close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



STEMSylvania



| Organizator:
    Fundatia Noi Orizonturi
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    TenarisSilcotub susține de 4 ani de zile un program educațional tip after-school, bazat pe științe, pentru elevii din școala primară Porolissum. Abordarea a avut impact și în rezultatele școlare ale copiilor și împreună, ne-am pus întrebarea: cum să facem ca acest tip de pedagogie să ajungă și la alte școli, și alți profesori, și la alți copii. Combinația unică de expertiză TenarisSilcotub cu abordarea STEM și expertiza Fundației Noi Orizonturi în oferirea de experiențe de învățare transformaționale pentru profesori și școli s-a dovedit a fi excelentă pentru a asigura acest lucru. Cu ajutorul ISJ Salaj am testat interesul școlilor din Zalău, de a prelua modelul de predare STEM și de participarea la un program de vară (2 săptămâni în perioada de vacanță a profesorilor). Răspunsul a fost suficient de încurajator ca să pornim la drum.

| Scopul proiectului
    Pe termen scurt, dorim să stimulăm încrederea în sine, dorința și pregătirea cadrelor didactice și a școlilor din Zalău, pentru a învăța cum să ofere posibilități de învățare mai semnificative si cu impact elevilor lor atât în sălile de clasă, cât și în comunitatea largă. Pe termen lung, ne dorim ca școlile și profesorii din Zalau, cu susținerea unui actor economic important, TenarisSilcotub, să devină centre de excelență în România, în ceea ce privește predarea-învățarea STEM.

STEMSylvania STEMSylvania STEMSylvania

| Aria geografica
    Zalau, jud Sala

| Rezumat
    STEMsylvania este o inițiativă educațională a companiei TenarisSilcotub, realizată de Fundația Noi Orizonturi în Școala Gimnazială Porolissum Zalău pentru cadrele didactice din județul Sălaj și elevii din Zalău.

Calitatea educației din România este slabă. Punct. Unele politici educaționale au fost îmbunătățite: curriculumul primar și cel gimnazial au fost modificate, astfel încât acum este bazat pe competențe, iar profesorii sunt invitați să utilizeze o varietate de metode și strategii de învățare, inclusiv învățare experiențială și bazată pe proiecte. Până în 2020, toți elevii din ciclul primar și gimnazial ar fi trebuit să aibă acces la experiențe de învățare mai relevante în virtutea noului curriculum. Știm cu toții că nu este așa.

Schimbarea depinde în primul rând de calitatea și capacitatea profesorilor, iar ei nu au fost formați și echipați pentru aceste tipuri de învățare. STEMSylvania este o tabără de vară pe tematică științe pentru copiii din Zalău, dar este o excelentă bază de formare pentru cadre didactice, pentru că pe lângă săptămâna de formare dedicată lor, ei au ocazia să aplice în practică imediat, lucrând cu copiii, observând reacțiile lor, primind feedback imediat, dobândind astfel curaj și competențe ca atunci când se întorc la clasele lor să aplice metode inovative de predare.

Prima ediție a Școlii de Vară STEMsylvania a fost un real succes. 123 de elevi au parcurs 3 săptămâni de activitate și și-au dezvoltat competențe STEM, dar și de cetățenie activă. 9 școli din Zalău și-au trimis 38 de cadre didactice la acest program. Directorii lor au participat la o sesiune de follow-up pentru a asigura transferul de abordare pedagogică în școlile lor.


| Date beneficiari
    38 de cadre didactice de invatământ primar și gimnazial, 9 directori sau director adjuncți, 29 de elevi din învățământul gimnazial, 94 de elevi din învățământul primar

| Date beneficiari
    elevii cadrelor didactice din scolile in care predau curent si la care a ajuns din toamna pedagogia noua si kit-ul STEM - aproximativ 1200,

| Activitati
    1. Recrutarea profesorilor. Strategia de promovare și atragere a inclus: promovare online (Pagină Website dedicată, Facebook, comunicate de presă), parteneriat cu ISJ Sălaj pentru a disemina informația pe calea oficială. participarea la cercurile pedagogice cu directori și profesorii de specialitate, prezentarea programului, Q&A, flyere pentru părinți.
2. Programul de formare a avut ca material suport cele două curricule de STEM de la DiscoveryEducation și Manualul de Service Learning al Noi Orizonturi și a inclus trei faze de dezvoltare: a) formarea formatorilor - program de pregătire a 5 formatori selectați în program; aceștia au realizat toate experiementele propuse în curriculum, au realizat adaptările necesare și au finalizat lista de materiale necesare pentru realizarea programului, b) formarea profesorilor, 5 zile - cu experimente STEM conform cu cele două curricule (Apă și Infrastructură urbană) și simularea unui proiect de service learning., c) Practica pedagocică- Profesorii care au finalizat cele 5 zile de curs și-au ales o săptămână de practică din cele 3 ale Școlii de Vară. 4. Recrutarea elevilor prin comunicarea către părinți cu promovare online (Pagină Website dedicată, Facebook, comunicate de presă) și offline prin cercurile pedagogice cu directori și profesorii de specialitate, prezentarea programului, Q&A, flyere pentru părinți. 5. Scoala de Vară – trei săptămâni de activități: S1-Apa, S3-Infrastructură urbană, S3-Cetățenie Activă.


| Rezultatele proiectului
    La finalul fiecărei săptămâni elevii au fost rugați să completeze un chestionar de evaluare. Copii au învățat foarte mult, fapt recunoscut și de către părinți și cu multă uimire și de profesori. Au fost capabili să rețină și să descrie informații tehnice (ex ce sunt bazinele hidrografice, formula apei, seismolog, cutremure, eroziune, școala verde, sedimente) dar au dobândit și un serios simț civic (să nu aruncăm gunoaie, să reciclăm, să economisim apa, să folosesc mai mult bicicleta decât mașina).
Profesorii participanți au plecat acasă cu un curriculum STEM, un model de format de sală de clasă, cu un kit de materiale educaționale, cu un model lucru în echipă de profesori, cu capacitatea de a folosi tot ce au testat în STEMsylvania cu elevii proprii. Interesant, cea mai semnificativă schimbare percepută de ei a fost legată de relația din ”cancelaria de vară” – toți au recunoscut că nu au mai avut parte de o experiență de învățare colectivă, și de suportul colegilor lor în activitățile cu elevii (puteau să intre la orice clasă și să întrebe/să ceară ajutorul colegului).
Nu în cele din urmă, STEMsylvania un rezultat important este modelul creat de această Școala de Vară - un proiect de echipă, un model de bună colaborare între mediul privat și sectorul public.


| Bugetul
    258000

| Parteneri
    TenarisSilcotub, Școala Gimnazială Porolissum Zalău, ISJ Salaj, Primăria Zalău

| Website proiect
    https://www.noi-orizonturi.ro/tineri/stemsylvania/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes