close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Carrefour pentru Fiecare Copil in Gradinita



| Organizator:
    Asociatia OvidiuRo
| Categorie:
    Proiecte si campanii de CSR
| Problema de fond
    Carrefour cunostea comunitatea din Castelu inca din 2009. In urma campaniei de constientizare publica ,,Scoala te face mare” a OvR, directoarea scolii din Castelu a solicitat ajutorul asociatiei. 100 de copii, identificati in urma unui recensamant, ramasesera in afara sistemului educational din cauza lipsei de resurse la nivel local. Carrefour a raspuns prompt propunerii de colaborare venita din partea OvR si a ,,adoptat” scoala din Castelu, facand o donatie de 10.000 de euro.

Incepand din 2010 Carrefour sustine proiectul FCG din Castelu, sprijin reconfirmat si in 2011.

In acelasi timp, Carrefour a raspuns unei nevoi majore identificata de OvR in urma celor peste zece ani de experienta: constientizarea parintilor si a intregii societati cu privire la insemnatatea educatiei timpurii.


| Scopul proiectului
    Scopul: ridicarea nivelului educational al celor mai saraci copii si demonstrarea importantei investitiei in educatia timpurie.

Obiective SERVICII DIRECTE: inscrierea si asigurarea prezentei copiilor saraci la gradinita; educarea parintilor; formarea profesorilor in metode moderne de lucru; pregatirea echipei locale; imbunatatirea metodologiei pentru a o extinde la nivel national.

Obiective CAMPANIE DE COMUNICARE: informarea parintilor asupra importantei educatiei timpurii; stimularea constiintei civice.


Carrefour pentru Fiecare Copil in Gradinita Carrefour pentru Fiecare Copil in Gradinita Carrefour pentru Fiecare Copil in Gradinita

| Aria geografica
    componenta de servicii directe - Castelu (Constanta), componenta de comunicare – nivel national

| Rezumat
    Viitorul Romaniei depinde de nivelului educational al cetatenilor ei. Copiii educati inseamna o viitoare forta de munca mai bine pregatita, inseamna sansa progresului economic. Investitiile in programe de educatie timpurie aduc beneficii de 4 pana la 10 ori mai mari decat resursele folosite.
Programul Fiecare Copil in Gradinita (FCG) ofera in prezent acces la educatie timpurie de calitate pentru 1400 de copii saraci din 20 comunitati. Ovidiu Rom (OvR) foloseste o metoda inovativa de motivare a parintilor: tichete sociale lunare de 50 de lei per copil, conditionate de prezenta ZILNICA la gradinita. Acest stimulent a dus la cresterea spectaculoasa a numarului copiilor inscrisi si a prezentei.

Primul motiv pentru care a fost cerut ajutorul Carrefour a fost implicarea sociala dovedita sub deviza ,,Pentru o viata mai buna!” in plus, proiectul este conform politicii Carrefour de solidaritate si de acordare a unui sprijin pentru prevenirea marginalizarii sociale. Apoi, OvR a considerat ca judetul Constanta ar fi o zona de interes pentru Carrefour, avand in vedere existenta unui hipermarket in judet.

Carrefour a dublat ajutorul din Castelu prin dezvoltarea unei strategii de comunicare comuna, care sa promoveze importanta educatiei timpurii, in slujba careia a pus toate resursele de care dispune.

Carrefour cunostea atat programele din colaborarile anterioare, cat si comunitatea si a avut incredere in analiza situatiei facuta de OvR.


| Date beneficiari
    SERVICII DIRECTE
Copiii din proiect (peste 80% prezenta zilnica):
- 65 copii: ian. - iun. 2010;
- 80 copii: sept. – dec. 2010;
- 100 copii: ian. - iun. 2011;
- 140 copii: sept. – dec. 2011.
Parintii au fost asistenti la grupa o data pe luna, iar cei ai caror copii au fost prezenti in fiecare zi au primit tichete sociale lunare in valoare de 50 de lei.
Profesori: sesiuni de formare; instrumente de lucru moderne.
Autoritatile locale: prin organizarea Grupului de Actiune Locala, OvR a ajutat la identificarea solutiilor optime la probleme legate de educatia timpurie.
Intreaga comunitate: ridicarea nivelului de educatie al celor mai saraci copii va duce la dezvoltarea intregii comunitati.

COMPONENTA DE COMUNICARE
Opinia publica a fost invitata sa reflecte asupra importantei educatiei timpurii.


| Rezultatele proiectului
    SERVICII DIRECTE
- tichete sociale lunare in valoare de 50 de lei pentru prezenta 100%: 2010: ian. - iun. 55 copii, sept. - dec. 67 copii; 2011: ian. - iunie 80 de copii, sept. - dec. 120 de copii;
- Ateliere de Vara pentru 160 de copii in 2010 si pentru 150 in 2011;
- 100 de familii consiliate;
- 9 sesiuni de training si 3 conferinte pentru profesori si echipa locala. Ministrul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Daniel Funeriu, Secretarul de Stat din MECTS, Oana Badea, autoritatile locale din 20 de comunitati (inclusiv Castelu) si reprezentanti ai companiilor partenere (printre care Andreea Mihai, Director Marketing Carrefour) au participat la conferinta din august 2011.
- intalniri bianuale cu Grupul de Actiune Locala, autoritatile au oferit imbracaminte si incaltaminte copiilor, strategia locala privind educatia prescolara a fost reabilitata;
- 20 de educatori au beneficiat de formare;
- 350 de oameni au acces la apa potabila datorita instalarii unei pompe cu fonduri de la Carrefour.
COMUNICARE
- Carrefour a fost asociata cu o initiativa nationala;
- compania a pus la dispozitia OvR serviciile proprii de PR, prin McCannPR; - 22 de aparitii media in care Carrefour si OvR au fost asociate;
- mesajul importantei educatiei timpurii transmis prin toate canalele de comunicare interna Carrefour (newsletter – 90.000 de contacte, spot video si radio in 23 de magazine, e-banner website, macheta in catalogul de promovare a produselor;
- 4 intalniri cu jurnalisti Media Pro, Intact, Ringier, Adevarul.


| Argument
    Colaborarea cu Carrefour a oferit o mare flexibilitate, lucru extrem de important pentru activitatea organizatiei. Intotdeauna lucrul cu oamenii este foarte dinamic, iar uneori trebuie luate decizii rapide, pentru care nu ar fi timp pentru semnaturi peste semnaturi. Carrefour cunoaste activitatea OvR, de multe ori reprezentantii companiei au fost in comunitate sau au participat la intalniri cu partenerii de proiect. Astfel, odata increderea construita si bucurandu-se de sprijinul unei companii puternice, FCG a devenit un program care se muleaza pe nevoile specifice comunitatii si nu un sablon rigid.

OvR recunoaste in Carrefour un Investitor Major in educatie, o companie care stie ca viitorul poate fi construit astazi si ca este de datoria noastra a tuturor sa ii ajutam pe cei mai saraci copii din Romania sa aiba sansa la o viata mai buna.


| Bugetul proiectului (in RON)
    178000

| Parteneri
    Carrefour; Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (MECTS); autoritatile locale din Castelu (primaria, gradinita/scoala); Fundatia Porti Deschise; Asociatia Speranta; Rompetrol; Orange; parteneri media – Media Pro, Intact, Adevarul, Ringier.

| Website-ul proiectului
    www.ovid.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes