close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



New Media Academy



| Organizator:
    Asociația The Da Vinci System
| Categorie:
    Tineri de bine
| Problema de fond
    (1) Lipsa oportunităților de formare. În proximitatea Comunității Urbane Arieș există prea puține oportunități de formare media și în utilizarea platformelor digitale. Tinerii care sunt dornici să facă pași către procesul de dezvoltare în acest domeniu, nu dispun de o varietate de oportunități și avantaje în intrarea pe piața munci. Iar de cele mai multe ori, interesul acestora scade treptat și odată cu el și o posibilă carieră de succes. Această problemă a fost identificată din consultări frecvente cu tineri și în urma unui studiu numit “Profilul Liceanului Arieșean”(https://www.platforma.civicaries.ro/profilul-liceanului-ariesean/) realizat la nivel local de către un ONG. Iar șansele foarte reduse ale tinerilor spre formarea în noile media, a dus la dorința și necesitatea unui astfel de proiect.
(2) Metodele vechi de educație formală. Într-o lume acaparată de tehnologie, în care atenția tinerilor este ușor distrasă constant, tehnicile vechi de învățare la ore neschimbate de mai bine de 30 de ani nu mai dau un randament cu adevărat semnificativ pe termen lung. Astfel în urma unor consolidări cu tineri, în care le-am aflat nevoile și interesele, am aflat totodată, că studiul obligatoriu e la mai bine de 15 materii, din care interesul real este la mai puțin de jumătate din ele, acestea captând o mare parte din timpul prețios pe care l-ar putea investi în domenii de interes lor. Astfel, le-au fost reduse considerabil șansele de a dezvolta o carieră de succes cum ar fi: copywriter, designer graphic, design editor și multe altele.
De aceea proiectul New Media Academy a urmărit formarea tinerilor în domeniu new media și a dorit să creeze o comunitate cât mai mare de tineri doritori să inoveze în schimbările constante care implică lumea digitală.


| Scopul proiectului
    Scopul proiectului "New Media Academy" a fost de a oferi tinerilor cu vârste între 16-23 ani din Comunitatea Urbană Arieș, sprijin și contextul potrivit pentru a-și manifesta spiritul artistic într-un mod benefic prin exersarea abilităților în cadrul unei tabere de formare. De aceea au setate ca obiective (1) atingerea unui număr de peste 100 de participanți; (2) crearea de minim 3 competențe în sfera de comunicare, la nivelul participanților; (3) promovarea activităților, prin postări, stories și comunicate de presă, pe Social Media pentru peste 15.000 de persoane.

New Media Academy New Media Academy New Media Academy

| Aria geografica
    Someșul Rece, Turda


| Rezumat
    New Media Academy a dat la peste 100 de tineri șansa de a-și transforma pasiunea pentru arta digitală, într-o carieră de succes. Participanții au învățat competențe artistice digitale prin sesiuni intense de formare, iar aceștia au fost susținuți de experți în domeniu pentru a dezvolta un spirit creativ și inovativ. Proiectul a adus formarea profesională la un alt nivel și a creat o comunitate de tineri, capabilă să facă față noilor schimbări în domeniile de pe piața muncii.

| Date beneficiari direcţi
    “New Media Academy” a reprezentat o bază solidă în domeniul medie digitale, pentru peste 100 de tineri cu vârsta între 16 și 23 ani, din zona Comunității Urbane Arieș. Într-o comunitate în care aceste informații sunt mai puțin promovate, tinerii au avut parte de o întreagă experiență în așa fel încât, pe plan profesional să fi ceva transformativ, să creeze noi perspective asupra posibilităților carieră pe care ei le pot urma în acest domeniu, iar pe plan personal să le dezvolte o gândire critică și inovativă.

| Activitati
    Problema sesizată de către noi cu privire la lipsa de oportunități în rândul tinerilor ne-a determinat să croim o întreagă academie, care să le ofere exact ceea ce au nevoie: șansa și contextul de a-și dezvolta competențe profesionale moderne precum abilități tehnice, gândire creativă și abilități de comunicare, pentru o integrare cât mai lină pe piața muncii. Astfel, am parcurs următoarele etape:
În prima etapă, având ca bază de pornire Profilul Liceanului Arieș (un studiu realizat la nivel local), am elaborat alături de doi lucrătorii de tineret și o echipă de 4 tineri, un plan de activități care să deservească nevoile exprimate de către aceștia. Conform studiului, 1,69% liceeni și au manifestat dorința de dezvoltare de carieră în antreprenoriat pe domeniul Grafică/WebDesign și 0,42% către antreprenoriatul în domeniul Design-ului.
În a doua etapă, tinerii au luat parte la serii de formare de competențe în domeniul noilor media, printr-o tabără de trei zile, alături de o serie de ateliere urbane. În cadrul acestora, ei au învățat practic cum se pot folosi de unelte precum design grafic, video-uri și web design, unde au aflat, diverse concepte, pe care mai apoi le-au transpus în soft-uri specializate, precum Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Lightroom și Adobe Premiere Pro, prin exerciții practice și aplicate pe piața muncii cum ar fi: realizare de postări, grafică pentru materialele tipărite și multe altele.
A treia și ultima etapă, a constat în promovare, informând 19.000 de persoane din comunitate cu privire la importanța dezvoltării competențelor profesionale moderne în rândul tinerilor, creând postări pe pagina de Facebook și Instagram și materiale de tip story, care au fost distribuite în timpul desfășurării taberei și a atelierelor urbane.


| Rezultatele proiectului
    Pe termen lung, impactul proiectul a reprezentat baza unei posibile cariere de succes pentru peste 100 de tineri din Comunitatea Urbană Arieș. Aceștia luând parte la o tabără de formare și ateliere de lucru, în domeniul media, parcurgând toate etapele necesare consolidării unui set de aptitudini profesionale precum gândire creativă, abilități tehnologice și de comunicare.
Campania de promovare din cadrul proiectului a ajuns la un număr de peste 19.000 de persoane, măsurate prin reach, care acum cunosc importanța dezvoltării profesionale în domeniul media a tinerilor. Aceștia și-au făcut cunoscută nevoia de dezvoltare și de exersare a propriilor pasiuni în new media, prin intermediul materialelor de tip postări, stories, comunicate de presă și texte, realizate de ei în cadrul taberei și workshopurilor. Astfel, o comunitate prosperă are la bază tineri competenți și dornici de a schimba lumea.
New Media Academy a reușit să formeze tineri care acționează ca niște adevărați profesioniști în domeniul media digitală. Aceștia nu numai că au, acum, o bază solidă de abilități artistice digitale, dar pe termen scurt au fost și motivați să ia parte la alte inițiative similare. Mai mult de atât, comunitatea va beneficia de forță de muncă aptă, cu viziuni moderne și înclinație spre inovare.
În acest fel, New Media Academy nu numai că a format o comunitate locală de tineri abilitați să profeseze într-un domeniu de actualitate, dar a creat resursă umană capabilă să se adapteze la schimbări ale lumii digitale.


| Bugetul
    Tabăra efectivă a fost finanțată prin Consiliul Județean Cluj - Legea 350, iar sesiunile de formare din cadrul proiectului au fost finanțate prin Corpul European de Solidaritate. Bugetul proiectului a fost de 12676.67 lei, iar acesta a fost alocat pentru închirierea spațiului de cazare, achitarea protocolului, transportului și echipamentelor și materialelor necesare la activitățile desfășurate. LEI

| Despre organizator
    The Da Vinci System este o organizație pentru tineret care oferă tinerilor din Comunitatea Urbană Arieș oportunități de dezvoltare în domenii insuficient deservite. Având un istoric de peste 8 ani de implicare, asociația a contribuit la formarea a întregi generații de tineri implicați, prin intermediul inițiativelor civice și de educație non-formală.

| Website proiect
    



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes