Participanti & Proiecte
Arieș EcoLab
|
Organizator: Asociația The Da Vinci System |
|
Sectiune: Educație și Învățământ |
Proiectul a sprijinit 1.000 de elevi (6-15 ani) din mediul urban și rural, fără acces la educație în ecotehnologie. Au fost create laboratoare EcoTech în patru școli partenere, dotate cu sisteme IoT, Arduino și table interactive, facilitând învățarea despre sustenabilitate și tehnologie.
40 de profesori și-au îmbunătățit metodele de predare prin resurse educaționale. 20 de tineri au devenit Ambasadori EcoTech, participând la o tabără unde au lucrat la politici de mediu și au dobândit experiență practică.
Prin rețele sociale, materiale tipărite și interacțiuni directe, 10.000 de persoane au fost informate despre importanța ecotehnologiei.
| Scopul proiectului
Am recrutat un grup de 20 de voluntari, care au avut o contribuție remarcabilă în succesul proiectului Arieș EcoLab, în special pe durata desfășurării taberei și a atelierelor. Aceștia au fost implicați activ în organizarea și gestionarea activităților, oferind suport logistic și facilitând desfășurarea acestora într-un mod eficient și bine coordonat. Datorită dialogurilor și consultărilor constante cu participanții, voluntarii au reușit să îmbunătățească vizibilitatea proiectului în comunitate, atrăgând atenția și interesul unui număr mare de persoane.
| Acoperire
Andrei - 20 ani, Gabriela 20 ani.
| Rezumat
Scopul proiectului a fost transformarea Arieșului într-o comunitate sustenabilă și prietenoasă cu mediul prin știință, colaborare și tehnologie, iar pentru al îndeplini, ne-am propus următoarele obiective:
Am facilitat colaborări între 100 decidenți din afaceri, ONG-uri și instituții publice, dezvoltând 4 politici de mediu aplicate în școlile partenere.
Am format peste 1000 de tineri, care au înțeles problemele de mediu prin știință și tehnologie.
Am modernizat educația ecologică prin crearea a 4 EcoTech Labs în școlile partenere, dotate cu tehnologie smart.
| Date beneficiari direcţi
Proiectul Arieș EcoLab a integrat tehnologia în educație, promovând sustenabilitatea prin crearea a patru laboratoare EcoTech, în școlile partenere, inclusiv în mediul rural, beneficiind peste 1000 de elevi,de acestea. Aceste laboratoare au transformat școlile în hub-uri ecotehnologice, oferind elevilor acces la sisteme IoT, Arduino, videoproiectoare și laptopuri performante pentru a învăța ecologia într-un mod interactiv.
În cadrul proiectului, elevii au participat la 80 de ore de educație practică, unde au învățat să folosească senzori pentru măsurarea umidității, pH-ului solului, temperaturii și dioxidului de carbon, analizând datele și propunând soluții pentru problemele de mediu. Pentru a sprijini această inițiativă, s-a dezvoltat de la zero un kit educațional de mediu, iar 50 de astfel de kituri au fost donate școlilor, facilitând învățarea pe termen lung.
40 de profesori au fost formați pentru a integra aceste tehnologii în predare, primind resurse educaționale și metode interactive de lucru. 20 de tineri lideri au participat la o tabără interactivă, unde au dezvoltat și implementat 4 politici de mediu bazate pe experimentele realizate cu Arduino.
Proiectul a consolidat relațiile dintre școli, companii IT și ONG-uri, generând soluții sustenabile aplicate în comunitate. Impactul său s-a reflectat în creșterea interesului elevilor pentru cariere în ecotehnologie, dotarea școlilor cu resurse moderne și în formarea unei rețele de colaborare pentru dezvoltarea durabilă a zonei. Elevii au devenit mai conștienți de impactul tehnologiei asupra mediului și au învățat să aplice soluții concrete pentru un viitor sustenabil, contribuind activ la schimbări pozitive în comunitățile lor.au învățat să aplice soluții concrete pentru un viitor mai sustenabil.
| Activitati
Într-o primă fază am transformat 4 școli din comunitate în adevărate huburi de ecologie dotându-le cu echipamentele necesare pentru studiul mediului (tablă interactivă, laptopuri, videoproiector, materiale tip canvas cu informații despre mediu și sdg-uri etc.) pentru a le oferi spațiul și resursele necesar pentru a putea realiza activități de mediu.
Ulterior am susținut activități de formare cu peste 40 de cadre didactice pentru ai învăța cum pot utiliza tehnologia Arduino în a educa copii cu privire la problemele de mediu. Aceștia profesori au susținut ulterior ateliere în rândul a peste 1000 de elevi pentru a construi împreună kit-uri de mediu (care colectează informații precum calitatea aerului, temperatura din mediu, umiditatea din aer și din sol) pentru a ajuta tinerii să identifice mai ușor nivelul de poluare din zona lor.
În paralel cu aceste demersuri realizate în școli, am dezvoltat și o rețea de parteneri de 20 de instituții și de firme din zonă cu care am realizat o conferință la care au participat peste 100 de oameni pentru a identifica împreună cu aceștia o serie de demersuri pentru a dezvolta în mod sustenabil zona noastră.
Am lucrat intens și cu un grup de 20 de tineri prin intermediul unei tabere pentru a le putea oferi competențele necesare pentru a realiza un set de 4 politici de mediu la ei în școală care să îmbunătățească sustenabilitatea școlii. Tot aceștia tineri au fost ulterior împuterniciți să ducă politicile respective la ei în școală și să se asigure că vor fi respectate și ulterior să studieze cu ajutorul kit-urilor dacă politicile implementate au dat roade.
Aceste activități au reuși să dezvolte adevărați lideri de mediu ai comunității, care vor continua să se implice activ pentru a dezvolta inițiative de mediu în comunitatea noastră.
| Rezultatele proiectului
Bugetul proiectului a fost de 223786.5 RON și a fost obținut sub formă de finanțare de la ARC prin programul Raiffeisen Comunități. Proiectul a fost depus de către Gabriela și Andrei, gândit și dezvoltat de aceștia împreună. Din acest buget am reușit să achiziționăm toate materialele extrem de costisitoare necesare pentru dezvoltarea kiturilor de Arduino pentru cele experimentele, să dezvoltăm 3 laboratoare de dezvoltare durabilă, salariile personalului și experților implicați în proiect, deconturi de transport, o tabără pentru beneficiari, mese oferite pe parcurs și multe altele.
| Parteneri
În zona Arieș, sănătatea elevilor și a cetățenilor este grav amenințată de problemele de mediu tot mai grave. Poluarea, rezultat al impactului de durată al activităților industriale, precum și al deșeurile toxice rămase de la fostele uzine chimice din zona Turzii, contribuie zilnic la deteriorarea calității mediului. Această situație pune în pericol sănătatea și bunăstarea locuitorilor, dar și șansele comunității de a se dezvolta într-un mod sustenabil. În ciuda eforturilor autorităților publice de a gestiona aceste probleme, lipsa unei educații privind protecția mediului și a resurselor necesare constituie o barieră majoră în construirea unui viitor mai sigur.
Multe orașe din România au avut deja programe care i-au ajutat pe tineri să învețe despre sustenabilitate și tehnologie, însă în CUA astfel de inițiative au lipsit. În urma unui focus grup cu un grup de directori de școli, s-a identificat o problemă majoră: lipsa infrastructurii și a metodelor moderne de predare nonformală. Această situație a fost și mai gravă în mediul rural, unde accesul la educație tehnologică și ecologică a fost mult mai redus.
Proiectul nostru a facilitat implementarea unor soluții inovatoare pentru mediu la nivelul comunității noastre, prin combinarea educației ecologice cu tehnologia. Profesorii au beneficiat de cursuri de formare, astfel încât să poată implementa metode moderne de predare iar elevii au participat la proiecte practice, cum ar fi utilizarea sistemelor bazate pe Arduino pentru colectarea factorilor poluanți din mediu. De asemenea, au fost dezvoltate laboratoare modern , în 4 școli, dotate cu videoproiectoare, calculatoare, ecrane de proiecție , etc. ,inclusive în mediul rural, oferind astfel elevilor și profesorilor un mediu favorabil pentru învățare și experimentare.
| Despre organizator
Asociația The Da Vinci System este o organizație de tineret din Turda, derulând activități în Turda, Câmpia Turzii și alte 18 sate din împrejurimi, cu scopul de a transforma educația în aventură pentru copii, în special cei cu oportunități reduse. Organizația noastră este condusă de elevi și tineri studenți, lucrăm împreună pentru a construi în aceste zone tot ce ne-ar fi făcut educațional viața noastră mai bună când eram mici.
| Website proiect
https://www.facebook.com/EducatieDaVinci/posts/pfbid0cEQkv5wuQMdAfk5K9aFL8T5Y5msGx1GAmewDgpNBWY3AMKmKGgakfN9FB5RX3dH4l