Prima etapă a proiectului „Azi pentru Mâine”, desfășurată vara aceasta pe litoral, prin acțiuni de colectare selectivă a deșeurilor, s-a încheiat cu rezultate încurajatoare: peste 7.000 kilograme de deșeuri colectate separat, 130 de voluntari implicați în curățarea plajelor și în multiple activități de informare și 32 de protocoale de colaborare semnate cu operatori din HoReCa pentru protejarea mediului înconjurător. Proiectul inițiat de Asociatia CSR Nest și finanțat de Fundația Coca-Cola va continua toamna aceasta în școli din București și 5 județe din sudul țării.
 
La începutul verii, Asociația CSR Nest și Fundația Coca-Cola și-au propus ca în urma turiștilor de pe litoral să rămână mai multe amintiri plăcute din vacanță, decât deșeuri ajunse pe nisip sau în mare. Acesta este motivul pentru care, vara aceasta, un număr important de operatori economici și de turiști au devenit mai responsabili față de mediu, participând la colectarea separată a deșeurilor pe aproape 17 kilometri de plajă din Mamaia, Eforie Nord și Sud, Venus și Saturn. 
 
În cadrul proiectului desfășurat timp de 3 luni, mai mult de 50 de operatori economici din zonă au fost consiliați cu privire la măsurile pe care le pot lua pentru protejarea mediului iar 32 dintre aceștia au semnat protocoale de colaborare, fiindu-le oferite si infrastructura pentru colectarea selectivă a deșeurilor din ambalaje. 
 
În aceeași perioadă, aproape 50.000 de turiști au fost informați cu privire la problema deșeurilor de ambalaje, la măsurile pe care le pot lua pentru a se bucura de plaje curate și la soluția colectării separate pentru reciclare, pe care fiecare o poate transforma într-un obicei zilnic. Mai mult, mesajul proiectului „Azi pentru Mâine” a ajuns la peste 7 milioane de persoane, prin intermediul unei campanii de promovare la radio.

„Azi pentru Mâine” este un proiect de informare și implicare a publicului în colectarea selectivă a deșeurilor. Proiectul se înscrie în viziunea globală a Companiei Coca-Cola, O lume fără deșeuri, al cărei punct central este obiectivul de a ajuta la colectarea și reciclarea unei cantități de ambalaje echivalentă cu cea pusă pe piață de companie, până în 2030. 
 
„Rezultatele primei etape a proiectului „Azi pentru Mâine” ne demonstrează că oamenilor le pasă de viitorul lor și al copiilor lor. Le mulțumim pentru implicare tuturor celor care au înțeles că gesturi simple pe care le facem azi, precum colectarea separată și reciclarea, pot însemna un ”mâine” mai bun pentru noi toți. Proiectul de pe litoral ne încurajează să mergem mai departe, cu noi inițiative.” Constantin Bratu, Public Affairs & Communication Manager, Coca-Cola România. 
 

„Acțiunile din această vară au reprezentat doar o primă etapă a proiectului „Azi pentru Mâine”. Începând cu această toamnă, alături de Fundația Coca-Cola, vom continua proiectul în mai multe școli din București și din țară, deoarece copiii sunt foarte receptivi la mesajele cu privire la colectarea selectivă și reciclare și pot duce mai departe aceste bune practici în familiile lor.”
Sergiu Sebesi, Președintele Asociației CSR Nest. 

Pasul următor: educația despre colectare și reciclare va ajunge la elevii din 33 de școli toamna aceasta
A doua etapă „Azi pentru Mâine” - Proiectul Azi pentru Mâine în Școală, ediția 2019 – începe în această toamnă în 33 de școli din București și din alte 5 județe ale țării. Proiectul include 7 școli din București, câte 5 din județele Vâlcea, Dolj, Constanța și Dâmbovița și 6 școli din județul Călărași.

Peste 25.000 de elevi, părinți și profesori vor afla de la voluntarii proiectului informații despre colectarea separată a deșeurilor și despre reciclare. Ei vor participa la workshop-uri și activități interactive, pentru a înțelege cu adevărat importanța protejării mediului prin colectarea separată și reciclare. Mai mult, școlile vor fi dotate cu echipamente specifice, cum ar fi pubele și containere de colectare selectivă.

Ca parte a angajamentului său global, O lume fără deșeuri, Compania Coca-Cola lucrează pe plan local alături de Coca-Cola HBC România pentru gestionarea responsabilă a problemei deșeurilor de ambalaje. Compania investește în susținerea obiectivului de colectare 100%, cu scopul de a-i ajuta pe consumatori să înțeleagă ce, cum și unde să recicleze. Coca-Cola susține colectarea de ambalaje în întreaga industrie, inclusiv de sticle și doze de la alte companii. Totodată, pentru a-și atinge obiectivul, Coca-Cola investește constant în îmbunătățirea ambalajelor utilizate, cum ar fi initiațivele deja implementate: folosirea rășinilor pe bază de plante în componența ambalajelor PET sau reducerea cantității de plastic utilizate pentru fiecare ambalaj. În România, 100% din ambalajele puse pe piață de către companie sunt reciclabile. 
 
Proiectul Azi pentru Mâine se desfășoară cu sprijinul partenerilor locali, ONG Mare Nostrum (Constanța), Asociația Today’s Future (județele Dolj, Vâlcea), GEAC (Municipiul București și județele Dâmbovița și Călărași) și GreenPoint Management.
 
Despre Asociația CSR Nest
Asociația CSR Nest este o organizaţie românească, cu caracter apolitic, non-profit, non-discriminatoriu pe criterii sociale, religioase, sexuale, etnice, de naţionalitate sau filosofice, supusă legislaţiei române în vigoare, înfiinţată în anul 2010. Misiunea Asociaţiei este aceea de a oferi soluţii şi servicii atât sectorului neguvernamental cât şi celui corporatist prin promovarea responsabilităţii sociale în rândul societăţii civile şi al companiilor. De asemenea, asociaţia îşi mai propune să contribuie la progresul social şi cultural, educaţional şi turistic al României precum si la promovarea unui comportament responsabil fata de mediu.
 
Despre Fundația Coca-Cola
Fundația Coca-Cola reprezintă ramura filantropică globală a Companiei Coca-Cola. Încă de la începuturile sale în 1984, Fundația a acordat peste 1 miliard de dolari în granturi și subvenții pentru sprijinirea inițiativelor dedicate construirii și dezvoltării de comunități sustenabile în întreaga lume. Pentru mai multe informații despre Fundația Coca-Cola vă invităm să accesați www.coca-colacompany.com/our-company/the-coca-cola-foundation.
 
Despre Compania Coca-Cola
Coca-Cola este o companie pentru toți, care oferă consumatorilor din peste 200 de țări mai mult de 500 de mărci de băuturi răcoritoare. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul nostru include câteva dintre cele mai valoroase mărci la nivel global, precum băuturile pe bază de plante AdeZ, ceaiul verde Ayataka, apele Dasani, sucurile și nectarurile Del Valle, Fanta, cafeaua Georgia, ceaiurile și cafelele Gold Peak, Honest Tea, smoothie-urile și sucurile innocent, sucurile Minute Maid, băuturile pentru sportivi Powerade, sucurile Simply, smartwater, Sprite, vitaminwater și apa de cocos Zico. Ne adaptăm în mod constant portofoliul, începând cu reducerea zahărului din băuturile noastre, până la dezvoltarea unor produse noi, inovatoare. Totodată, lucrăm pentru a ne reduce impactul asupra mediului prin reaprovizionarea cu apă a surselor noastre și prin promovarea reciclării. Împreună cu partenerii noștri de îmbuteliere, avem peste 700.000 de angajați, oferind oportunități economice comunităților locale din întreaga lume. 
 
În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor financiare din 2018, prezenţa acestui sistem pe piaţa locală generează o valoare adăugată de 594 milioane de euro, echivalentul a 0,29% din PIB.