Va invitam sa sustineti HOSPICE Casa Sperantei in campanie oferind spatiu publicitar si punand la dispozitie canalele d-voastra de comunicare pentru promovarea acestei campanii. Impreuna putem sa construim centrul HOSPICE din capitala care va ingrijii in fiecare an peste 2000 de persoane dragi de langa noi!
 
Legea sponsorizarii, prea putin utilizata pentru a sustine cauzele umanitare, informeaza EY Romania 
Legea sponsorizarii exista de 19 ani fara sa i se fi facut suficienta publicitate. Aceasta, (impreuna cu Codul Fiscal) permite societatilor sa ofere sponsorizari organizatiilor de caritate de exemplu, si sa beneficieze de facilitati fiscale in anumite limite. Insa putine companii cunosc aceste prevederi si prea putine aleg sa se foloseasca de acesta lege pentru a sustine cauze umanitare care se bazeaza pe sustinerea comunitatilor in care opereaza.
 
Cheltuiala cu sponsorizarea nu este deductibila dar poate genera un credit fiscal, care reduce impozitul de plata cu suma integrala a sponsorizarii oferite, daca aceasta suma este mai mica decat: 0,3% din cifra de afaceri si 20% din impozitul pe profit de plata.
Conform datelor centralizate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), doar 12% dintre firmele care au obtinut profit in 2011 au optat pentru directionarea a 20% din impozitul pe profit catre organizatiile neguvernamentale.
 
ONG-urile au primit 463,7 milioane de lei (103,59 mil. Euro) in 2011, potrivit ANAF. Totusi, entitatile neguvernamentale ar fi putut incasa circa 440 de milioane de Euro, daca toate companiile din Romania, care au avut castiguri brute de 58,1 miliarde de lei (12,98 mld. Euro) in 2011, ar fi decis sa le acorde 20% din impoziul pe profit, dupa un calcul efectuat de situl de stiri altreileasector.ro.
 
Cunoscand acest aspect practic, Fundatia HOSPICE Casa Sperantei, cel mai mare ONG medical din Romania care ofera servicii paliative gratuite bolnavilor incurabili a lansat cu sprijinul EY, cunoscuta firma de audit si consultanta de pe piata romaneasca, o campanie de informare cu privire la aceasta prevedere in randul companiilor din Romania.
 
Campania, care foloseste diverse canale si medii de comunicare, de la print la spoturi TV, a fost conceputa si realizata de agentia de publicitate WoPA si a beneficiat de participarea, pro bono, a fotografului Nicolae Cosniceru, a casei de productie VAFA Production si a agentiei de media Aleea Media.
 
Doamna Miruna Enache, Tax Partner la EY Romania considera ca "Facilitatea fiscala acordata prin mecanismul de credit fiscal permite practic sponsorului sa plateasca efectiv suma respectiva nu in contul impozitului pe profit, ci catre o organizatie non-profit, ca HOSPICE.
Pentru a fi inclus in calculul impozitul pe profit de pe anul respectiv, contractul de sponsorizare trebuie incheiat inainte de sfarsitul anului calendaristic iar plata trebuie de asemenea efectuata pana la finele anului."
 
Un proiect foarte mare care a beneficiat in mod direct de aceasta lege este noul centru HOSPICE din Bucuresti. Centrul este in plina constructie si mai are nevoie de 900.000 de euro pentru a fi operational (suma acopera cheltuielile de constructie, finisare si echipare, dar si costurile de functionare, pregatire teoretica si clinica a personalului si de salarizare a acestuia pentru primele 9 luni de functionare). 
 
Noul centru HOSPICE va fi dotat cu 30 de paturi care vor permite efectuarea a 700 de internari in fiecare an. In plus, centrul va asigura gratuit 8000 de consultatii, 11.000 de vizite la domiciliu si 5000 de intrari in centrul de zi, anual, pentru cei diagnosticati cu boli incurabile.
 
Pentru acest proiect fundatia HOSPICE Casa Sperantei inca mai are nevoie de fonduri, bani care pot veni de la companiile din comunitatile locale folosind legea sponsorizarii.
 
Pentru a facilita intelegerea procedurilor legale, EY, a intocmit un exemplu simplificat:
O societate are un profit impozabil de 100.000 Euro la sfarsitul anului 2013 si o cifra de afaceri de 1,5 milioane Euro. Impozitul pe profit de plata se ridica la 16.000 Euro (cu plata finala urmand a se efectua in 2013). Daca societatea are cheltuieli de sponsorizare de pana la 3.200 Euro in 2013 (care nu au impact asupra profiturilor impozabile ale societatii), impozitul ar putea fi redus la 12.800 Euro. Astfel, societatea sponsorizeaza cu pana la 3.200 Euro pe durata anului fara un impact advers asupra fluxului de numerar sau alte costuri suplimentare.
 
                                      
***
HOSPICE Casa Sperantei (www.hospice.ro) este cea mai mare organizatie medicala non-profit din Romania care asigura gratuit servicii de ingrijire paliativa pentru copii si adulti cu boli terminale in Bucuresti, Brasov, Fagaras si Zarnesti.
 
Ingrijirea paliativa este ingrijirea menita sa amelioreze calitatea vietii pacientilor si familiilor acestora, atunci cand se confrunta cu probleme asociate bolilor amenintatoare de viata, prin prevenirea si inlaturarea suferintei, prin identificarea precoce, evaluarea si tratamentul durerii si al altor probleme de natura fizica, sociala, psiho-emotionala si spirituala. (dupa Definitia Organizatiei Mondiale a Sanatatii, 2002)
 
HOSPICE asigura gratuit, de 21 ani, servicii de ingrijire paliativa pentru copii si adulti cu boli incurabile si a fost desemnata ca fiind centru de excelenta pentru Europa de Sud Est.
 
Media Contact:
Daniel A. Bujorean, Coordonator National de PR,  daniel.bujorean@hospice.ro, 0733 553 402
Pentru fotografii si clipuri video despre activitatea HOSPICE accesati www.hospice.ro/media