close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Centre de Orientare si Resurse pentru Educatie Incluziva - Servicii educationale complexe pentru prevenirea si corectarea abandonului scolar



| Organizator:
    Salvati Copiii Romania
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Conform raportului MECI 2008 asupra starii sistemului national de invatamant, rata abandonului scolar, pe ansamblul invatamantului primar si gimnazial, a inregistrat o crestere continua. Intre 2000/2001 si 2007/2008, valoarea ei a crescut de peste 3 ori in clasele I-VIII (de la 0,6% la 2,0%), ceea ce inseamna ca peste 40.000 de copii parasesc anual ciclurile primar si gimnazial. Pe langa acestia, exista un numar insemnat de copii care nu apareau in statisticile oficiale, deoarece nu au fost niciodata inscrisi la scoala.Din 2001 Salvati Copiii ofera servicii de re/integrare scolara a copiilor din grupuri vulnerabile.
Proiectul constituie o continuare fireasca a preocuparii constante a organizatiei pt reducerea abandonului scolar.Nevoile beneficiarilor au fost identificate in urma experientei derularii proiectelor anterioare


| Scopul proiectului
    Scopul proiectului este sa contribuie la prevenirea si reducerea abandonului scolar al copiilor din categorii defavorizate.
Obiectivele proiectului - dezvoltarea de servicii integrate educationale si sociale in 31 de localitati, pentru copii in risc de abandon scolar, copii nescolarizati si care au abandonat scoala si parintii acestora, constientizarea membrilor comunitatii cu privire la dreptul la educatie, dezvoltarea capacitatii scolilor partenere de a oferi servicii de prevenire/reducere a abandonului scolar.


Centre de Orientare si Resurse pentru Educatie Incluziva - Servicii educationale complexe pentru prevenirea si corectarea abandonului scolar Centre de Orientare si Resurse pentru Educatie Incluziva - Servicii educationale complexe pentru prevenirea si corectarea abandonului scolar Centre de Orientare si Resurse pentru Educatie Incluziva - Servicii educationale complexe pentru prevenirea si corectarea abandonului scolar

| Aria geografica
    Alba iulia/Alba, Braşov/Brasov, Sf. Gheorghe/Covasna, Odorheiu Secuiesc/Harghita,Tg Mures/Mureş, Sibiu/Sibiu,Bacau/Bacau,Saveni/ Botosani, Iasi/Iasi, Piatra Neamt/Neamt, Suceava/ Suceava, Negresti/Vaslui, Braila/Braila,Buzau/ Buzau, Constanta/Constanta, Galati/Galati, Tulcea/Tulcea, Adjud/Vrancea, Pitesti/Arges, Calarasi/Calarasi, Targoviste/Dambovita, Giurgiu/Giurgiu, Slobozia/Ialomita,Ploiesti/ Prahova, Alexandria/Teleorman,Craiova/ Dolj, Tg. Jiu/Gorj,Drobeta Turnu Severin/ Mehedinti, Slatina/Olt, Rm. Valcea/Valcea, Bucuresti

| Rezumat
    Asigurarea accesului, participarii si finalizarii invatamantului obligatoriu pentru copiii din categorii defavorizate reprezinta o provocare in Romania. Cauzele nescolarizarii si abandonului școlar sunt multiple; astfel, acestea pot fi corelate cu nefrecventarea gradinitei, cu rezultatele școlare slabe, cu absenteismul ridicat, cu lipsa motivației de a participa la activitati scolare, cu nivelul redus de educatie al parintilor, cu familia dezorganizata, cu o situatie economica precara. Pornind de la identificarea principalelor nevoi ale copiilor care au abandonat scoala/in risc de abandon scolar - de educatie timpurie, de programe de integrare si suport scolar, de programe de suport social si constientizare a familiei cu privire la educatie - proiectul COREI si-a propus o abordare integrata, prin dezvoltarea de servicii complexe, educationale si sociale pentru copii din medii defavorizate socio-economic in vederea prevenirii abandonului scolar si reintegrarii scolare.
Derulat in 30 de judete si municipiul Bucuresti,proiectul a acordat suport direct unui numar de peste 7000 de copii si peste 4000 de parinti prin programe educationale-pregatire prescolara estivala, servicii de tip Scoala dupa Scoala (SDS) si sprijin pentru (re)integrare in clase de tip A Doua Sansa (ADS) si interventie sociala;in acelasi timp a urmarit informarea si constientizarea de catre grupul tinta cu privire la drepturile copilului si la modalitatile de accesare a acestora – publicatii: brosuri cu drepturile copilului (6000),ghid juridic privind protectia copilului (6000), 31 de brosuri cu servicii sociale si educationale (6000). Prin formarea specialistilor din domeniul educatiei (262) s-a urmarit cresterea capacitatii scolilor de a dezvolta programe de prevenire/reducere a abandonului scolar.



| Date beneficiari
    Copiii si parintii au fost implicati in permanenta, atat in interventiile individuale, cat si in planificarea si desfasurarea activitatilor programului. Ei au fost implicati de la inceputul interventiei, prin incheierea contractului cu familia si consultarea la intocmirea planului de intervenţie. Demersurile au fost realizate ţinand cont de nevoile exprimate si obiectivele stabilite in comun, iar monitorizarea progresului a fost facuta in parteneriat. In planificarea, desfasurarea si evaluarea activitatilor din centre s-a tinut cont de opiniile copiilor si parintilor. Un grad ridicat de implicare l-au avut „peer educatorii” care au sprijinit permanent desfasurarea activitatilor de educatie si de socializare cu copiii. Parintii au sprijinit implementarea proiectului si prin participarea, alaturi de echipa, la activitati de promovare etc.

| Rezultatele proiectului
    96 parteneriate incheiate cu scoli, DGASPC-uri si ISJ-uri; 32 centre amenajate si dotate cu calculatoare, mobilier si materiale didactice; 976 copii prescolari care nu au frecventat gradinita integrati in grupe de pregatire prescolara estivala; 4886 copii in risc de abandon scolar integrati in programe SDS, 1206 copii copii re/integrati scolar ( ADS). Acestia au beneficiat alaturi de parintii lor si de consiliere si servicii sociale si juridice. Peste 95% din copiii care au frecventat grupele estivale au fost integrati ulterior in sistemul educational, beneficiind de sanse egale cu copiii care au frecventat gradinita, prin reducerea lacunelor educationale. Copiii din programele SDS si ADS au inregistrat rezultate mai bune la scoala, numarul absentelor s-a diminuat, au fost integrati si s-au mentinut in scoala, ceea ce va conduce la diminuarea riscului de abandon scolar. 4000 parinti au participat la intalniri periodice si s-au implicat in luarea deciziilor referitoare la traseul educational al copiilor. 262 de profesionisti din scoli au fost formati, 320 de „peer educatori” s-au implicat in activitati.
20000 de membri ai comunitatilor au fost informati cu privire la rolul benefic al educatiei. Un spot audio si un spot video au fost realizate, peste 2.000.000 de persoane au vizionat spoturile.
Au fost tiparite si diseminate in 30 de judete si Bucuresti urmatoarele materiale: brosuri cu privire la drepturile copilului (6000), ghid juridic privind protectia copilului (6000), brosuri cu servicii sociale si educationale din 31 de localitati (6000), afise (2000).


| Bugetul proiectului (in RON)
    9600000

| Parteneri
    Ministerul Educatiei Nationale, MMFPSPV - Directia Proptectia Copilului, Inspectoratele Scolare, Directiile Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului, Scoli generale din cele 31 de localitati

| Website-ul proiectului
    www.salvaticopiii.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes