close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Valorificarea creatiei populare prin educatie antreprenoriala



| Organizator:
    Grupul de initiativa al profesorilor din Scoala Gimnaziala Caiuti
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Grupul ţintă a fost format din elevi proveniţi din medii sociale defavorizate, judeţul Bacău fiind unul dintre judeţele cele mai dezavantajate economic, cu rată a şomajului în luna decembrie 2012 de 11,4%, activităţile economice principale fiind agricultura, industria textilă şi alimentară. Părinţii elevilor şcolii noastre sunt în general persoane cu studii medii şi cu venituri modeste, şomeri, pensionari medicali, persoane cu venitul minim garantat sau care lucrează ca zilieri ori lucrători sezonieri, neavând venituri sigure şi stabile. În total, au fost implicaţi în proiect 35 elevi din ciclul primar şi gimnazial, dintre care 19 fete şi 16 băieţi.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a fost formarea şi dezvoltarea spiritul antreprenorial prin valorificarea unor elemente din tradiţiile locale, naţionale şi europene în rândul elevilor şcolii care provin din medii sociale defavorizate. Proiectul a fost în special o dimensiune pragmatică şi interdisciplinară şi a fost centrat pe formarea şi dezvoltarea de competenţe antreprenoriale, de relaţionare cu mediul economico-social, valorificând eficient creativitatea elevilor şi tradiţiile autentice şi, în perspectivă, propria afacere.

Valorificarea creatiei populare prin educatie antreprenoriala Valorificarea creatiei populare prin educatie antreprenoriala Valorificarea creatiei populare prin educatie antreprenoriala

| Aria geografica
    Căiuţi, Bacău

| Rezumat
    Elevii au contribuit la activităţile premergătoare lansării de proiect: au lucrat în echipă la realizarea de materiale publicitare, au fost implicaţi activ în realizarea programului artistic, au dus la îndeplinire sarcinile ce le-au fost trasate. Prin participarea la vizita efectuată la Muzeul Satului din capitală copii proveniţi din medii sociale defavorizate au putut cunoaşte, mulţi dintre ei pentru prima dată, un alt mediu social: pe de o parte viaţa agitată a capitalei noastre, pe de altă parte au cunoscut frânturi din viaţa satului românesc de altă dată. Deprinderile de lucru în echipă au fost dezvoltate ulterior prin participarea copiilor la activităţile şcolii de vară: crearea efectivă a păpuşilor tradiţionale şi a altor produse tradiţionale pornind de la materia primă brută, prin crearea tablourilor în cadrul cercului de pictură, prin participarea la cercul de muzică. Mulţi dintre ei au făcut cunoştinţă pentru prima dată cu un calculator personal iar firavele cunoştinţe de limbă engleză au fost îmbunătăţite în cadrul cercului de limba engleză.
Prin realizarea programelor artistice desfăşurate la începutul derulării unor activităţi ale proiectului de către elevii implicaţi, împreună cu ceilalţi elevi din şcoală s-a contribuit la promovare spiritului de toleranţă, cooperarea, respectul reciproc, fiind o bună oportunitate pentru elevi de a-şi forma deprinderi de socializare, indiferent de mediul din care provin. În cadrul Târgului Meşterilor Populari, Căiuţi elevii şi-au adus o contribuţie deosebită la amenajarea standului şcolii, la vânzarea produselor realizate de ei pe parcursul celor 3 zile ale târgului. Membrii echipei de proiect dar şi alte cadre didactice din şcoală au fost alături de elevi sprijinindu-i şi îndrumându-i. Voluntariatul cultural şi social a fost încurajat prin implicarea în activităţile proiectului şi a altor cadre didactice care nu fac parte din echipa de proiect şi a unor elevi, alţii decât cei din grupul ţintă.


| Date beneficiari
    Părinţii au participat la desfăşurarea proiectului, salutând iniţiativa şcolii de realizare a acestui proiect, considerându-l în special benefic pentru utilizarea timpului liber al copiilor lor într-un mod activ, eficient şi plăcut. Implicarea părinţilor şi a reprezentanţilor comunităţii locale a fost una susţinută pe toată perioada derulării proiectului; primăria Căiuţi a participat ca şi cofinanţator al proiectului.

| Rezultatele proiectului
    -asupra elevilor: utilizarea eficientă, plăcută, creativă a timpului liber al elevilor; implicarea elevilor în activităţi în care părerea lor contează; independenţa fizică şi emoţională, dezvoltarea capacităţii de a se exprima, modelarea personalităţii elevilor în special a celor cu cerinţe educaţionale speciale; o mai bună cunoaştere şi crearea de noi relaţii între elevii grupului ţintă; promovarea voluntariatului în rândul tinerilor în vederea unei mai bune integrări a grupului ţintă în şcoală şi comunitate; dezvoltarea unor abilităţi de socializare prin contactul nemijlocit cu diferite medii sociale şiculturale.
-asupra părinţilor: sporirea încrederii familiei în şcoală ca instituţie şi în cadrele didactice ale şcolii; întărirea relaţiei şcoală-familie.
-asupra profesorilor: îmbunătăţirea formării profesionale şi personale; schimbarea atitudinii faţă de activitatea de voluntariat.
-asupra instituţiei: îmbogăţirea bazei didactice şi materiale a şcolii; îmbunătăţirea imaginii instituţiei în comunitate; crearea de oportunităţi de colaborare cu instituţii de cultură locale şi naţionale.
-asupra comunităţii locale: un parteneriat mai activ între şcoală şi comunitatea locală adaptat nevoilor şcolii, aceasta fiind un sprijin real al comunităţii şcolare.


| Bugetul proiectului (in RON)
    15000

| Parteneri
    -

| Website-ul proiectului
    http://clubulartizanilor.wordpress.com





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes