close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



 

Participanti & Proiecte



Dezvoltarea cooperativelor Romano ButiQ



| Organizator:
    Romano ButiQ
| Categorie:
    Dezvoltare economica si sociala
| Problema de fond
    In Romania doar 19% dintre barbatii si 11% dintre femeile de etnie roma sunt angajati legal,riscul concedierii lor este de zece ori mai ridicat decat la restul populatiei si 40% din cei care isi cauta de munca nu sunt angajati.Ideea proiectului a venit dupa campanii anti-discriminare extinse(ex:S.P.E.R),realizand nevoia unei solutii imediate de generare de venituri si locuri de munca in comunitati,de a arata romanilor exemple pozitive.Proiectele de reconversie profesionala au esuat adesea,rupandu-i pe romi de cultura si comunitate,iar barierele de angajare sunt greu de ridicat in criza economica.Astfel,am ales antreprenoriatul social si utilitatea mestesugarilor nevalorificata la momentul respectiv,dar avand potentialul de a oferi romilor metode de sustinere financiara prin reconfigurarea si adaptarea mestesugurilor la cerintele pietei.

| Scopul proiectului
    Scop proiectului este integrarea sociala si profesionala a mestesugarilor romiprin infiintarea si dezvoltarea unei retele comunitare de afaceri sociale si combaterea stereotipurilor negative fata de romi in general ale populatiei majoritare prin promovarea muncii,culturii si traditiile romilor.
Pentru integrarea sociala a unei mase critice de romi,proiectul vizeaza crearea si dezvoltarea de cooperative in 20 de comunitati unde numarul semnificativ de meseriasi romi si situatia lor socio-economica precara necesita interventie externa,selectate pe baza unui studiu socio-antropologic.


Dezvoltarea cooperativelor Romano ButiQ Dezvoltarea cooperativelor Romano ButiQ Dezvoltarea cooperativelor Romano ButiQ

| Aria geografica
    Ciocanari/ Dambovita; Clejani/Giurgiu; Mironesa, 10 Prajini, Motca, Grazesti, Iasi/ Iasi; Tolici/ Neamt; Dolhaasca/ Suceava; Negrersti/ Vaslui; Poieni, Caseiu, Cojocna, Ceanu Mare, Viisoara/ Cluj; Budacu/ Bistrita-Nasaud; Sibiu/ Sibiu; Valea Dacilor/ Constanta; Babeni/ Valcea; Simian/ Mehedinti; Craiova/ Dolj

| Rezumat
    Dezvoltarea cooperativelor Romano ButiQ este un proiect de integrare sociala si combatere a prejudecatilor fata de romii din Romania, care prin actiunile sale diversificate, orientate catre antreprenoriat pentru mestesugarii romi, educare profesionala si combaterea activa a discriminarii, atinge si atenueaza concomitent multiple cauze ale actualei situatii sociale precare a romilor.
Proiectul promoveaza si sprijina comunitati de romi in care inca se mai practica mestesuguri traditionale, prin revalorizarea produselor manufacturate si infiintarea de entitati de economie sociala sub forma unor cooperative mestesugaresti.
Mestesugarii sunt ghidati in crearea si dezvoltarea de intreprinderi sociale autonome, bazate pe meseriile lor traditionale, ca modalitate de auto-sustinere financiara si facilitare a integrarii sociale.
Prin asistenta oferita in cadrul proiectului si actiunile intreprinse, viata a 200 de romi ce activeaza in cele 20 de intreprinderi sociale infiintate pana acum de Romano ButiQ s-a schimbat ei fiind direct implicati in procesul de imbunatatire a calitatii vietii lor si devenind mai departe exemple de reusita in comunitatile lor. Prin nominalizarea acestui proiect ne dorim ca impactul proiectului nostru creasca substantial, prin cooperari economice, sociale sau culturale precum si combaterea prejudecatilor fata de romi.

Proiectul este implementat in parteneriat cu o entitate de consultanta si management in domeniul social, inclusiv de economie sociala: K Consulting Management and Coordination, cu spirit proactiv de tip ONG, insa in parametrii mediului de afaceri.

Agentia de Dezvoltare Comunitara, Impreuna, celalalt partener a asigurat baza de documentare si cercetare in acest proiect.


| Date beneficiari
    Totul a inceput de la beneficiar. De la Nea Ion. Fierar din Bucuresti,care si-a crescut nepotul cu resursele castigate in urma adaptarii mestesugului: de la potcoave la reparat caroserii. Nepotul a devenit sociolog si initiator al proiectului Romano ButiQ,iar apoi Nea Ion vocea din spatele spoturilor TV si co-autorul sloganului “Produse mesteshukare.Bio frate”. Intreaga echipa a inceput proiectul printr-un tur in gospodariile de mestesugari ca sa intelegem realitatea lor. Dezvoltarea cooperativelor se face doar prin implicarea beneficiarilor,care isi propun si aleg cu noi co-fondatorii, numarul de membri precum si care dintre ei sa fie administrator. Au control total,conform statutului,asupra entitatilor create si sunt implicati in dezvoltarea portofoliului de produse si a planurilor de dezvoltare.

| Rezultatele proiectului
    Abordarea si sustinerea comunitatilor a fost fundamentata prin efectuarea unui studiu antropologic in comunitatile de romi si o analiza a nevoilor in fiecare dintre acestea.Un numar de 23 de afaceri sociale sunt infiintate juridic iar alte 10 sunt in stadiul de grup de initiativa.892 mestesugari au beneficiat de consiliere,dintre care 807 sunt de etnie roma si provin din toate cele 5 regiuni de dezvoltare ale tarii (Nord Vest, Nord Est,Sud Est, Sud Vest,Bucuresti Ilfov),in care s-au derulat activitati in cadrul proiectului si contribuim substantial la integrarea produselor lor pe piata curenta.573 de femei din care 388 de etnie roma,au fost ghidate in integrarea profesionala si in gasirea solutiilor adaptate fiecaruia pentru a impletiviata profesionala si cea de familie.Pentru sustinerea mestesugarilor dincolo de granitele temporale ale proiectului si interventia pentru generatiile mai tinere,210 persoane au fost formate in domenii necesare managementului afacerilor sociale iar 110 in TIC.Am construit un Atelier modular,spatiu in care o echipa de ghizi culturali,artisti si mestesugari au aratat realitatea,cultura,mestesugul si arta romilor pentru peste 15.000 de vizitatori. Urmeaza sa il aducem si la Bucuresti unde sa devina primul muzeu al romilor din Romania si cel mai mare din Europa(1500 mp).Am realizat 3 spoturi TV si 4 spoturi radio difuzate local si national precum si o serie de 7 filme scurte de tip “How it’s made” care ilustreaza mestesugul si calitatea produselor,difuzate pe TVR si online.Am construit platforma online de produse mestesugaresti: www.mbq.ro

| Bugetul proiectului (in RON)
    2000000

| Parteneri
    Asociatia Romano ButiQ; K Consulting Management and Coordination; Agentia de Dezvoltare Comunitara Impreuna

| Website-ul proiectului
    http://www.mesteshukar.ro/i_b8.asp?SMID=27&ARTID=115





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2020
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL