Salvați Copiii România își intensifică intervenția umanitară în comunitățile vulnerabile oferind 1.000 de kituri de hrană, printr-un demers susținut de Carrefour România, cu sprijinul Green PC Ambalaje. Salvați Copiii România va asigura livrarea, în următoarele zile, a peste 14.000 de produse greu perisabile ce vor ajunge la familii dezavantajate din toată țara. Conform statisticilor din raportul anual Salvați Copiii, 2019, peste 33% dintre copiii din România trăiesc sub pragul sărăciei și peste 150.000 de copii adorm flămânzi. 
 
Contribuția alimentației este extrem de importantă pentru o dezvoltare armonioasă a celor mici, începând din perioada de sarcină a mamei și continuând cu perioada copilăriei timpurii. Dezvoltarea copiilor și a capacității de concentrare sunt strict legate de nutriție și de aportul de substanțe din hrana pe care o primesc.
 
Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România, a precizat: ”Pandemia cauzată de SARS-CoV2 constituie un risc crescut pentru femeile însărcinate, nou-născuții și copiii de vârste școlare din comunitățile vulnerabile, cu acces îngreunat la servicii medicale și sociale. Salvați Copiii România a intensificat în această perioadă intervenția în comunitățile rurale, asigurând atât servicii de asistență socială și medicală, cât și sprijin material. Iar astăzi, cu sprijinul Carrefour, susținem în continuare familiile aflate în situații dificile, oferindu-le Cutia cu bucurie, un strop de speranță și ajutor în aceste vremuri  greu încercate”.
 
Cutia cu Bucurie este un proiect al Carrefour, cu sprijinul Green PC Ambalaje pentru producția cutiilor, ce asigură necesarul de hrană pentru cel puțin 2 săptămâni, pentru o familie cu 3 persoane. Fiecare kit de hrană conține produsele de bază, precum: ulei, făină, mălai, orez, zahăr, griș, paste, bulion, biscuiți, lapte uht, cereale, conservă de fructe, conservă de carne, iar, în plus, are rolul de a oferi un zâmbet beneficiarilor, prin designul și mesajele special concepute de poetul modern Iv Cel Naiv. Prin eforturile comune, zilele acestea, Cutia cu bucurie va ajunge în căminele a peste 1.000 de familii din 15 județe, care, mai presus de ajutorul pe care îl primesc, vor primi astfel un cadou împachetat cu grijă.
 
Cele 1.000 cutii au fost asamblate cu ajutorul voluntarilor din magazinele Carrefour din toată țara, iar în București și-au oferit suportul la împachetări ambasadori Salvați Copiii precum Amalia Năstase, Anca Sînă-Serea și Sonia Argint-Ionescu. Cutiile cu alimente vor fi distribuite în comunități de către echipa de specialiști Salvați Copiii formată din asistenți medicali și asistenți sociali, ce susțin mamele, gravidele și copiii sub 5 ani, în cadrul programului Sănătatea mamei și a copilului în zonele rurale defavorizate. 
 
”Unul dintre angajamentele Carrefour, prin filosofia globală Act For Food, este ca generațiile tinere să le spună părinților că astăzi mănâncă mai bine decât ieri. În România există, însă, familii vulnerabile care nu au acces la alimentație corespunzătoare, care se confruntă cu fenomenul de malnutriție și ai căror copii au nevoie de hrană pentru a putea învăța. Prin acest demers, le stăm alături oferindu-le necesarul de alimente pentru debutul anului școlar, ajutându-i, astfel, să-și păstreze energia pentru lecții și să se bucure de un nou început.” a adăugat Anca Damour, Executive Board Member Carrefour România.
 
Salvați Copiii România a dezvoltat un model integrat de intervenție comunitară, prin care a oferit servicii complexe pentru 46.595 de gravide, mame tinere și copii din 59 de comunităţi rurale dezavantajate din țară. Organizația a continuat și în acest an programul de intervenție comunitară, în condițiile în care pandemia cauzată de SARS-CoV2 pune în risc suplimentar categoriile vulnerabile, gravidele și nou-născuții prematur sau cu patologii grave. 
 
În fiecare an, peste 7.500 de beneficiari din 42 de comunități defavorizate (din județele Argeș, Botoșani, Brașov, Caraș-Severin, Constanța, Dolj, Hunedoara, Iași, Mureș, Neamț, Prahova, Suceava, Timiș și Vaslui) accesează programul de intervenție al Salvați Copiii, dintre care:
- 2.500  de copii 0-5 ani
- 2.000 de mame tinere (133 sub 18 ani)
- 500 de gravide (90 sub 18 ani) 
- 2.500 de adolescenți și părinți
 
***
De 30 de ani, Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în beneficiul copilului din România. Expertiza și complexitatea proiectelor la nivel național fac din organizație o instituție socială esențială, al cărei rol este medierea între societatea și autoritatea publică, în beneficiul copilului. În trei decenii de activitate, Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. Salvați Copiii și-a asumat rolul de supraveghere vigilentă a autorităților publice, în așa fel încât acestea să implementeze politici publice de durată care să corecteze cauzele care duc la vulnerabilizarea copiilor. 
 
Totodată, organizația a reușit să creeze rețele active de solidaritate, prin încurajarea responsabilității sociale a companiilor și a societății, în sens larg. În calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt trataţi şi producerea schimbărilor imediate şi de durată în viaţa acestora. În cei 30 de ani de activitate, peste 2.200.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.

Despre Carrefour
Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 360 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store și cu o rețea prezentă în 36 de orașe.
 
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, s-a lansat Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România. Creat în 2019, Deschidem Vinul Românesc este un program pe termen lung, de susținere a producătorilor locali de vinuri prin care Carrefour își propune să așeze vinul românesc pe harta internațională a vinurilor și să-l transforme într-un brand de țară. Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Iar în 2020, Carrefour a introdus în premieră în România, eticheta “în conversie la bio” prin care promovează produsele crescute de fermierii din program. Aceste inițiative aduc mai aproape de consumatori producătorii români și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
 
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară, adresat limitării cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume de sezon.