close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



InfoNatura2000 - campanie nationala de constientizare



| Organizator:
    Centrul National pentru Dezvoltare Durabila
| Categorie:
    Impact
| Problema de fond
    Pana la aceasta campanie nationala se derulasera mai ales actiuni de informare locale sau regionale cu privire la Natura2000. Era necesar sa fie transmise informatii corecte, complete si accesibile cu privire la ceea ce inseamna Natura 2000, sa fie organizate dezbateri si sa fie cunoscute opiniile publicului la nivel national. Aceste nevoi erau mentionate in documente oficiale precum Strategia nationala de constientizare a publicului privind reteaua Natura 2000 (2007) si Strategia nationala privind conservarea biodiversitatii 2011-2020. In plus, in cadrul proiectului a fost realizata o Strategie de comunicare publica pentru fundamentarea campaniei (2010) si un Studiu sociologic la nivel national (2012) pentru aflarea nevoilor publicului si gasirea canalelor, metodelor si solutiilor de comunicare optime.

| Scopul proiectului
    Scopul a fost conservarea biodiversitatii in siturile Natura 2000 si adoptatea unor atitudini pozitive fata de situri. Obiective propuse: cresterea gradului de constientizare al autoritatilor, specialistilor si publicului larg cu privire la conservarea biodiversitatii; cresterea capacitatii institutionale pentru implementarea legislatiei pentru conservarea biodiversitatii; cresterea vizibilitatii in media a subiectelor referitoare la biodiversitate si Natura 2000. Proiectul a avut o abordare unitara iar indeplinirea obiectivelor a fost evaluata prin cercetari sociologice si analiza media.

InfoNatura2000 - campanie nationala de constientizare InfoNatura2000 - campanie nationala de constientizare InfoNatura2000 - campanie nationala de constientizare

| Aria geografica
    Toate cele 41 de judete ale Romaniei

| Rezumat
    Desfasurarea unei campanii nationale de constientizare era o necesitate ca urmare a declararii in 2007 a 381 de situri Natura 2000 (18% din suprafata Romaniei). Lipsa informarii asupra rolului si beneficiilor aduse de Natura 2000, regulilor de administrare si a importantei conservarii biodiversitatii in aceste zone, mesajele seci, lipsa implicarii factorilor locali in desemnarea siturilor a generat reactii ostile ale autoritatilor locale, comunitatilor, mediului de afaceri si greseli in aplicarea legislatiei. Obiectivele vizate au fost constientizarea factorilor interesati, cresterea capacitatii institutionale si a vizibilitatii in media a retelei Natura 2000. Activitatile au inclus 8 sesiuni de instruire, 9 evenimente de constientizare, realizarea unui serial documentar si a primelor volume de constientizare despre Natura 2000 in Romania, elaborarea Manualului pentru evaluarea adecvata a impactului si a Strategiei nationale de constientizare a publicului, semnarea a 5 acorduri de parteneriat pentru schimb de informatii in 7 situri, realizarea unei sectiuni web si a 3 sondaje de opinie. Dintre rezultate mentionam: 1122 participanti la intalniri, 48545 de volume distribuite, difuzarea serialului documentar la televiziuni nationale si locale. Ca urmare a campaniei factorii de decizie au aflat aspecte noi despre Natura 2000 si puncte cheie ale impactului retelei asupra comunitatilor lor. Participantii la evenimente au contribuit cu actiuni in beneficiul retelei iar marea majoritate a celor care au primit volumele le utilizeaza in activitatea lor. Publicul larg cunoaste cateva beneficii pe care Natura 2000 le aduce in comunitatile lor si afirma ca declararea siturilor reprezinta un avantaj. Ca urmare a campaniei continutul media despre Natura 2000 a crescut cu 127%.

| Date beneficiari
    Beneficiarii directi au fost implicati in desfasurarea proiectului prin participarea la evenimente in calitate de lectori. Experti din cadrul Ministerului Mediului, APM, custozi/administratori, institute, directori de parcuri au sustinut prezentari in cadrul evenimentelor de informare si au fost ghizi in vizitele pe teren din cadrul sesiunilor de instruire. Experti in biodiversitate au lucrat la elaborarea materialelor tiparite si au fost consultanti pe parcursul filmarilor serialului documentar. Agentia Nationala pentru Protectia Mediului ne-a sprijinit in organizarea sesiunilor de instruire pentru personalul sau din teritoriu trimitand scrisori prin care functionarii au fost anuntati sa participe la aceasta activitate.

| Rezultatele proiectului
    Rezultate cantitative: 1122 de participanti, 8 sesiuni de instruire, 1 conferinta nationala, 8 seminarii, 1 serial cu 7 episoade, 636 Manuale, 12703 Cataloage - 784 pag, 12703 Albume - 256 pag, 22503 Agende, 1 Strategie nationala de constientizare a publicului, 5 Acorduri de parteneriat, 1 site http://natura2000.mmediu.ro, 3 sondaje. Evenimentele au oferit oportunitatea profesionistilor a caror activitate are impact in siturile Natura 2000 sa faca schimb de opinii si sa afle noi informatii. Instruirile au prezentat legislatia si procedurile si au inclus vizite de lucru in situri. Manualul si volumele au fost distribuite in toata tara si sunt accesibile pe internet la fel si serialul documentar. Proiectul a oferit beneficiarilor directi instrumente si informatii pe care acestia pot sa le utilizeze in activitatea lor. Din cercetarile realizate pentru evaluarea impactului campaniei a reiesit ca 60% dintre factorii de decizie au aflat 3 aspecte despre Natura 2000 pe care nu le cunoşteau inainte, 86% pot numi 3 puncte cheie ale impactului retelei asupra comunitatilor lor, 87% dintre participantii la evenimente au contribuit cu cel putin o actiune in beneficiul retelei, 90% dintre cei ce au primit materialele tiparite au utilizat informatiile si 70% din angajatii APM folosesc Manualul in luarea deciziilor. In ceea ce priveste publicul larg 72% cunoaste 3 beneficii ale retelei asupra comunitatii lor iar 92% afirma ca Natura 2000 aduce mai multe beneficii. Continutul media despre Natura 2000 a crescut cu 127% dupa lansarea campaniei fata de 2010.

| Argument
    Rezultate: 1122 participanti la instruiri si evenimente, 8 sesiuni de instruire regionale (5 zile), 1 conferinta nationala, 8 seminarii regionale, 2 conferinte de presa, 1 serial cu 7 episoade de 52 min (difuzari la 1 tv nationala, 13 tv locale), 636 Manuale de evaluare adectata a impactului, 12703 Cataloage, 12703 Albume, 22503 Agende, 1 Strategie nationala de constientizare a publicului privind reteaua Natura 2000, 5 Acorduri de parteneriat, 1 site http://natura2000.mmediu.ro (39573 vizitatori unici), 3 sondaje, 1320 primarii informate. Impact asupra beneficiarilor directi: 60% au aflat 3 aspecte despre Natura 2000 pe care nu le cunosteau, 86% pot numi 4 efecte ale retelei asupra comunitatilor lor, 87% dintre participantii la evenimente au contribuit cu cel putin o actiune in beneficiul retelei, 90% dintre cei ce au primit materialele tiparite au utilizat informatiile si 70% folosesc Manualul in luarea deciziilor. Impact asupra beneficiarilor indirecti: 72% cunosc 3 beneficii pe care reteaua Natura 2000 le are asupra comunitatii lor, 92% afirma ca Natura 2000 aduce mai multe beneficii. Continutul media despre Natura 2000 a crescut cu 127% dupa lansarea campaniei fata de 2010. Au existat aproximativ 243 mentionari neutre sau favorabile in presa scrisa, audio-vizuala si online despre campanie si 25 articole pe bloguri. Instrumentele de evaluare au fost 2 sondaje realizate in 2013 si analiza de continut a media disponibile pe http://infonatura2000.cndd.ro/Publicatii.html.

| Bugetul proiectului (in RON)
    14036402,00

| Parteneri
    Ministerul Mediului si Padurilor

| Website-ul proiectului
    http://infonatura2000.cndd.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes