Anul acesta a luat naștere Ethics Streetwear, un brand românesc axat pe sustenabilitate și valorile transmise dintr-o generație în alta prin tot ceea ce înseamnă artă și cultură stradală. Ethics Streetwear își propune să ofere constant articole vestimentare aflate la polul opus al modei rapide, având grijă de mediul înconjurător și de comunitatea din care facem parte.
 
Dar, mai exact, ce face diferit? Ethics Streetwear nu lucrează cu stocuri. Un articol vestimentar este produs atunci când acesta este comandat pe site și, astfel, evităm orice posibil waste al materialelor sau prezența unui stoc masiv dintr-un model care este posibil să nu aibă succesul scontat. Hainele sunt croite din bumbac organic, care a fost cules într-un mod responsabil, cu un impact dăunător cât mai redus asupra mediului. Dacă este nevoie să folosirea poliesterului, acesta va fi întotdeauna unul reciclat. 
 
De asemenea, Ethics Streetwear lucrează cu furnizori care se potrivesc cu ADN-ul brand-ului. Din 2020, Ethics Streetwear îți propune livrarea coletelor și cu bicicleta, cel puțin în București, urmând ca acest model să fie replicat în toate orașele României în care acest lucru va fi posibil. Brand-ul își propune sa ofere publicului produse care să reziste în timp, dar care să aibă o amprentă redusă asupra naturii și în procesul de producție. De aceea, vizualurile hainelor sunt imprimate direct în țesătură sau brodate, acestea conferind longevitatea pe care ne-o dorim.
 
Totodată, Ethics Streetwear vrea să ofere ceva înapoi comunității care i-a inspirat și care se află la bazele creării brand-ului. Fiecare colecție este concepută în colaborare cu câte un ilustrator român, aflat fie la început de drum, fie fiind deja cunoscut pentru inspirația pe care ne-o oferă. Primele două colecții, ”The Basics” și ”The Myths” au fost realizate împreună cu Fs303, illustrator român stabilit în Madrid.
 
Investiția inițială a fost de aproximativ 5.000 de euro, iar planurile de viitor sunt reprezentate de extinderea către piețe noi, din comunitatea europeană.
 

”Ethics este visul oricui de a face bine. Este momentul în care te-ai hotărât să nu mai aștepți și să schimbi chiar tu ceva. Reprezintă curajul de a-ți asuma responsabilitatea și nebunia frumoasă de a încerca să inspiri viața din jurul tău. Este secunda în care ți-ai ascultat sufletul și în care n-ai calculat riscul. Pentru că niciun lucru minunat n-a apărut fără ca visul să capete forma realității”,
spune Alin Geonea, fondator al Ethics Streetwear.

Anul 2020 promite două noi colecții și produse care să transmită mai departe promisiunea de a oferi haine care să inspire generații, dar care să și reziste în timp, contribuind astfel la asigurarea unei lumi mai bune și mai puțin poluate, de care să ne putem bucura mulți ani de acum încolo.