor reuşi să colecteze mai mult de 20 de doze goale se vor putea bucura de premii pe care le pot folosi chiar şi după terminarea vacanţei. 
• 5 doze goale = o doză suc / bere / apă minerală
• 20 doze goale = pahar de cafea cu capac
• 30 doze goale = tricou Every Can Counts
• 40 doze goale = saltea gonflabilă
• 50 doze goale = voucher Penny în valoare de 50 lei

Campania ExtravaCANza se desfăşoară sub umbrelă programului  european dedicat colectării şi reciclării dozelor din aluminiu, Every Can Counts, desfăşurat în România de Asociaţia Alucro. 
 

„Credem în puterea noastră de a schimba paradigma în domeniul gestionării deşeurilor de ambalaje, primul pas fiind derularea unor acţiuni de conştientizare menite să asigure sustenabilitate pe termen lung, aşa cum este cazul campaniei ExtravaCANza.”
Declară Adela Lazar, General Manager GreenPoint

***
Organizator: Asociaţia Alucro, Every Can Counts România
Parteneri:  Can Pack Recycling, Bergenbier, Coca Cola HBC, Penny Market, GreenPoint
Parteneri media: Radio Vacanţa,  Mesager de Constanţa, Constănţeanul, EcoMagazin, Ionutcoman.ro, Romania Pozitivă, Ştiri.ONG, Cristeriul.ro
 
Despre Every Can Counts Romania: Alucro este singura asociaţie non profit din România care desfăşoarp proiecte de mediu  ce vizează exclusiv colectarea selectivă şi reciclarea dozelor din aluminiu. Cu o bogată experienţă acumulată în cei peste 9 ani de activitate, Asociaţia a implementat în ţara noastră platforma europeană Every Can Counts care se desfăşoară în prezent în 15 ţări. Toate proiectele noastre transpuse în practică au o contribuţie decisivă la îmbunătăţirea obligaţiilor de reciclare la nivel naţional, adresându-ne unor categorii diverse de parteneri precum companii, instituţii de învăţământ, HORECA, dar şi publicului larg. Mai multe detalii pe www.everycancounts.ro.