close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Be Smart! Stop Bullying!



| Organizator:
    Asociatia "Tinerii Voluntari - Valea Calugareasca"
| Categorie:
    Proiecte pentru tineret
| Problema de fond
    Proiectul “Be Smart! Stop bullying” a pornit de la statistica ingrijorătoare care arata ca 82% dintre situatiile de bullying au loc in scoli, Romania ocupand primul loc in Europa in privinta hartuirii, conform studiului realizat de Brandwatch -2017 (https://www.brandwatch.com/reports/uk-mental-health-study/) Bullying-ul are impact major asupra vietii tinerilor: scaderea stimei de sine, izolare si marginalizare sociala, autoexcludere ce poate duce pana la parasirea timpurie a scolii. Chiar si in cazul celor mai usoare forme, expunerea repetata la o experienta de agresare ii predispune pe tineri la dezvoltarea a numeroase probleme de sanatate mentala: depresie, anxietate, etc.

| Scopul proiectului
    Scop - Cresterea interesului tinerilor pentru reducerea fenomenului de bullying.
Dezvoltarea competentelor de comunicare pentru cei 18 voluntari/interpreti in cele 5 ateliere de pregatire, in perioada august-octombrie 2018
Constientiarea existentei fenomenului de bullying in randul a 360 tineri proveniti din 18 scoli prahovene, prin intermediul a celor 18 ateliere organizate in perioada septembrie-octombrie 2018
Dezvoltarea competentelor civice pentru cei 360 tineri, prin distribuirea a 1600 materiale informative in cele 18 scoli prahovene, perioada septembrie-octombrie 2018


Be Smart! Stop Bullying! Be Smart! Stop Bullying! Be Smart! Stop Bullying!

| Aria geografica
    mun.Ploiesti, com. Valea Calugareasca, com.Varbilau, Slanic, Mizil, Valenii de Munte, Sinaia. Azuga, Campina, Urlati

| Rezumat
    Pornind de la procentul crescut de tineri care sunt implicati in diverse situatii de bullying, proiectul si-a propus sa abordeze aceasta problema existenta in mediul scolar, utilizad Teatrul Forum. Piesa prezinta cazul unui elev fotografiat de către colegii, fotografia fiind postata pe INTERNET fara consimtamantul acestuia si situatiile prin care trece el cand solicita şsergerea postarii. In text au fost introduse replici ce ţin de bullying. Replicile au fost astfel formulate ca sa poata genera schimburi de idei si opinii din partea spectatorilor. Scenariul conţine 6 personaje, fiind pregatiti 18 voluntari, cate 3/rol. Piesa a fost prezentata in 18 scoli din judetul Prahova, pentru un numar de 360 elevi. Prin implementarea proiectului tinerii si-au dezvoltat abilitati de comunicare orala; abilităti sociale si civice, sunt mai buni negociatori, toleranti si empatici, responsabili si capabili de a lucra în echipă – ceea ce va duce in timp la: dezvoltarea personalitati, autocunoastere si increderea in eul personal, schimbarea viziunii fata de societate si constientizarea rolului sau ca cetatean activ; cresterea increderii apartenentei la un grup; capacitatea de gestionare a resurselor.

| Date beneficiari
    3 membri ai echipei de proiect; 18 voluntari (interpreti ai personajelor) – tineri cu varsta intre 16-18 ani, selectati in urma unei probe de evaluare a competenţelor artistice; 2 reprezentanti ai partenerilor; 360 tineri cu varsta intre 14-19 ani, elevi din cele 18 scoli din judetul Prahova, elevi aflati in situatii vulnerabile, cu oportunitati reduse, care nu au posibilitati de informare cu privire la tema abordata.

| Date beneficiari
    2000 persoane – colegii elevilor care fac parte din beneficiarii directi, profesori si parinti, intreaga comunitate locala.

| Activitati
    Activitatea1. Realizarea materialelor informative. Voluntarii au realizat materialele informative: flayere, semne de carte, calendare, ce contin mesaje anti-bullying.
Activitatea2. Scrierea scenariului Teatrului Forum. Din cele 3 scenarii propuse de voluntari a fost ales „Mancătorul de pumni” cu 6 personaje: un opresant, trei opresori şi doi martori.
Activitatea3. Ateliere de pregătire a voluntarilor. Voluntarii/interpreṭi au fost pregatiti de un regizor in 5 ateliere. Voluntarii au fost elevi din invatamantul liceal.
Activitatea4. Atelierele de lucru din scoli. Acestea au fost structurate astfel: crearea unei dinamici de grup propice invatarii active si de cunoasterea reciproca a participantilor utilizând metode nonformale; familiarizarea elevilor cu conceptul de Teatrul Forum; prezentarea scenetei. S-a oferit participantilor posibilitatea sa urmareasca situatiile neplacute, sa intervina in derularea scenetei (inlocuind personajele), sa schimbe idei si opinii, sa caute impreuna solutii, sa inteleaga unde poate duce ignoranta, nepasarea, etichetarea sau discriminarea, totul cu sprijinul unui voluntar/joker. La final, elevul a fost in stare sa spuna: „STOP! Nu mi-a plăcut ce s-a intamplat aici! Daca s-ar fi intervenit mai devreme nu s-ar fi ajuns in situaaia asta!”. Tot in cadrul acestor ateliere s-au distribuit cele 1600 materiale informative.


| Rezultatele proiectului
    Rezultate:
- tinerii Si-au dezvoltat abilitati de comunicare orala cu ocazia interpretarii rolurilor si a discutiilor pe baza tematicii atelierelor de lucru;
- tinerii si-au dezvoltat abilitatile sociale si civice, sunt mai buni comunicatori si receptori, negociatori ai conflictelor, toleranti si empatici, responsabili si capabili de a lucra în echipa – abilitati dezvoltate in cadrul atelierelor de lucru;
- tineri care au inteles ca stereotipurile si prejudecăatile sunt sentimente care pot provoca suferinta, tineri care au invatat prin experienta;
- li s-a oferit tinerilor oportunitatea de a fi parte dintr-un spectacol interactiv in care si-au exprimat propriile aăreri privind problemele ridicate de bullying-ul din mediul scolar si impreuna cu ceilalti sa descopere ce pot sa faca, cum sa intervina in remedierea situatiei create;
- tinerii si-au dezvoltat capacitatea de selectie a informatiilor relevante, de organizare a informatiei scrise, abilitati dezvoltate cu ocazia realizarii materialelor informative ce au fost distribuite elevilor in cadrul atelierelor de lucru.
Pentru tineri - impactul pe termen scurt: si-au dezvoltat abilitatile de comunicare orala; abilitatile sociale si civice, sunt mai buni comunicatori, negociatori, toleranti si empatici, responsabili si capabili de a lucra în echipa.
Pentru tineri - impactul pe termen lung: dezvoltarea personalitatii, autocunoastere si increderea in eul personal, schimbarea viziunii fata de societate si constientizarea rolului sau ca cetatean activ; cresterea increderii apartenentei la un grup; capacitatea de gestionare a resurselor, abilitatea de a dezvolta relatii interpersonale bazate pe cele mai importante valori morale.
Pentru comunitate: Proiectul a format tineri cu o educatie potrivita, care isi cunosc resursele si interesele, care reprezinta o sursa reala pentru dezvoltarea comunitatii, dar si un factor important al schimbarii sociale, al dezvoltarii economice.


| Bugetul
    17905

| Parteneri
    Directia Judeteana pentru Sport si Tineret Prahova, Biblioteca Judeteana „Nicolae Iorga” Ploiesti, Casa de Cultura a Studentilor Ploiesti, Inspectoratul Scolar Judetean Prahova, Inspectoratul Judeṭean de Politie Prahova, 6 scoli gimnaziale (4 din mediu urban si 2 din mediu rural), 14 licee (13 din mediu urban şi 1 din mediu rural din care 6 licee teoretice si 8 licee tehnologice)

| Website proiect
    https://www.facebook.com/asociatia.voluntari/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes